Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

16-09-2011 | Man | 19
Astma
Mijn ervaringen met Singulair zijn extreem slecht te noemen. Ik heb maar 2 keer een pilletje genomen dus ik kan weinig over de werking vertellen. Wat ik wel kan vertellen is dat ik er zwaar van ben gaan hallucineren. Ik zag de meest rare dingen en

10-06-2015 | Vrouw | 20
montelukast (5mg)
Zeer tevreden, het werkt effectief bij 1 tot 2 tabletten van 5mg Enige nadeel is dat er 2 uur voor en 1 uur na niet gegeten mag worden.

21-08-2016 | Vrouw | 21
montelukast (5mg)
Astma
Erg fijn, je kan ze innemen zonder drinken, nadeel is dat je 3 uur rondom niets mag eten, dus goed moet plannen. Werkt goed

19-09-2012 | Vrouw | 27
montelukast
Ik blijk allergisch voor schimmels en stof. Dit veroorzaakte bij mij vooral ontstoken holtes, lichte benauwdheid en vermoeidheid. Een beetje verkouden kan ik mee leven, maar het belemmerde me bij het sporten en de arts vertelde daarnaast dat klachten met de tijd erger kunnen worden, vandaar toch ingestemd met medicatie. Ik kreeg Singulair (Montelukast) voorgeschreven. "Erg[lees meer...] licht medicijn , het wordt ook bij babies gebruikt". In het begin wel mijn twijfels, aangezien het voornamelijk voor astma bedoeld is. De eerste twee weken had ik wat last van slapeloosheid en buikpijn. Ook nam m'n benauwdheid toe. Ik kan niet met zekerheid zeggen of de klachten door Montelukast werden veroorzaakt, aangezien buikpijn ook bij de allergische reactie kan horen en bovendien kan het tot 2-3 weken duren voordat het medicijn echt begint te werken. Na een paar dagen voelde ik me al veel fitter en ook klachten die ik helemaal niet in verband had gebracht met de allergie verdwenen (ontstoken poriën in m'n gezicht, hoofdpijn, lager uithoudingsvermogen tijdens het sporten). De bijwerkingen (buikpijn, benauwdheid, slapeloosheid) verdwenen bij mij na een paar weken vanzelf. Moet wel zeggen dat het medicijn niet super effectief is, bij veel stof of schimmel in de lucht krijg ik nog steeds een licht allergische reactie.

13-05-2011 | Man | 27
Astma en hooikoorts
Arts heeft duidelijk aangegeven het medicijn minimaal 6 weken te gebruiken. Het heeft even tijd nodig voordat het werkt. Helaas is het chronisch, maar het is geen moeite om iedere dag het pilletje in te nemen, althans het weegt niet op tegen de voordelen. Mijn astma is een stuk beter onder controle!

24-05-2014 | Man | 30
Astma
Ik heb dit medicijn gevraagd aan de longarts nadat ik 3 keer met een astma-aanval op de Eerste Hulp belandde. Ik heb het gevoel dat ik minder last van mijn longen heb door dit medicijn, met name 's nachts. Ik moet de tablet dan ook innemen voordat ik ga slapen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben hier erg blij mee, temeer omdat ik niet meer aan de prednison wil. Ui[lees meer...]teraard is dit medicijn een aanvulling op het onderhoudsmedicijn dat ik neem (Foster Nexthaler) en de Ventolin Diskus bij een een aanval.

04-03-2012 | Man | 30
Astma
Had ook veel last van bijwerkingen, daardoor overgeschakeld op Accolate -Zafirlukast en de bijwerkingen verdwenen

30-09-2014 | Vrouw | 31
Astma
Wie is er nog meer ongewenst overgestapt van Singulair naar Montelukast? Hierdoor heb ik veel meer klachten. Jaren naar tevredenheid Singulair gebruikt. Nu met Montelukast weer veel benauwd. Maar Singulair wordt niet meer vergoed. Wie heeft hier nog meer mee te maken?

16-03-2014 | Vrouw | 36
Astma
Een jaar doodziek geweest, verschillende keren op de eerste hulp geweest. Heel moe, darmproblemen, hoge bloeddruk, zeer hoge hartslag, heel veel onderzoeken gehad. Niemand wist een oorzaak van mijn klachten. Seconde opinion aangevraagd. Tot mijn cardioloog mij aanraden eens met singulair te stoppen. Alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog nooit zo fit gewees[lees meer...]t!

07-12-2014 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruik sinds enige maanden Montelukast naast Flixotide, Serevent en Ventolin. De laatste 2 heb ik een heel stuk minder vaak nodig dan eerst, dus de pillen doen hun werk op dat gebied. Maar de bijwerkingen worden steeds erger. Super vreemde dromen, heel erg vast slapen en langer dan normaal, verstopping, buikpijn, emotioneel, paranoïde, en sinds gister word ik er ook a[lees meer...]gressief van. Heb de pil dit keer ingenomen voor ik uitging, omdat ik bang was dat ik hem erna zou vergeten. Dit is niet aan te raden. Heb mijn vriend totaal zonder reden in het gezicht geslagen, en weet er zelf niks meer van. De rest van de avond weet ik nog wel, behalve dat ene moment. Had wel gedronken, maar ben absoluut geen agressieve drinker. Dus ik denk dat de combi met alcohol ook niet aan te raden is. Zit eraan te denken te stoppen met de pillen, voor het me mijn relatie kost.

30-01-2013 | Vrouw | 39
montelukast
Heel raar maar ik loop al 13 jaar met hevige niesbuien en dan praat je wel over 100x op een dag niesen . Dit is niet elke dag maar als ik het een paar dagen achter elkaar heb heb ik een week nodig om weer energie te krijgen. En als ik weer had bijgetankt begon het weer van voor af aan. Ik heb verschillende tabletten, neusspray, onderzoeken gehad en ben zelf bij de allerg[lees meer...]oloog geweest in Groningen. Helaas overal kreeg ik te horen wij weten niet wat u heeft want u hebt de symptomen van een allergie maar in het bloed is niets te vinden. Nu heb ik andere kno arts en die schreef mij deze tabletten voor , de eerste week nog niesbuien maar vanaf dien geen niesbui meer. Ik ben zo blij en barst weer van de energie. Ik heb alleen hele droge ogen zowel binnen als buiten om het oog,ik weet nu dus niet of dit een bijwerking zou kunnen zijn. Ik moet over een maand weer terug komen en dan zal ik het de arts ook vragen. Ik hoop dat er mensen die hier ook wat aan kunnen hebben ook als je geen astma hebt.

21-10-2012 | Vrouw | 39
Astma
Singulair van msd helpt mij enorm goed. Ik heb al mijn energie weer terug. Echter, de apotheek heeft mij wel eens goedkopere varianten aangeboden van een ander merk. Daarvan kreeg ik enorme hartkloppingen. Kortom, let goed op welk merk je neemt, ieder merk heeft zijn eigen hulpstoffen die negatieve bijwerkingen kunnen veroorzaken.

19-11-2012 | Vrouw | 43
Astma
In februari is ernstig allergisch astma bij mij geconstateerd. De eerste nachten had ik hartkloppingen, maar dat ging over. In eerste instantie was ik ontzettend blij met de combinatie van medicijnen (puffer: Foster, anti-histamine: levocetirizine en als ontstekingsremmer: Singulair) want ik voelde me veel energieker en minder benauwd. In het begin was ik blij met dat hele[lees meer...] vaste slapen, na een tijdje werd dat minder omdat ik de halve ochtend nog erg sloom was. MAAR na enkele maanden werd ik vaak somber, prikkelbaar, schoot uit mijn slof om niks, paranoide, en leek soms zelfs buiten mezelf te staan en naar mezelf als een soort toeschouwer te kijken. Er leek een soort opbouw in te zitten, het werd steeds erger. (De klachten herkende ik, het leek op de bijwerkingen van Lariam, een anti-malariamiddel, waar ik in eerste instantie ook niets van merkte, maar na twee maanden heel opgefokt en paranoide van werd. Mijn partner had dat toen ook. Maar van Lariam is het bekend.) Nu wist ik niets van geestelijke bijwerkingen, maar besloot op vakantie heel instinctief het niet meer te slikken, te kijken wat er gebeurde. Keek thuis pas op internet en las al deze toch niet al te positieve ervaringen, en was blij te lezen dat ik niet alleen stond. Binnen 1 á 2 weken was ik weer mezelf (ben van nature rustig en vriendelijk); mijn man en kinderen waren heel blij. Mijn longarts reageerde ongeinteresseerd dat hij dit soort klachten nog nooit had gehoord, wat ik dan weer raar vind als ik deze toch talrijke ervaringen lees. Hij vroeg ook niet door, maar schreef iets anders voor. Eigenlijk vind ik dat longartsen je erop mogen wijzen dat er patienten zijn bij wie er geestelijke klachten optreden. Daar is het toch ernstig genoeg voor? Ik ben dan zo eigenwijs geweest om te stoppen, maar iemand die braaf doorslikt wordt misschien wel knettergek of in ieder geval zeer onprettig voor zichzelf en zijn omgeving.

13-05-2012 | Vrouw | 44
Astma
Al een paar jaar gebruik ik singulair. Wat mijn astma betreft naar volle tevredenheid. Echter heb ik ook al zo lang last van eczeem op mijn schenen en onderarmen vooral. ook wel op mijn buik en heel soms op andere plekken van mijn lichaam. Een paar weken geleden ben ik pas de link gaan leggen en ben nu een week van de singulair af. Dit betekent 'smorgens en 's avonds weer [lees meer...]puffen. Ik ga dit nog enkele weken volhouden en wil zien of mijn huid hier ook op reageert. Het begint er nu al wel op te lijken dat mijn huid wat rustiger is. Wie heeft deze ervaring ook?

13-04-2013 | Vrouw | 46
Astma
Toen bij mij astma geconstateerd werd kon ik eigenlijk bijna niet meer praten er kwamen alleen nog maar piepjes uit, na uitgebreid onderzoek bleek ik dus astma te hebben. Maar omdat ik naast de Symbicort teveel Ventolin nodig had heeft de longarts mij Singulair voorgeschreven. Sinds ik dit elke avond voor het slapen gaan slik heb ik de astma goed onder controle en heb ik i[lees meer...]n principe bijna nooit meer Ventolin nodig.

03-08-2012 | Vrouw | 46
Astma
Ik kreeg door de longarts Montelukast voorgeschreven van 10 mg. en na een week, kreeg ik vreselijke maagpijn, misselijk, overgeven, geen zin in eten hebben. Ik weet niet of dit door het medicijn komt, de apotheek kan mij daar geen antwoord op geven. Nu heb ik sinds een week singulair kauwtabletten van 4 mg, en tot nu toe geen klachten, heb het nog wel eens benauwd en hoes[lees meer...]ten, maar niet meer zo erg als met het middel montelukast.