Symbicort

Relvar (11 meningen)
Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

08-06-2012

Hartinfarct

Ik ben pas gestart met het medicijn dus van bijwerkingen ken ik niet zoveel.. Ik heb in november een hartaanval gehad waardoor ik reeds 6 verschillende medicijnen moet nemen.. sedert de aanval ben ik heel kortademig en wou dit toch maar even laten naschecken of het van het hart kwam of van de longen... ik ben ook ex roker (half pakje per dag) Nu bleek dat ik nogal fel r[lees meer...]eageerde tijdens de histamine test... en dus allergisch ben op betrekkelijk veel dingen dus hopelijk krijg ik wat meer adem met die produkt .. ik moet de eerste drie weken 2 x 2 puffen doen s morgens en s avonds en na de drie weken afbouwen tot 1 x 2 dagelijks.. deze wordt gebruikt in combinatie van ventolin(zo nodig), hartmedicijnen zoals bloedverlagende, betablokker, bloedverdunners...
27-02-2012

Astma

Kreeg vanmorgen te horen dat ik asma heb, schrikken ,heb 3 jaar geleden een puffie gekregen i.v.m het hoesten wat niet over ging, ben 3 weken daarna vertrokken op de fiets naar Portugal en vond het moeizaam om mijn medicijnen mee te nemen dus liet ik ze thuis, al die tijd tot nu toe geen last gehad, maar ik neem ze nu maar mee, ga fietsen in Turkije, ben onzettend moe van [lees meer...]de griep en weer van het hoesten, sport zelf heel veel,misschien dat het daarom wel weg is gebleven, hoop dat het middel heeeel goed helpt daar ik heel graag wil fietsen volgende week, ik lees alleen goede berichten, daar ben ik blij over.
15-02-2012

Astma

ik gebruik symbicort icm fexofenadine (soort anti-histamine) ivm allergisch astma. Mij helpt het prima. De eerste maanden had ik wel last van overgeefneigingen als ik het inhalleerde en voelde me emotioneel beroerd. Ook hartkloppingen enzo. Maar ik moest vanwege andere aandoeningen nog veel andere medicijnen slikken (nog steeds) Al bij al heb ik een hele periode gehad waar[lees meer...]in ik moest wennen aan oa de symbicort. Maar nu mijn lichaam eraan gewend is werkt het prima en kan zelfs weer conditie opbouwen in de sportschool terwijl ik mijn lijf zowat afgeschreven had!
10-01-2012

Astma

samen met medicijn tegen hoge bloeddruk + oogdruppels.
07-01-2012

Astma

Bij mijn geboorte heb ik bronchites meegekregen, gratis en voor niks. Hier heb ik veel last van gehad tot ongeveer mijn 18e levensjaar. Tot die tijd 2 anti-biotica kuren per jaar en soms meer. Op een gegeven moment resistent. Op mijn 16e ben ik intensief gaan sporten. Dat heeft de eerste 2 jaar veel klachten gegeven. Inspanningsastma werd gemeld. Daarop volgde een zoektoch[lees meer...]t met diverse medicijnen en uiteindelijk bleek Bricanyl de redder in nood. Eerst intensief gebruik, dagelijks, en later ben ik dat gaan gebruiken voor het sporten, kijken waar de grens was van minimaal gebruik van medicijn. Ik kan dat iedereen aanraden. Ik heb dat gedaan onder begeleiding van de behandelend longarts en later de huisarts. Tot mijn 51e levensjaar heb ik dat gebruikt. Daarna ben ik overgeschakeld op Symbicort ( Turbohaler 400/12 ). Dat bleek verstandiger gezien de leeftijd en de ontwikkleing van de "inspanningsastma". Ik gebruik het net als de Bricanyl, alleen voor een intensive lichamelijke inspanning, sport dus. Het geeft "lucht" voor vele uren sporten, 2 tot 3 uur op de mountinebike is totaal geen probleem. Bijwerkingen heb ik geen, alleen enorm veel plezier aan het middel. Ik gebruik het soms tussendoor bij weerswisselingen. Mist en andere vochtige weerstypen. Ook dan werkt het direct en perfect. Ik ben blij dat het middel eenvoudig via een inhaler toe te dienen is. Bij het sporten is dat een groot gemak. Noteer mij als een zeer tevreden gebruiker.
25-12-2011

