Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

12-10-2014 | Vrouw | 61
Astma
Jaren geslikt en ging goed halfjaar geleden goedkope versie gekregen en loopt met allerlei symtonen in aan mijn hooft bijv, verkouden , keelpijn enz van de specialist brief gehad voor weer singulair maar de apotheek wil hem toch niet verstekken ondanks de brief en de verzekering zegt dat het dan vergoed word maar de apotheek wil alleen maar geven als ik gelijk betaa ldus [lees meer...]heb ik nu niks en weet geen raad meer

28-11-2011 | Vrouw | 62
Astma
combinatie singulair met symbicort werkt prima

03-05-2015 | Vrouw | 63
montelukast (10mg)
Astma
Vanaf jongs af aan heb ik regelmatig longklachten. Alle hoestdrankjes in mijn leven uitgeprobeerd. Toen ik 22 jaar was ben ik in aanraking gekomen met Pulmo. Ontzettend vies drankje maar het hielp gigantisch goed. Als ik klachten kreeg 1 à 3 dagen 3 x per dag een paplepel van Pulmo en mijn klachten waren over. Opeens was dat spul nergens meer te krijgen. Ik heb het nog 2 j[lees meer...]aar in België kunnen kopen. Het kwam uit Parijs. Een vriend is in Parijs bij een apotheek gaan vragen. Ook daar was het niet meer te krijgen. Gaiacol zat daar in en codeïne en dat mag niet? Na een heel gedoe met inhalatie spullen (Kreeg daar veel keel- en slokdarmproblemen van) werd mij Singulair voorgeschreven. Vanaf dat moment jaren geen last van mijn longen, prima geholpen, zeer tevreden, tot 1½jaar geleden. Met klachten blijven lopen met de gedachte...dat gaat misschien vanzelf over. Vanaf december 2014 zit ik weer regelmatig met longproblemen bij de huisarts. Inhalatie Seretide gekregen...weer gedoe met keel en slokdarm. Gestopt. Eind maart heb ik dicht tegen een longontsteking gezeten, hoge koorts. (jaren me niet zo ellendig gevoeld) Kuur Amoxicilline. Daarna nog een kuur Doxycycline en Prednison. 2 weken weinig klachten, daarna is het gerochel weer begonnen. Pas vandaag leg ik de link naar het veranderen van Singulair naar Montelukast. Heb daar helemaal niet over nagedacht. Dacht dat het precies hetzelfde geneesmiddel was, alleen goedkoper. Ga nu verder met het zoeken naar de samenstelling van beide medicijnen. De komende dagen ga ik bij huisarts en apotheek eens flink aan de bel trekken. Wil alle gegevens hebben, tot wanneer ik precies singulair heb voorgeschreven gekregen. Ben 63 jaar en weet niet meer precies hoelang ik dat middel gebruik. Dus de hierboven genoemde data zijn een gok. Bovendien heb ik de laatste jaren zeer ingrijpende gebeurtenissen meegemaakt, waardoor er zaken aan je aandacht voor jezelf kunnen ontsnappen. Gr. Wies

29-03-2013 | Vrouw | 65
Astma
Singulair gebruikt en minder benauwd. Meer energie. Tot ik blauwe plekken kreeg. Gestopt tot de blauwe plekken waren verdwenen. Toen weer opnieuw begonnen. Weer ernstige blauwe plekken. De link is duidelijk volgens de huisarts. Ik leg nu ook een verband tussen een ernstige bloeding na mijn heupoperatie en de Singulair. Ik gebruik het niet meer. Geen blauwe plekken meer.

18-12-2011 | Vrouw | 68
COPD
Gebruik al enige jaren Singulair, ben er zeer tevreden over. De laatste tijd werd ik echter steeds benauwder, als ik een trap had gelopen had ik bijna geen lucht meer. Opeens viel mijn oog op de verpakking, het was geen Singulair maar Montegen. De adres sticker was over de merknaam heen geplakt, daardoor had ik het niet eerder gezien. Paar jaar geleden is dat ook gebeurd, [lees meer...]heb toen hele discussie met bij apotheek moeten voeren om weer Singulair te krijgen, want het zou exact het zelfde zijn. Voor mij is het duidelijk dat Montegen niet exact de zelfde werking heeft als Singulair.