Symbicort

14-09-2011

Allergische astma

16-08-2011

Astma

Als tiener had ik een aantal jaren astma had en gebruikte hiervoor medicatie. Na een aantal jaren ging het zo goed dat ik gestopt ben met de medicatie. Het enige was dat verkoudheden gemakkelijker een bronchitis werden en vaak een antibioticakuurtje nodig was om het te verhelpen. Na mijn 40e kwamen de klachten weer wat terug maar in wisselende mate. Nooit zo dat ik vond da[lees meer...]t ik er medicatie voor moet gebruiken. Op een gegeven moment kwamen er periodes waarin bv fietsen, traplopen en sporten lastig werden (herfst en voorjaar) Het hoesten wisselde sterk, soms niet en dan weer wekenlang. De histamineprocatietest wees uit dat het om astma ging en ik begon weer met medicatie, de symbicort dus. Angstgevoelens, duizelingen, hartkloppingen en nog erger het ging steeds slechter met mijn luchtwegen, Ik hoestte aan een stuk door en kreeg steeds minder lucht. Zelfs wandelen kostte veel energie terwijl ik wel altijd een goede conditie had. De longarts gaf aan dat ik hier even doorheen moest en dat ik door moest gaan met de medicatie. Ik maakte een afspraak en kwam bij een collega terecht die adviseerde om meteen met deze medicatie te stoppen daar de symbicort beter niet gebruikt kan worden bij een histamine intolerantie. Nu gebruik ik bij benauwdheid een luchtwegverwijderaar en in de koude maanden dagelijks een ontstekingsremmer en dat werkt prima.
07-08-2011

Astma

Ik heb het sinds februari via mijn longverpleegkundige voorgeschreven ik was eral bijna 10 jaar niet geweest, ik moet het eigenlijk 2X pper dag maar ik neem het bijna nooit eerst wel maar ik kreeg veel blauweplekken en ik werd vaker duizelig, ik had vaker koppijn en kwam ervan aan. het laatste kan natuurlijk ook komen doordat mijn longen veel energie gebruiken, voor het mo[lees meer...]eilijk ademhalen. Toch vind ik ventolin beter en werkt het voor mijn gevoel beter. Ik wil het nieuwe schooljaar beginnen met het goed innemen van mijn medicatie, ondanks ik ervan overtuigd ben dat ik dan weer onder de blauwe plekken kom. Dit zal ik november met mijn longverpleegkundig overleggen.
31-07-2011

Astma

Ik gebruik sinds een week symbicort, nadat ik foster (stoppen vanwege vele schimmelinfecties) heb gebruikt. Ben mezelf niet meer: angstig, gejaagd, opvliegerig, zie het niet meer zitten gevoel. depressief. slappe benen. Onwijs eng. Weekend dienst gebeld, stoppen. Maandag naar mijn longarts bellen. Met met de rest zoals hoofdpijn en trillen is het te doen. Opgeblazen [lees meer...]gevoel na het eten. maar de rest niet.
24-07-2011

COPD

- De apotheek gaf mij dosis 160/2 ipv de voorgeschreven 200/6. Heb dat nagevraagd, volgens de apotheek was dat hetzelfde. - Grootste bezwaard: puffertje is na 80 keer inhaleren leeg; de 120 keer is onzin. Dit was niet bij de vorige versies van Symbicort, die m.i. van een ander .materiaal was gemaakt
01-07-2011

Niet allergieche astma

Kreeg te horen van de Longarts in het ziekenhuis dat een niet allergieche astma is. En dat Ventolin en flicotide daar niet zo veel aan doen. Wat ik niet lekker vindt is dat ik vanaf het begin last heb van schimmel op mijn tong en het doet ook best wel zeer. Er zitten zelfs afte bij en die zijn niet heel maals. Als de bijwerkingen erger worden of niet over gaan moet ik s[lees meer...]topen met dit middel maar het geeft mij wel meer lucht.
08-06-2011

Longemfyseem, astma, chronische bronchitis

Ik gebruik symbicort in combinatie met atrovent en zo nodig salbutamol en deze combinatie werkt echt fantastisch. Vervelende bijwerkingen zoals heel vaak (zo niet constant) schimmelinfectie op de tong wat echt heel erg pijnlijk kan zijn en er bovendien smerig uitziet en je smaak aantast. Heesheid komt voor maar vind ik niet zo'n hinderlijke bijwerking (als in: dat heb ik [lees meer...]er dan graag voor over). Ik kan sinds 2 jaar vrijwel niets meer ruiken. Ik schrijf dat toe aan het medicijngebruik. Tanden gingen heel erg los zitten en zijn getrokken moeten worden. Erg vaak last van hele pijnlijke spierkrampen in de tenen, voeten en benen. Soms ook vingers en handen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik er niet zeker van kan zijn dat alles 100% procent van de symbicort komt, temeer omdat ik het tegelijk met Atrovent gebruik. De verpakking van de symbicort is ronduit waardeloos. En gepriegel van hier tot Tokyo om het cellofaantje eraf te krijgen, wat met de vingers niet lukt en je dus rare capriolen uit moet halen met een mesje of een schaar. Het aftellertje wat zit ingebouwd is op zich een briljant idee, heel handig en nuttig, helaas is het niet te lezen, zelfs met bril op niet. Ik zie dan wel de rode balk op een gegeven moment verschijnen waaraan ik kan zien of het bijna leeg is. GRAAG verbetering op die punten,
26-05-2011

Copd en astma

Ik heb veel last van heesheid ondanks goed spoelen en flink veel last van hartkloppingen die hevig, erg vervelend en soms beangstigend zijn.
23-05-2011

Asthma

Al jaren aan het kwakkelen met de longen en ontregelde asthma. Nu sinds 2 weken Symbicort 400/12 en ik voel me nu al een stuk beter. Lijkt net of ik een paar extra longen erbij heb gekregen. Duideiljk meer lucht en minder benauwd!
08-04-2011

Astma

Heel tevreden over het gebruik voor mijn astma, maar heb sinds ik het gebruik erg snel rottende tanden. Ondanks het spoelen na gebruik. Al 4 wortelkanaalbehandelingen en ongeveer 15 gaatjes in 3 jaar. Moet dus noodgedwongen opzoek naar iets anders, als ik mijn tanden wil behouden. Ben verder wel heel tevreden. Bij een hogere dosis had ik wel een heel gejaagd gevoel [lees meer...]en hartkloppingen.
22-02-2011

Astma

Me nooit gerealiseerd dat het met symbicort te maken zou kunnen hebben, maar misschien is de bijwerking bij mij: labiel, ruzie zoeken.
17-02-2011

COPD

gsprongen bloedvaatjes (je hoeft maar even aan je arm te komen en er ontstaat een bloedinkje

Benauwdheid

na gebruik moet ik altijd mijn mond spoelen en dat vergeet ik soms

Longklachten, astma

Af en toe krijg ik een droge keel.

Copd

ik heb hierdoor veel meer lucht gekregen en zing nu bij 3 verschillende koren.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum