Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

11-02-2015 | Man | 18
Bronchitis
Het helpt me enorm na veel andere pufjes te hebben geprobeerd.

12-10-2014 | Vrouw | 20
Astma
Het is niet mijn medicijn. Ik heb het 4 jaar gebruikt, maar het begon me steeds meer tegen te staan. En dan met name de bijwerkingen. Hartkloppingen, slecht slapen, onrustig zijn, voortdurend krampgevoel, blauwe plekken, trillen, spierzwakte, hoofdpijn, eigenlijk altijd keelpijn, het bleek (gedeeltelijk achteraf) allemaal van de symbicort te komen. Ik ben nu een paar [lees meer...]maanden over op seretide en de meeste bijwerkingen zijn (zo goed als) weg. Achteraf vraag ik me af waarom ik het zo lang gebruikt heb. Ik dacht dat het wel goed werkte, had geen zin in switchen (want druk en het kwam nooit uit) en nam al die bijwerkingen maar voor lief. Maar achteraf bleek de werking ook maar matig te zijn voor mij. Heb met de seretide veel meer lucht. De turbuhaler die ik had was ook niet altijd even praktisch. Met name tijdens verkoudheden kreeg ik het lang niet altijd goed binnen, omdat het nogal veel kracht vergt om het binnen te krijgen. Toen ik bij de zoveelste verkoudheid mijn medicijnen echt niet meer binnenkreeg ben ik in aanraking gekomen met de seretide. Heb het een paar weken gebruikt en moest daarna weer terug op de symbicort. In die paar weken had ik al weinig bijwerkingen en toen ik terugging naar de symbicort werd ik helemaal gek. Heb het daarna ook nog maar 2 weken uitgehouden vanwege de bijwerkingen die weer in alle hevigheid tevoorschijn kwamen. Dus, ik ben blij dat ik gestopt ben met de symbicort, want achteraf gezien was het een aanslag op mijn lichaam!

30-08-2014 | Man | 48
COPD
Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.

13-07-2014 | Vrouw | 20
Astma
Dit medicijn heel wat jaren gebruikt. In het begin veel bijwerkingen gehad. Die zijn uiteindelijk wel iets weggegaan, maar bleven wel. Kon tot 30-60 minuten na inhaleren weinig priegelwerk verdragen, ik bleef de hele dag door trillen, heel snel blauwe plekken. En een gejaagd/nerveus gevoel. Had bij verkoudheden ook wel eens moeite om het middel adequaat binnen te kri[lees meer...]jgen, maar ben het wel blijven gebruiken. Totdat ik onlangs een luchtweginfectie kreeg, en ik mijn symbicort helemaal niet meer binnenkreeg. Toen andere medicatie in combinatie met een aerochamber gekregen. En eigenlijk pas toen ben ik erachter gekomen dat het middel eigenlijk maar middelmatig gewerkt heeft al die jaren. Die medicatie heb ik 3 weken gebruikt. Ik ben al jaren moe, maar tijdens die 3 weken voelde dat toch anders. De bijwerkingen van trillen waren weg, voelde me eigenlijk een stuk beter. Toch weer symbicort gaan gebruiken op advies arts, de bijwerkingen die ik had zijn weer 3x zo erg terug, lijk nu wel weer enigszins door de gewenningsfase te zijn, maar ik ga toch terug naar mijn arts voor een ander middel. Want ook de vermoeidheid is er weer..

05-12-2013 | Vrouw | 59
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
COPD
Spiriva ..niet leuk.. ernstige bijwerkingen, zoals duizelig, verwardheid, en toenemende benauwdheid. Nu weer terug naar Symbicort.

30-11-2013 | Vrouw | 15
formoterol/ budesonide
Bij mij hielp dit helemaal niets, later overgestapt op flixotide en ventolin! Dit ging stukken beter

21-11-2013 | Man | 58
Astma
Ik ben zeer tevreden over Symbicort. Sinds ik het gebruik kan ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer verrichten zonder benauwd te worden. Ook kan ik weer fietsen in mijn heuvelachtige omgeving. De vervelende bijwerking van krampen in voeten en benen (tweewekelijks) staat in de schaduw van de voor mij positieve werking.

17-10-2013 | Vrouw | 49

01-07-2013 | Vrouw | 71
Borstkanker
KEEL EN MONDHOLTE ZEER PRIKKELBAAR HEEL VEEL HOESTEN EN KUCHEN NU MET DEZE PUF AANZIENLIJK MINDER.

30-05-2013 | Man | 48
Hoest

15-05-2013 | Man | 28
Astma
Sinds enkele weken heb ik astma- achtige symptomen, het pollenseizoen is laat begonnen dit jaar, maar zeer intens, hierdoor heb ik veel last op de luchtwegen, een benauwd gevoel en een steekt het bij het diep inademen. Na enkele dagen merkte ik reeds een verschil, de pijn bij het diep inademen was quasi verdwenen, wel merk ik enkele bijwerkingen: hartkloppingen en gejaagd[lees meer...]heid, ook ben ik scherper naar mensen toe

19-04-2013 | Vrouw | 50
formoterol/ budesonide
sinds een paar weken aan de symbicort vanwege langdurig hoesten . bijwerkingen :droge tong/keel . heesheid

13-04-2013 | Vrouw | 46

11-04-2013 | Vrouw | 46
Astma
Na Pericarditis eind vorig jaar en allerlei onderzoeken kwam ook astma naar boven. Longarts schrijft 2x 2puffen voor, na 3 weken meld ik dat ik niet veel verbetering merk, nu zit ik op 3x 2puffen en nog steeds twijfel ik. Ik houd druk op mijn borst en ben zeer vermoeid. Kortademigheid is ook niet weg. Kramp in mijn voetzolen en trillende handen is nieuw en kan alleen door [lees meer...]dit medicijn komen want ik gebruik niets anders. heb ook een brandende plek op mijn rug...voel ik mijn longen?

05-04-2013 | Vrouw | 47
Astma
Mijn ervaring met Symbicort zijn goed, maar ik lees nu hier pas over de spierkrampen. Ik heb er al jaren last van, m.n. 's nachts, soms wel op 3 plekken tegelijk in mijn been. Blijkbaar ben ik dus niet de enige. Daarnaast heb ik steeds slijm in mijn keel en dat is heel vervelend als je veel in het openbaar moet spreken. Als iemand daar een goede oplossing voor zou hebben, [lees meer...]zou ik die graag horen.

30-03-2013 | Man | 80