Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)

12-03-2018 | Vrouw | 43
formoterol/ budesonide (250/10ug/do)
COPD
Ik ga vaker op inhaltie instructie en houdt het samen met de POH in de gaten wanneer ik ook andere medicijnen erbij moet gaan nemen als Prednison, enz. Als kind al astma en inspanningsastma, hooikoorts en met andere klachten samen is het Copd met deze behandelingen geworden die mij goed bevalt en wat lucht geeft, ook krijg ik vaker een andere inhaler toegevoegd in voor en [lees meer...]na jaar

07-10-2015 | Vrouw | 45
COPD
Ik heb vanaf mijn negende jaar bronchitus/astma. Dit is sinds december 2014 overgegaan in COPD (ik heb nooit gerookt!). Hiervoor heb ik andere medicijnen gekregen dan ik voor mijn astma gebruikte. Eerst begonnen met Fosfor. Daar werd ik zo ziek van (doodmoe, neerslachtig), dat ik na een week gebruiken hiermee gestopt ben. Vervolgens kreeg ik Seretide voorgeschreven. Dit he[lees meer...]b ik gebruikt tot half juli. Daar had ik eerst geen bijwerkingen van, maar in de loop van de weken kreeg ik steeds meer spierpijn, werd stram en werd steeds vermoeider. Al mijn energie trok weg. Ook kon ik niet meer hardlopen of fietsen omdat ik de hele dag duizelig was. Nu gebruik ik Symbicort. Hier ben ik erg tevreden mee. Het geeft niet de verlichting die de andere twee puffers gaven, maar ik voel me er goed bij. Heb genoeg lucht, ben niet duizelig en heb na een paar maanden gebruik bijna geen bijwerkingen. Soms wat keelpijn en wel snel blauwe plekken. Om goed te kunnen hardlopen (ik liep altijd 4 a 5 km zo'n drie keer per week, dat ben ik nu weer aan het opbouwen) heb ik de ene keer wel en de andere keer geen extra puf nodig. Dat ben ik nu aan het uittesten.

30-08-2014 | Man | 48
COPD
Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.

17-10-2013 | Vrouw | 49

25-12-2011 | Vrouw | 52
COPD
Vanaf mijn kindertijd, ca. 3 jr oud, kreeg ik last van wat men toen noemde chronische bronchitis. Enkele malen per jaar had ik hier last van en werd behandeld met anti-biotica. In de pubertijd ben ik resistent geworden voor anti-biotica door het vele gebruik hiervan. Jarenlang niets gebruikt maar de chronische bronchitis bleef aanwezig. Behandeling heb ik via de regulier[lees meer...]e arts heb ik toen niet gehad. Wel behandeling door een natuurarts. Na 2 jaar was ik vrij van klachten. Na de bevalling van onze zoon kwamen de klachten terug in heftiger mate dan ooit. Anti-biotica werkte afdoende en er was inmiddels meer bekend over astma, met nieuwe medicatie. Inmiddels valt alles onder de noemer COPD en heb eerst budesonide gebruikt maar dit werkte afdoende. Nu gebruik ik sinds 2 jaar Symbicort en ik ben dik tevreden. Geen bijwerkingen als je na gebruik je mond goed spoelt ivm schimmelinfectie. Aanvallen heb ik niet meer gehad. De benauwdheid is voor 80% weg, mits ik het continue gebruik. Het gebruik is eenvoudig en gemakkelijk en na inname werkt het direkt.

16-09-2023 | Vrouw | 54
COPD
Zonder dat ik het wist is er veranderd naar Bufoler vanwege de zorgverzekering, waardoor ik dus in 1 jaar tijd verschrikkelijk achteruit ging en ook hoge bloeddruk kreeg. Nu dat ik erachter kwam met longarts overlegt en ktrijg ik gewoon weer de Symbicort ben hier erg blij mee

13-09-2012 | Vrouw | 55
COPD
Ben zeer tevreden over symbicort 200/6. Ik gebruik het 2 maal daags 1 pufje en 1maal daags spiriva. Heb hierbij zonodig nog airomir maar heb het nog niet nodig gehad sinds de symbicort. Heb wel wat last van nachtelijke krampen in mijn linkerbeen maar weet niet of dit door de symbicort komt. Ik heb verder geen last van bijwerkingen en voel me er goed bij.

11-04-2017 | Vrouw | 56
oude symbicort was beter

11-04-2017 | Vrouw | 56
COPD
nieuwe mondstuk is irritant. kan niet goed diep inhaleren.

04-10-2015 | Vrouw | 56
COPD
weinig verbetering in longinhoud, veel heesheid.

28-04-2015 | Man | 56
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
COPD
Je merkt pas wat een rotzooi symbicort is als je er mee ophoudt. Ik heb minder lucht en meer slijm nu, maar voel me veel beter. Symbicort geeft weliswaar meer lucht, maar ook verhoogde bloeddruk, hartkloppingen en slapeloosheid, wat mijns inziens nog veel ongezonder is. Ik dacht dat mijn toenemende stijfheid aan mijn ouder worden lag, maar ook dat bleek aan symbicort te li[lees meer...]ggen; nu geen last meer van. Ook blauwe plekken bij het minste of geringste zijn mij niet vreemd. Als je bij je huisarts aangeeft last te hebben van slijm en minder lucht zegt de huisarts: Probeer eens symbicort, wie weet heb je er baat bij. Zeker had ik er baat bij, maar de bijwerkingen bleken erger dan de kwaal.

25-07-2016 | Vrouw | 58
COPD
ben wel blij met symbicort. Lees hier ook dat de bijwerkingen veel krampen geven, ik heb daar ook veel last van. Soms heel de dag door overdags in me handen en ´s nachts vooral in me benen en voeten. Daar heb ik eigenlijk nooit van de arts iets van gehoord als bijwerking, die zei zelfs misschien kom je vitamine d te kort en magnesium, dus ik maar weer kopen, vind het dan w[lees meer...]el erg dat ik weer geld uit moet geven (uitkerings gerechtige) terwijl het gewoon van de symbicort kan komen. Nu heb ik ook de laatste tijd dat af en toe mijn symbicort in een keer naar zeep smaakt, mij is verteld dat in het inhalator een ook een poeder zit om de symbicort droog te houden. Ben vanmorgen vanwege de smaak even naar de apotheek gegaan, die zei de bijwerking is dat je smaakverstoring kan hebben, ik zei ja ik heb mijn vriend ook even laten proeven en die zegt het smaakt heel erg naar zeep, dus het ligt niet aan mij. Vraag me dan wel af of het schadelijk is wat ik proef en hebben jullie er ook wel eens last van gehad van die smaak?

05-12-2013 | Vrouw | 59
COPD
Spiriva ..niet leuk.. ernstige bijwerkingen, zoals duizelig, verwardheid, en toenemende benauwdheid. Nu weer terug naar Symbicort.

27-02-2018 | Vrouw | 60
COPD
bevalt helemaal niet.hoofdpijn,misselijk,vocht vasthouden en slecht slapen. Tegen de benauwdheid minder als ventolin. Dus ga het niet meer gebruiken

14-09-2015 | Man | 61
COPD
Ik ben bijzonder tevreden over het gebruik. Na een neusoperatie en nu met het gebruik van dit geneesmiddel functioneer ik weer als normaal. Ben natuurlijk al even geleden gestopt met roken. Bijwerking lichte heesheid, maar als ik goed mijn mond en keel spoel (gorgelen) dan is er niets aan de hand.

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.