Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

05-05-2016 | Man | 59
Astma
Medicijn bevalt prima, geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Vooral bij vochtig weer slaap ik er prima op.

25-11-2015 | Vrouw | 20
Astma
Ik gebruikte eerst vanaf toen ik 4 jaar was ventolin in combinatie met flixotide. Dit deed na zoveel jaren niet meer genoeg en was heel erg vaak benauwd. Toen symbicort gekregen. Werkte erg goed tegen de benauwdheid maar kon mijn dagelijkse dingen niet meer goed uitvoeren.. Trilde heel erg ervan en had dagelijks hoofdpijn. Nu over gegaan op pulmicort met ventolin ben benie[lees meer...]uwd of dit beter gaat.

24-11-2015 | Man | 70
Bronchitis
Ik gebruik het medicijn sinds 2 jaar tegen ontsteking in de luchtwegen het werkt prima, ik kreeg het advies om het te gebruiken als de R in de maand is. Ik heb namelijk voor het tweede jaar last van een vervelende bronchitis waarbij een ontsteking optreedt met slijmvorming. Ik gebruik daarbij ook nog spiriva respimat inhalator 2.5 microgram.

11-11-2015 | Man | 51
Astma
Symbicort helpt tegen kortademigheid, maar tast wel de gewrichten aan.

15-10-2015 | Vrouw | 47
Astma
Symbicort helpt ontstekingen in de luchtwegen te voorkomen. Hierdoor minder tot geen ventolin meer nodig! Prima middel, (helaas) kan ik niet zonder (tenzij ik aan zee of in de bergen met sneeuw ben).

07-10-2015 | Vrouw | 45
COPD
Ik heb vanaf mijn negende jaar bronchitus/astma. Dit is sinds december 2014 overgegaan in COPD (ik heb nooit gerookt!). Hiervoor heb ik andere medicijnen gekregen dan ik voor mijn astma gebruikte. Eerst begonnen met Fosfor. Daar werd ik zo ziek van (doodmoe, neerslachtig), dat ik na een week gebruiken hiermee gestopt ben. Vervolgens kreeg ik Seretide voorgeschreven. Dit he[lees meer...]b ik gebruikt tot half juli. Daar had ik eerst geen bijwerkingen van, maar in de loop van de weken kreeg ik steeds meer spierpijn, werd stram en werd steeds vermoeider. Al mijn energie trok weg. Ook kon ik niet meer hardlopen of fietsen omdat ik de hele dag duizelig was. Nu gebruik ik Symbicort. Hier ben ik erg tevreden mee. Het geeft niet de verlichting die de andere twee puffers gaven, maar ik voel me er goed bij. Heb genoeg lucht, ben niet duizelig en heb na een paar maanden gebruik bijna geen bijwerkingen. Soms wat keelpijn en wel snel blauwe plekken. Om goed te kunnen hardlopen (ik liep altijd 4 a 5 km zo'n drie keer per week, dat ben ik nu weer aan het opbouwen) heb ik de ene keer wel en de andere keer geen extra puf nodig. Dat ben ik nu aan het uittesten.

04-10-2015 | Vrouw | 56
COPD
weinig verbetering in longinhoud, veel heesheid.

14-09-2015 | Man | 61
COPD
Ik ben bijzonder tevreden over het gebruik. Na een neusoperatie en nu met het gebruik van dit geneesmiddel functioneer ik weer als normaal. Ben natuurlijk al even geleden gestopt met roken. Bijwerking lichte heesheid, maar als ik goed mijn mond en keel spoel (gorgelen) dan is er niets aan de hand.

14-08-2015 | Man | 57
Astma
Super medicijn!!! Slik het al jaren, bij ventolin moest ik steeds vakar ' tussendoor' of bij extra inspanning puffen. Nu met symbicort is dit veel minder.

27-07-2015 | Man | 78
Astma
Werkt erg op stembanden, Schor, irritant.

03-07-2015 | Vrouw | 42

05-05-2015 | Vrouw | 67
Astma
De huisarts schreef eerst slijmophoester op. Fluimicil. Dat hielp niet. Tenslotte schreef hij dan maar een keer Salbutamol voor, een luchtwegverwijder. Wat een heerljkheid! Ik had direkt weer lucht! Toen stuurde de huisarts me door naar de longarts waar de diagnose a-specifieke astma werd gesteld. Ik krijg het benauwd van diverse prikkels zoals sigarettenrook en open haard[lees meer...]en. Na eerst Symbicort gebruikt te hebben, waarbij ik toch regelmatig onderweg extra in moest nemen, zodra er maar een roker in de buurt kwam, schreef de longarts me Foster voor. De deeltjes in Foster zijn kleiner en door het gebruik van de aerochamber adem ik ze diep mijn longen in. Hierdoor komt het geneesmiddel beter waar het zijn moet en ben ik inderdaad minder benauwd. Als iemand naast me een sigaret of sigaar opsteekt gaat het uiteraard wel mis.

29-04-2015 | Vrouw | 50
Astma
Door longarts een samengesteld middel voorgeschreven, werkt bij mij het beste. Heb weinig profijt van aparte luchtwegverwijderaar en ontstekingsremmer. Duurde wel even voor de juiste dosering gevonden was, inmiddels gebruik ik symbicort 400/12 3x daags 1 pufje en ben al twee jaar niet ziek geweest. Wel de gebruikelijke astmatische klachten maar snel bij te puffen met Airo[lees meer...]mir. Bijwerkingen zijn minder geworden, wat blijft is kort na het puffen wat trillerig , soms hartkloppingen en ik heb snel blauwe plekken.

28-04-2015 | Man | 56
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
COPD
Je merkt pas wat een rotzooi symbicort is als je er mee ophoudt. Ik heb minder lucht en meer slijm nu, maar voel me veel beter. Symbicort geeft weliswaar meer lucht, maar ook verhoogde bloeddruk, hartkloppingen en slapeloosheid, wat mijns inziens nog veel ongezonder is. Ik dacht dat mijn toenemende stijfheid aan mijn ouder worden lag, maar ook dat bleek aan symbicort te li[lees meer...]ggen; nu geen last meer van. Ook blauwe plekken bij het minste of geringste zijn mij niet vreemd. Als je bij je huisarts aangeeft last te hebben van slijm en minder lucht zegt de huisarts: Probeer eens symbicort, wie weet heb je er baat bij. Zeker had ik er baat bij, maar de bijwerkingen bleken erger dan de kwaal.

02-04-2015 | Vrouw | 49
Astma
Op zich helpt het middel waarvoor het bedoeld is, maar de bijverschijnselen zijn niet prettig. Sinds ik dit medicijn gebruik, kan ik niet meer goed slapen, wat dus weer andere problemen met zich meebrengt.

20-03-2015 | Vrouw | 39