Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

12-09-2019 | Man | 72
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Zeer tevreden gebruik het al twee jaar zonder bijwerkingen . Gewoon doen wat er op de bijsluiter staat de tijd er voor nemen en zeker goed je mond spoelen ook je tong licht met een tandenborstel schoonmaken. In sept ‘ 19 longtest gedaan bij de longarts wat elk jaar wordt afgenomen. Laatste test was zeer goed longinhoud verbetert en geen afsterving meer waargenomen van de[lees meer...] long blaasjes. Kreeg te horen dat ik nu van 400 Mg naar 200 Mg 1 per dag mag. Moet er wel bij zeggen dat ik vanaf ik kreeg te horen dat ik ouderdom astma had elke dag met mijn twee hondjes zo gemiddeld tussen de zeven tot elf km wandel.

25-06-2019 | Vrouw | 33
Astma
Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.

05-05-2019 | Vrouw | 64
COPD
Gebruikte als copd-er al inhalaties Spiriva, Oxis 12 en af en toe Bricanyl. Door toenemende longinfecties werd Oxis 12 vervangen door Symbicort, omdat er n ontstekingsremmer in ziet. Had door Oxis 12 al wel eens last van nachtelijke spierkrampen, maar na gebruik Symbicort werd dit vele keren erger! In de 4 maanden gebruik enorm veel last van spierkrampen in het hele li[lees meer...]chaam, vooral in voeten, benen, handen, bovenrug. Nachtrust verstoord door 2 tot 8 x uit bed moeten omdat ledematen in pijnlijke kromme standen gingen staan. Overdag veel last van kramp in de handen of bij kuchen in de onderbuik. Nu 3 dagen gestopt met Symbicort en voel nu al erg veel verbetering! Eindelijk eens n nacht zonder krampen kunnen doorslapen!

05-05-2019 | Man | 70

01-03-2019 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
na vele longontstekingen kreeg ik steeds meer last met ademhaling en vooral bij mistig weer ben ik in 2005 op advies longarts " Simbycord" gaan gebruiken omdat bij mij astma en een lichte vorm van COPD werd geconstateerd

27-11-2018 | Vrouw | 51
Sarcoïdose
De Symbicort heeft eigenlijk altijd goed gewerkt. Pas na jaren gebruik kwam ik erachter dat bepaald kwaaltjes gerelateerd waren aan de inhaler zoals mijn vingers die opeens in hele rare posities gingen staan, verkrampte vingers, trillende vingers, krachtverlies, veel kramp in kuiten op de meest onmogelijke momenten. Het hoesten werd echter goed onderdrukt.

22-10-2018 | Man | 74
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Symbicort is gemakkelijk toe te passen, maar verlicht niet direct de benauwdheid. Van tijd tot tijd toch nog (forse) luchtweg- of soms longontstekingen. Stemgeluid wat nasaal geworden en fors verlies aan smaak en reukvermogen; weet niet 100% zeker dat dat door Symbicort komt.

29-09-2018 | Man | 70
Astma
In combinatie met salbutamol vaak gejaagd gevoel gedurende even half uur(hartklopping). Heel vervelend is de aanhoudende heesheid en soms nauwelijks kunnen praten. Heb het evenwel niet benauwd meer. Gebruik salbutamol daarom heel weinig

11-06-2018 | Vrouw | 22
Astma
Hele fijne medicatie, meerdere medicijnen geprobeerd maar deze is het beste.

12-03-2018 | Vrouw | 43
formoterol/ budesonide (250/10ug/do)
COPD
Ik ga vaker op inhaltie instructie en houdt het samen met de POH in de gaten wanneer ik ook andere medicijnen erbij moet gaan nemen als Prednison, enz. Als kind al astma en inspanningsastma, hooikoorts en met andere klachten samen is het Copd met deze behandelingen geworden die mij goed bevalt en wat lucht geeft, ook krijg ik vaker een andere inhaler toegevoegd in voor en [lees meer...]na jaar

27-02-2018 | Vrouw | 60
COPD
bevalt helemaal niet.hoofdpijn,misselijk,vocht vasthouden en slecht slapen. Tegen de benauwdheid minder als ventolin. Dus ga het niet meer gebruiken

12-01-2018 | Man | 82
Astma
helpt tegen hevige kortademigheid, stem is veranderd; hoger

08-01-2018 | Vrouw | 38
Astma
Medicatie werkt goed en snel. Geen bijwerkingen.

08-12-2017 | Man | 63
Astma
Top medicijn. Je moet wel even leren wanneer je de dosering iets moet opvoeren. (bijv. bij verkoudheid), maar als je dat goed doet hou ik goed onder controle.

18-09-2017 | Vrouw | 65
COPD
Grote blauwe / bloedvlekken op mijn armen

09-07-2017 | Vrouw | 35
formoterol/ budesonide (125/5ug/do)