Symbicort

Relvar (11 meningen)
Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

14-01-2013

Astma

Na een verloop van tijd met het gebruik van symbicort krijg ik een heel opgejaagd en agressief gevoel. Ben gewoon mezelf niet meer. Kan niks hebben. Als ik dan stop, wordt het na een aantal dagen weer normaal. Het werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn mij te heftig. Nu op zoek naar een alternatief. Alleen nog Ventolin voor noodgevallen.
04-01-2013

Astma

sinds een aantal maanden gebruik ik symbicort en krijg hoe langer ik het gebruik meer klachten. ik heb behoorlijk last van kramp in mijn enkels en tenen. ook licht duizelig en af en toe lichte hoofdpijn. de kramp in mijn enkels en benen neemt toe waardoor ik ben gestopt met symbicort.
19-12-2012

Astma

Werkt heel goed. Wel last van hartkloppingen en druk op de borst gehad bij een hogere dosis. Nu neem ik het in combinatie met Pulmicort. Ook last gehad van kramp in de benen: dat is ook verdwenen. Belangrijkste is dat ik nu weer energie heb om te bewegen. Denk dat mijn longfunctie door Symbicort en bewegen tussen de 5 en 10% vooruit is gegaan.
10-12-2012

Astma

Een specialist van het OLVG heeft mij dit medicijn voorgeschreven omdat ik een astmatische aandoening zou hebben ontwikkeld op late leeftijd. Sinds het gebruik heb ik last van een droge en pijnlijke keel, een soort van kaal gevoel in mijn neusholte en hoofdpijn. Verder heb ik last van spierkrampen onder mijn voeten. Sinds een week lijkt ook de effectiviteit van het medi[lees meer...]cijn af te nemen want ik heb weer precies dezelfde klachten als waarvoor ik het ben gaan gebruiken. Ook heb ik sinds een week constant aanhoudende en ontzettende jeuk op niet te traceerbare plaatsen; ergens links op mijn rug en onder mijn oksels, maar heel diep in mijn lijf. Dus krabben helpt niet. Ik kan er niet meer van slapen. Vandaag ga ik contact opnemen met de arts in het ziekenhuis die het mij voorgeschreven heeft. Eens kijken wat hij er van vindt.
09-12-2012

Astma

Tot nu toe enkele andere inhalers geprobeerd maar deze werkt voor mij het beste, Wel krijg ik er een hese stem van helaas
09-12-2012

Symbicort (formoterol/ budesonide)

Ik gebruik sinds enkele maanden symbicort in combinatie met montelukast en avamys. Eerst was er niks aan de hand, maar nu heb ik af en toe last van een opgezwollen tong!! Ook heb ik steeds meer last van spierkrampen in mijn benen en voeten en ik voel me echt niet goed, angstig zelfs. Is er iemand met dezelfde ervaringen? Een opgezwollen tong is wel beangstigend vind ik, be[lees meer...]n bang om te stikken.
24-10-2012

Astma

Sinds een jaar gerbuik ik dagelijks Symbicort 2 x daags. De benauwdheid verminderde aanzienlijk. Mara ik kreeg allerlei vreemde klachten. Kreeg depressieve gevoelens, en erg spierkrampen in mijn armen en benen. Niet wetende dat het van de Symbicort kon komen en ook niemand (ook de huisarts niet!) die me hier op wees. Ik ben helemaal door de molen van specialisten geweest [lees meer...]in het ziekenhuis maar er werd geen verklaring gevonden. Tot ik gisteren eens ging zoeken op internet naar bijwerkingen van de Symbicort. En daar staat het zwart op wit: Spierkrampen! Zo stom dat we hier nooit aan gedacht hebben. Ik ben direct gestopt en hoop me binnen een paar dagen beter te gaan voelen. Volgende week een afspraak met de huisarts om dit te melden.
20-10-2012

Astma

Gebruik sinds kort Symbicort naast Ventolin en Fexofedine. Dosering 200/6 - 3x2 per dag. Werking lijkt redelijk effectief maar met wel lichte bijwerkingen: trillende handen, soms rillend en hoofdpijn en heb last van wakker worden vroeg in de ochtend. Zal over een aantal weken update als reactie bijvoegen.
09-10-2012

Astma

Ook ik heb veel last van krampen sinds ik symbicort neem .Kramp in mijn tenen,benen,handen en gezicht. Krijg vrijdag een nieuw recept en hoop dat ik van de krampen af ben.Symbicort is het enige medicijn dat ik neem dus het kan niet van wat anders komen . Iklaat nog wel weten wat ik krijg en hoe het bevalt.
04-10-2012

Astma

gebruik nu symbicort enkele dagen, merk wel dat direct wisselen van medicijnen niet goed is voor het lichaam, waardoor je steeds zieker gaat voelen
17-09-2012

Astma

Neem zelf al jaren de Symbicort, heb soms last van de bijwerkingen zoals trillende handen, voor de rest ben ik er heel tevreden van. Mijn astma is vrij goed onder controle sinds ik met de symbicort startte. Neem nu sinds twee jaar vier keer twee pufjes. Heb een ventolin voor als het nodig is en neem een keer per dag een pilletje montelukast.
13-09-2012

COPD

Ben zeer tevreden over symbicort 200/6. Ik gebruik het 2 maal daags 1 pufje en 1maal daags spiriva. Heb hierbij zonodig nog airomir maar heb het nog niet nodig gehad sinds de symbicort. Heb wel wat last van nachtelijke krampen in mijn linkerbeen maar weet niet of dit door de symbicort komt. Ik heb verder geen last van bijwerkingen en voel me er goed bij.
12-09-2012

Cholesterol

05-08-2012

Astma

Na diagnose adult onset astma kreeg ik symbicort, 2x dag één pufje. In het begin ook orale prednison. Na stoppen orale medicatie alleen symbicort en zo nodig salbutamol bij acute benauwdheid. Dat laatste had ik toch frequent nodig en bij drie opeenvolgende longfunctiete3sten werd de longfunctie alleen maar slechter. Had ook meer infecties en veel last van trillende handen.[lees meer...] Mijn longarts heeft me daarom omgezet op foster. Nog steeds wel trillende handen maar minder dan met symbicort maar bovenal is de astma helemaal onder controle nu.
10-07-2012

Beenkrampen

ik heb de symbicort 1jaar gebruikt. heb krampen in mijn hele lijf kon en kan er niet van slapen. bloedonderzoek tot vandaag bezoek aan de dokter, en jawel heb de krampen van de symbicort. een jaar niet geslapen en enorme pijn die niet uit te houden zijn, nu maar afwachten. heb ander medicijn gekregen, ventolin. ben benieuwd, donderdag moeten de krampen weg zijn. ben zo ben[lees meer...]ieuwd, hou jullie op de hoogte. (Red; achternaam verwijderd ivm privacy en werkwijze van website )
06-07-2012

Astma

Ik gebruik het nu een jaar of 1,5. Maar al sinds het begin last van hartkloppingen en trillen, zeker als je een keer meer pufjes nodig hebt. Verder last van helemaal geen stem meer hebben, en dat een aantal keer per jaar zo'n 3 weken lang. Huisarts zei kom maar terug als het over 12 weken nog niet over is, daar heb je dus ook niets aan. Nu lees ik ook hier dat heesheid een[lees meer...] bijwerking kan zijn. Krijg wel meer lucht sinds ik het gebruik, maar bij inspanning werkt het niet voldoende.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum