Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

20-06-2019 | Man | 72
Ademhalingsproblemen
door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen

25-05-2019 | Man | 66
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen

03-03-2019 | Man | 45
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Ademhalingsproblemen
Dit voorgeschreven gekregen ter ondersteuning van Ventolin, daar dat alleen niet meer goed genoeg was (ging teveel Ventolin gebruiken). Nooit problemen mee gehad, totdat ik dit jaar een ernstige luchtweginfectie en bronchitisaanval tegelijk had. Seretide deed toen helemaal niks meer en na diverse inhalers geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij Foster nexthaler 100/6 uitgek[lees meer...]omen.

25-02-2019 | Man | 69
Astma
na 15 jaar gebruik heb ik verleden jaar vrij veel last gekregen van hartritmestoornissen. Dit werd plots ernstig bij één lot 50/100. Deze diskus werd via de apotheker teruggestuurd naar de leverancier. Na enkele maanden moest ik een vragenlijst van de leverancier Glaxo invullen en sedertdien heb ik niets meer gehoord.....Dit is een jaar geleden, waarschijnlijk hoor ik hier[lees meer...] niets meer van. Ik ben intussen wel overgestapt naar Flixotide (spijtig genoeg van diezelfde leverancier).

22-01-2019 | Man | 34
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
beste met seretide 50/500 krijg ik de meeste zuurstof en kan ik nog functioneren met een minimum aan last. alé ja (minimum) tussen haakjes he. soms zijn er perioden dat ik een week of langer vergeet te puffen maar mijn longen doen mij er dan uit zichzelf aan herinneren. bij mij is het verschil enorm. de dokter heeft al geregeld eens nieuwe medicijnen (buffers) mee [lees meer...]gegeven, maar ik functioneer nog het beste met seritide. ikzelf schat nog een jaar of 2 en dan zal mijn tijd voor transplantatie er wel ver zijn. who knows....

15-01-2019 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
Seretide 50/250 discus was wel effectief maar de bijwerkingen werden me teveel.Overgegaan op 1 inh.per dag met indien nodig 1x dgs 1 inh.salbutamol. In okt.2017 gestopt zonder afbouw.Dat was niet verstandig Toch doorgezet. Op 18nov.2018 over op seredent 50 discus,2inh.per dag. Gezien de bijwerkingen met ingang van heden over op 1 inh.per dag.

24-09-2018 | Man | 77
COPD
Gebruik seretide nu ongeveer 15 jaar helpt goed maar krijg af en toe een ontsteking in de longen soms ernstig opname ziekenhuis soms bovenste luchtwegen krijg dan prednison. Helpt meestal wel ik heb copd cold 3.

29-03-2018 | Man | 26
Astma
Momenteel gebruik ik Seretide nog. Heb het lang gebruikt :werkte goed, in combinatie met veel fietsen is mijn longinhoud gestegen en heb ik geen last meer gehad van longontstekingen, dit had ik wel met Flixotide. Ondanks dit stap ik terug naar Flixotide, gewoon een try-out van een paar maanden. Werkt het niet dan keer ik terug naar Seretide. ik ging naar Seretide omdat i[lees meer...]k teveel Salbutamol gebruikte, maar dit was meer gewoonte gebruik. Ik heb sinds dat ik astma gediagnosticeerd kreeg nooit last gehad van heftig piepen, wel van inspanningsastma.

25-03-2018 | Man | 40
Astma
Na jarenlang salbutamol icm flixotide vormde zich een soort resistentie voor deze medicatie. iom huisarts en secondopinion longarts overgestapt naar seretide. Ben er minder positief over. Duurde langer voordat het effect had en het heeft weinig nodig om instabiel te zijn. Daarbij is heet vele malen duurder dan de combinatie Salbutamol / flixotide. Eenmaal in control[lees meer...] (dus stabiele inname) wel beter bestand tegen verkoudheden en de griep dan met flixotide/salbutamol.

30-11-2017 | Man | 77
Ademhalingsproblemen
In de gebruiksperiode meerdere malen antibiotica nodig gehad.Ging vanwege de ernst van de spierkrampen na enige tijd over van 2 naar 1 inhalatie per dag.Werd na verloop van tijd kribbig en kreeg nare uitslag op de voeten. Ben 14 dgn geleden gestopt.Kreeg meteen gewrichtspijn,vooral in de re-hand.Sta nog niet weer vast op mijn benen.Moe en lusteloos.

16-11-2017 | Man | 77

20-07-2017 | Man | 51
Astma
Na jaren probleemloos gebruik kreeg ik weer meer last van astma. Door longarts overgezet op Foster.

27-09-2016 | Man | 49
COPD
Ik ben man 49 jr. en heb de ergste vorm van COPD, met +- ¼ ltr. longinhoud. Dus mijn 'pufjes' werken niet ècht meer, althans niet voor het verwijdende effect, wèl om een luchtweg infectie tegen te gaan. Dáárom gebruik ik óók spiriva respimat-(een verstuiver). En óók zuurstof werkt bij mij niet, want de saturatie gaat er niet echt van omhoog, óók gebruik ik Salbutamol 100- [lees meer...]redihaler, die gaat vanzelf af zodra je er een beetje aan zuigt, omdat ik niet veel of hard kan inademen, (ik ben waarschijnlijk het èrgste geval met COPD, niet iets om trots op te zijn, maar wèl nuttig voor de wetenschap). Wat ik nog kwijt wil; soms krijg je v.d. dokter iets anders, máár dàt wil niet zeggen dat het óók een ander medicijn is, de dokter zal nóóit zomaar zonder overleg een ander medicijn geven, dàn heeft 't alléén een andere naam, maar de werkzame stof is 'tzelfde. Wat het belangrijkst is, is dat je altijd vragen blijft stellen...Let op: Een domme vraag bestaat niet, een dom antwoord wèl.

27-04-2016 | Man | 61

25-04-2016 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Hoest
Na maandenlang zeer zwaar hoesten vooral bij temperatuurwisselingen of vervuilde lucht, via longarts doorverwezen naar KNO arts. Daar werd wat 'geëxperimenteerd' met wat medicijnen die geen enkele verbeteringen gaven. (Wel € 196,- eigen risico afrekenen...) Na een tip van iemand met soortgelijke klachten, de huisarts gevraagd voor Seretide en binnen 1,5 weken was ik klacht[lees meer...] vrij!

04-09-2015 | Man | 64
Bronchitis
Werkte vooral in het begin goed. Momenteel vooral s'morgens vroeg erg veel kuchen om de keel en bronchiën vrij te krijgen. s'Morgens uur na de eerste inhaalring zijn de keel en bronchiën weer vrij. Veel last van spierkramp m.n in de benen en handen. Vocht en magnesium, kalk helpt. Ik voel me minder energiek en heb de indruk dat ik minder sterk ben m.n in benen en hand[lees meer...]en.