Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

17-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
De Seretide werkte heel goed bij mij, ik was in een paar maanden tijd van een longfunctie van 58% naar 75% gegaan. Inmiddels heb ik bijna nooit meer echt last van mijn ademhaling, alleen nog tijdens verkoudheid heb ik het soms benauwd.

09-09-2013 | Man | 51
COPD
Makkelijke puff, toe te dienen in situaties waarin benauwdheid kan ontstaan of is ontstaan dus altijd meenemen waar dan ook heen, werking is redelijk accuraat, bijwerkingen zijn niet uitgesproken, af en toe hoesten, belangrijk is goed spoelen wegens dreiging ontstaan spruw. Geen merkbare wisselwerkingen met hydrochloorthiazide en simvastatine, doch af en toe een gespannen [lees meer...]gevoel. Ik gebruik het bij warm weer, vochtig, veel pollen en/of fijnstof, ozon. Of bij koude mist.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Astma
Ik kreeg deze combinatie van luchtwegverwijderaar/ontstekingsremmer omdat alleen de ontstekingsremmer (flixotide)niet meer voldoende werkte. De seretide neem ik nu in combinatie met Ventolin

31-08-2013 | Vrouw | 51
Astma
Deze puf gaat via de Aerochamber. 2 x 5 pufjes met een wachttijd tussen de pufjes door van een halve minuut. Ook bij dit medicijn heb ik last van hartkloppingen en beven/trillen. Net zoals bij Combivent, alleen bij Seretide verdwijnen de bijwerkingen sneller. Helpt overigens wel erg goed.

06-08-2013 | Man | 28
salmeterol/ fluticason
In mei 2013 de diagnose gekregen van Astma, al jaren was kon ik momenten hebben waar ik kortademig was, echter nooit veel aandacht aan gegeven. In mei 2013 werden de klachten erger: pijn in de regio van de schouderbladen, onderaan in het middenrif, veel hoesten, niet genoeg adem krijgen. De huisarts schreef me tijdelijk symbiocort voor, hier had ik veel bijwerkingen va[lees meer...]n, na een histamine test kwam er de diagnose Astma (een week het medicijn niet mogen gebruiken), de specialist schreef me toen Seretide 250 voor, na enkele dagen merkte ik een flinke verbetering, rond 21/07 zat een kuur van 2 maanden erop, sinds 05/08 ben ik opnieuw begonnen met een nieuwe diskus, gezien de hinder terug kwam, het tropische weer van einde juli is de boosdoener. Zo goed als geen bijwerkingen, enkel soms kramp in m'n benen.

22-06-2012 | Vrouw | 59
Astma
ben vanmorgen geschrokken over de rek. die ik van mijn verzekeraar kreeg nl. 200,36 euro voor 3 inhalators in een woord schandalig dat dit zo duur moet zijn. Wilma

08-06-2012 | Man | 31

24-02-2012 | Vrouw | 54
Astma
had veel last van bijwerkingen waaronder voortdurende heesheid,sterk verhoogde hartslag/onregelmatig, angina pectoris aanval en schimmelinfectie in de mond, werkte wel ontspannend op de ademhalingsorganen

13-01-2012 | Vrouw | 38
Astma
goede ervaringen, maar volgens longarts niet eerste keus bij zwangerschapswens

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

09-06-2021 | Vrouw | 61
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

04-09-2019 | Vrouw | 37
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Astma
Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.

17-04-2019 | Vrouw | 58
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Astma
Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.

14-03-2019 | Vrouw | 61
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Ademhalingsproblemen
Gebruik of inhaleer seretide al heel lang,heb er nooit problemen of ernstige bijwerkingen van gehad alleen een beetje last van heesheid,maar voor de rest kon ik altijd heel goed functioneren. Toen na een aantal jaar de apotheek zelf me medicijnen ging veranderen zonder medeweten van mijn huisarts en longarts,weet niet of dat rechtelijk is toegestaan want ja wie weet nu be[lees meer...]ter hoe slecht mijn longen zijn en wat ik daar voor nodig hebt,dus kreeg ik op een gegeven moment eerst Airflusal,na een aantal maanden kreeg ik ineens salmeterol fluticason propionaat lang gekregen en ben er vreselijk ziek van geweest,kon bijna niets meer lag bijna elke dag op bed,kreeg erge last van me keel,leek wel of er een steen op me borst lag en had elke dag vreselijke borstpijn,me longen deden zeer regelmatig en als ik buiten kwam of even snel een boodschap had gedaan moest ik om de 20 meter rusten,ben zo moe ik kan niet meer en kreeg het spaans benauwd,afgelopen 8 maart 2019 kreeg ik ineens weer ook zonder medeweten van de huisarts de echte seretide die ik in het begin altijd kreeg,maar merk nu dat het wel iest beter helpt maar door denk te lang de verkeerde te hebben gehad ben ik denk toch achteruit gegaan. Er zijn wel meer dingen gebeurd bij mijn apotheek in zoetermeer die niet door de beugel gaan,dus ben het nu vreselijk zat en stap over vandaag naar een andere apotheek,ga ook 1 deze dagen naar de huisarts om met haar alles te bespreken had ik eerder moeten doen,maar ik moet dan met de fiets en dat kon ik al niet meer opbrengen door die verkeerde medicijnen die ik kreeg,heb ook de ziekte van Crohn en met dit weer is het niet mogelijk te fietsen een eind want als die kou op je buik komt ga je gelijk aan de diaree,en als er geen toilet in de buurt is raak ik in paniek en ga ik hyperventileren,omdat ik me schaam als ik het niet op kan houden,bij de jumbo wordt ik ook regelmatig geweigerd om naar het toilet te gaan,dus je begrijpt wel ik kom bijna niet meer buiten en bestel nu me boodschappen omdat het niet anders meer gaat. Ik vindt het vreselijk hoe mijn apotheek me heeft behandeld de laatste tijd,dus nu stap ik over en dat is ook een eind weg,dus ook dat wordt moeilijk met de fiets.

03-03-2019 | Man | 45
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Ademhalingsproblemen
Dit voorgeschreven gekregen ter ondersteuning van Ventolin, daar dat alleen niet meer goed genoeg was (ging teveel Ventolin gebruiken). Nooit problemen mee gehad, totdat ik dit jaar een ernstige luchtweginfectie en bronchitisaanval tegelijk had. Seretide deed toen helemaal niks meer en na diverse inhalers geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij Foster nexthaler 100/6 uitgek[lees meer...]omen.

22-01-2019 | Man | 34
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
beste met seretide 50/500 krijg ik de meeste zuurstof en kan ik nog functioneren met een minimum aan last. alé ja (minimum) tussen haakjes he. soms zijn er perioden dat ik een week of langer vergeet te puffen maar mijn longen doen mij er dan uit zichzelf aan herinneren. bij mij is het verschil enorm. de dokter heeft al geregeld eens nieuwe medicijnen (buffers) mee [lees meer...]gegeven, maar ik functioneer nog het beste met seritide. ikzelf schat nog een jaar of 2 en dan zal mijn tijd voor transplantatie er wel ver zijn. who knows....