Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

18-03-2019 | Vrouw | 62
COPD
Hierbij wil ik bijval geven voor iemand die problemen heeft met vervanging van de seretide inhalatie aerosol met andere merken door ongevraagd toedoen van de apotheker. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Ook zelfs uit proberen kan levensgevaarlijk zijn, ik had al een jaar eerder een andere vervanger gekregen voor de seretide, (de 1 e keer)ook al grandioos mislukt. Hartklacht[lees meer...]en, vermoeidheid, pijn op de borst, duizeligheid. Na het terugvinden na een aantal maanden van een oude bijna lege seretide busje in mijn wandelrugzak, waren mijn problemen"niet te geloven"met 1 oud inhalatie busje opgelost. Nog geen 1/2 jaar later werd er weer onverwachts een vervanger gegeven voor de seretide. (de 2e keer) deze heb ik meteen geweigerd, maar kon de seretide nog wel krijgen door meteen alles zelf te betalen. Later kwam vorig jaar de discussie op gang waarom de seretide voor mij beter zou zijn. Ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan een probeersel vervanger. deze zou dan ook fantastisch zijn. Binnen 15 min. 's avonds hartkloppingen, pijn op de borst links, knappende hoofdpijn, wetende wat de oorzaak was, heb ik mij rustig gehouden, de nacht niet kunnen slapen, 's morgens vroeg nog hoofdpijn en beroerd. Voor de volgende inname die morgen heb ik een email gestuurd naar de apotheker, zorgverzekeraar en naar mijn huisarts met de vraag: Wat moet ik nu innemen, ik heb grote problemen? Het antwoord van de apotheker was direct laten staan en de oude seretide weer gebruiken. Ik heb de seretide fabrikant nagebeld en medegedeeld dat hun productiemethode super goed was. De stoffen waren gelijk volgens de apotheker, maar waar ligt het aan? Aan het drijfgas, aan de grootte van de te verplaatsen deeltjes?? Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik was dankbaar dat ik dit alles optimaal kon vergelijken, omdat ik geen andere medicatie ernaast gebruikte en ook geen andere inhalatiemethode volgde, dezelfde voorzetkamer dus. Ik zou zeggen, er zit een verschil in de medicatie merken , ondanks een verwarrende bijsluiter met de tekst dat er precies dezelfde stoffen in verwerkt waren. Wat is er anders? Ik ga voor de seretide. Voorlopig voel ik mij gezond en kan mijn werk voor 100 % doen, maar waarom moeten wij astma patienten zo opletten? Wie past er op ons? Het gekke is aan alles dat soms eerst langzaam het oude opgemaakt wordt en de reactie op het nieuwe uitprobeersel later komt. Vaak krijgt alles bij de apotheker de schuld, behalve het uitprobeersel dat echt niet deugt. 62 jaar. J.

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
voor seretide had ik foster/inhalatie, ook dezelfde bijwerking: ernstige krampen.

21-06-2020 | Man | 63
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

05-02-2015 | Vrouw | 63
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
COPD
ik had erg maagpijn. heel veel krampen in mijn lijf. benen en handen overal. mijn ogen klopten alsof ze uit de kasten wilden. een ontstoken mond. het kaakbeen wat bij mij kunstmatig was, liet los van de inplantaten. voor dat ik in de gaten had waar ik dit allemaal van had. ben ik steeds onder een roesje onderzocht, 2 keer aan stembanden. 1 keer aan maag. tot ik dacht stop [lees meer...]eens met de seretide. na een week waren alle klachten weg. jammer dat ik dit zelf moest ontdekken. moest eerst maagtabletten betalen. daktarin voor mijn mond betalen. mondwater ook voor mijn mond. alles betalen vitamine d ook betalen. dokter meende dat ik die krampen door mijn vitaminegebrek had. meer elend als genezing. dus eind resultaat. ik stop met alles ben bang voor elke medicijn.

04-09-2015 | Man | 64
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Bronchitis
Werkte vooral in het begin goed. Momenteel vooral s'morgens vroeg erg veel kuchen om de keel en bronchiën vrij te krijgen. s'Morgens uur na de eerste inhaalring zijn de keel en bronchiën weer vrij. Veel last van spierkramp m.n in de benen en handen. Vocht en magnesium, kalk helpt. Ik voel me minder energiek en heb de indruk dat ik minder sterk ben m.n in benen en hand[lees meer...]en.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Astma
van dit medicijn heb ik de vervelende bijwerkingen duizeligheid spierkramp vermoeidheid ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na de medicatie herstellende van een longontsteking, ik ben dan ook na enkele weken gestopt met dit middel

25-08-2012 | Man | 64
Hartritmestoornissen
van optimist ben ik een pessimist geworden. de werking van de bijnieren is nihil geworden, ben door dit medicijn ruim 40 kg verzwaard, hartritmestoornissen, slapeloosheid, verstijving van de spieren en een zeer hoge bloeddruk.

12-01-2012 | Vrouw | 64

06-02-2017 | Vrouw | 65
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
Heb Seretide heel lang gebruikt. Weet niet meer precies vanaf welk jaar. Heeft mij tot op heden redelijk goed geholpen maar sinds 4 maanden dus niet meer. Omdat mijn benauwdheid/kortademigheid niet overging na prednison kuren en antibiotica kuren werd ik doorgestuurd naar de longarts. Deze heeft mij Foster 100 voorgeschreven ipv Seretide. Door gebruik van Foster werden [lees meer...]mijn klachten na een paar dagen al minder. Hierna kreeg ik Foster 200 en ben hiermee heel tevreden. Heb ook geen last van bijwerkingen.

05-06-2016 | Vrouw | 65
Astma
Gebruik het al erg lang (datum is schatting) met volle tevredenheid. Sindsdien weinig reactie op alles waar ik allergisch voor ben en veel minder last van mijn astma. Bij weinig last : 2x 1 pufje per dag. Bij verkoudheid of een omgeving met aanwezigheid van zaken waar ik allergisch voor ben: 2x 2 pufjes per dag.

04-07-2012 | Vrouw | 65
COPD
Sinds ik het middel gebruik heb ik geen last meer van kortademigheid. Een vervelende bijwerking zijn de spierkrampen in mijn benen, meestal 's nachts.

25-05-2019 | Man | 66
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen

23-03-2013 | Vrouw | 66
COPD
Hielp goed tegen ernstige luchtweginfecties met veel (ernstig geinfecteerd) slijm. Deed niets aan de kortademigheid en benauwdheid. Werd er erg hees van en mijn keel was geirriteerd met prikkelhoest. Na enkele maanden kreeg ik kramp, aanvankelijk alleen in de voeten, later overal. Ik leek ook somberder, maar dat kan ook komen omdat ik me nog steeds niet goed voelde. Ook ha[lees meer...]d ik last van andere bijwerkingen (trillende handen, hartritmestoornissen, holteonstekingen, terugkerende verkoudheden e.d.) maar daar had ik tevoren al last van. Arts heeft nu Foster aanbevolen. Net mee begonnen; smaakt wel veel viezer dan Seretide. nb. bij dosering kon ik niet invullen25/250, dus heb ik maar 250 gezet.

18-02-2013 | Vrouw | 66
COPD
Ik gebruikte 11jaar Serevent en Pulmicort en had geen last van bijwerkingen. Toen ik voor een half jaarlijkse controle naar longarts ging trof ik een vervangend arts die mij aanraadde om Seretide te gaan gebruiken. Het zou een geweldig medicijn zijn.. Met enige aarzeling ben ik Serevent gegaan gebruiken. Ik had en heb nog steeds het idee dat ik het minder benauwd heb. Maar[lees meer...]....na 2 maanden Seretide te hebben gebruikt kreeg ik pijn in de gewrichten /spieren van mijn ringvinger en pink, mijn rechter elleboog en mijn rechterknie. Vorig jaar oktober vertelde ik de longarts van mijn klachten en hij heeft besloten om de dosis van 2 keer 500 te verlagen naar 2 keer 250 . Ik gebruik nog steeds Seretide omdat ik het gevoel heb dat ik meer lucht heb maar de bijwerkingen vind ik heel erg vervelend.

21-08-2016 | Vrouw | 67
COPD
Sinds ik Seredite gebruik heb ik nauwelijks bijwerkingen gehad, nu heb ik via de Apotheek Salmeterol gekregen en is het afwachten hoe ik hier op reageer. Zonder overleg is mij een andere medicijn gegeven.

26-02-2012 | Man | 68
COPD
hielp goed voor de luchtwegen, klachten waren na 1 dag weg. toen begon echter mijn probleem, de tweede dag last van hartritmestoornissen, zodanig dat ik die dag 2x isordil moest nemen om te reguleren. dag 3 tot 4x toe een isordil moeten nemen. in overleg met huis- arts gestopt en een dag later waren de hartritmestoornissen voorbij.