COPD

Vanaf mijn kindertijd, ca. 3 jr oud, kreeg ik last van wat men toen noemde chronische bronchitis. Enkele malen per jaar had ik hier last van en werd behandeld met anti-biotica. In de pubertijd ben ik resistent geworden voor anti-biotica door het vele gebruik hiervan. Jarenlang niets gebruikt maar de chronische bronchitis bleef aanwezig. Behandeling heb ik via de regulier[lees meer...]e arts heb ik toen niet gehad. Wel behandeling door een natuurarts. Na 2 jaar was ik vrij van klachten. Na de bevalling van onze zoon kwamen de klachten terug in heftiger mate dan ooit. Anti-biotica werkte afdoende en er was inmiddels meer bekend over astma, met nieuwe medicatie. Inmiddels valt alles onder de noemer COPD en heb eerst budesonide gebruikt maar dit werkte afdoende. Nu gebruik ik sinds 2 jaar Symbicort en ik ben dik tevreden. Geen bijwerkingen als je na gebruik je mond goed spoelt ivm schimmelinfectie. Aanvallen heb ik niet meer gehad. De benauwdheid is voor 80% weg, mits ik het continue gebruik. Het gebruik is eenvoudig en gemakkelijk en na inname werkt het direkt.
03-12-2011

Symbicort (formoterol/ budesonide)

Gebruik al jaren symbicort. Nooit problemen mee gehad. Heb nu voor het eerst flinke bloeduitstortingen in knieholtes en op m'n heupen. Wel schrikken!
01-12-2011

Symbicort (formoterol/ budesonide)

de klachten verdwijnen snel als de inhalator gebruikt wordt. vroeger duurden de klachten langer
01-12-2011

werkt voldoende effectief.
28-11-2011

Astma

heel hees, knd arts, spraakles, niet meer kunnen zingen, nu over op alvesco.
28-11-2011

Astma

eerst 200 mg, 2x daags. verhoogd naar 400 mg, 2x daags vanwege onvoldoende effect.
07-11-2011

Hooikoorts

's avonds neem ik 'm anders sla ik dicht. 's ochtends vergeet ik 't vaak, neem dan euthyrax en dan gaan de holtes ook al open.
07-11-2011

Astma

aanrader! gebruik het zonodig.
28-10-2011

Astma

Gebruik al jaren ventolin voor mijn astma, met daarbij eerst flixotide, die werd door de huisarts vervangen door seretide. Daar kreeg ik veel last van heesheid en schimmel van. De werking van de seretide was wel goed. Daarna heeft de huisarts de seretide vervangen voor symbicort. Was daar in het begin zeer tevreden over,had wel last van een droge mond en hartkloppingen,maa[lees meer...]r het hielp goed. Totdat de spierkrampen begonnen, wat waren die heftig. Heeft me menig slapeloze nacht gekost, en zelfs zwemmen was bijna onmogelijk. De longarts heeft de symbicort nu vervangen voor pulmicort. Moet er nog mee beginnen, dus ben benieuwd.
10-10-2011

COPD

Ik heb heel vaak schimmelinfectie op de tong ervan en ook heel veel blauwe plekken. Grote zwarte bloeduitstortingen. Heeft een tijd geduurd eer ik door had dat dat van de symbicort kwam.
04-10-2011

COPD

mijn ervaring is heel goed.inhaleer voor het tanden poetsen dus meteen de mond goed gespoeld en nog nooit last gehad van bijwerkingen.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum