Astma (22 meningen)

Spiriva (143 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (18 meningen)
Atrovent (15 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (10 meningen)

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Na 3 jaar met klachten van Netelroos en angio-oedeem te hebben rond gelopen waarbij andere medicatie niet hielp, ben ik enorm blij dat deze behandeling mij wel helpt. Enkel Celestone werkte om zwellingen sneller af te laten nemen maar mocht dit enkel voor max 5 dagen per keer gebruiken. Naast de omalizumab slik ik ook nog dagelijks 4x Desloratadine (5mg) en 1x Montelukast [lees meer...](10mg). Sinds de Omalizumab (Xolair) spuiten (2x 150 mg, in elke arm één) elke maand heb ik geen enkele angio-oedeem aanvallen meer gehad en slechts zeer matige galbultjes. Niet te vergelijken met hoe ik er voor de Omalizumab aan toe was. Het heeft mij in staat gesteld om mijn studie weer op te pakken. Dag van inname last van wazig in mijn hoofd (niet mogelijk om auto te rijden!) en wat last van gewrichten in armen. Daarna eigenlijk geen bijwerkingen tot volgende gift. Enkel wel last van gewichtstoename.

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

08-08-2016 | Vrouw | 62
Allergie
al vele jaren last van csu nu eindelijk iets gevonden xolair, maar wel veel bijwerkingen: misselijk, depri, vermoeid, benauwd, diarree, zweten, duizelig.. Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

23-05-2016 | Vrouw | 52
Netelroos
Sinds eind jan/2016 heb ik last van chronisch urticaria, ruim 15 jaar geleden werd er ook lupus vastgesteld. Voor de urticaria kreeg ik tot op heden 2 maal een inspuiting van 150 ml xolair (om de maand 2x 75 ml), tot op heden geen enkel resultaat. Zijn er nog gebruikers die na de 3 of 4 de inspuiting maar eerst resultaat hadden ? Tevens gebruik ik ook Loratadine 1 table[lees meer...]t per dag. Plaquenil voor de Lupus heb ik tijdelijk moeten stopzetten omwille van hartkloppingen, waarschijnlijk door de combinatie van de nieuwe medicatie. Zijn er nog lotgenoten die deze ervaring erkennen ?

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

02-09-2015 | Vrouw | 38
Allergie
Ik heb al 12 jaren last van urticaria netelroos, heb al ontelbare behandelingen gehad en heel het land rondgereisd op zoek naar dokters die er iets konden aan doen, zelfs het buitenland, zonder enig succes, waardoor het alsmaar erger werd en mijn levenskwaliteit volledig de put in was, tot ik op een dag op internet (constant zelf op zoek naar eventuele behandelingen) een s[lees meer...]pecialist in UZA vond, die begon me dan Xolair toe te dienen, waarop mijn rode zwellingen en blauwe plekken diezelfde dag beginnen afnemen zijn. Na enkele dagen had ik geen jeuk, geen rode zwellingen en geen blauwe plekken meer, sinds begin juni is het volledig weg, ik krijg 2 spuitjes (1/arm) om de vier weken, als het de vier weken enkele dagen is gepasseerd voel ik het precies weer opkomen, maar tegen dan heb ik de volgende dosis weer binnen, maar de bijwerkingen zijn om er om zot van te komen, de dag van de inspuiting, barstende hoofdpijn, misselijk, brandende keel, duizelig, moe, kan niet meer op mijn benen staan, ... Maar dat gaat over na enkele uren/dag. Maar waar ik mij erger is dat ik sinds de spuitjes op zo'n drie maanden minstens tien kilo ben bijgekomen, ook al is er niets veranderd aan mijn eetpatroon, het is alsof ik gelijk een ballon alle dagen nog meer opblaas!!! Heeft er nog iemand last van gewichtstoename? wat doet u er aan? gelieve mij hierover te contacteren. MVG, Aysun

08-07-2014 | Vrouw | 24
Astma
Ik gebruik omalizumab tegen ernstig netelroos en een bijkomstigheid is dat ik astma heb waar dit middel ook tegen helpt. Ik gebruik het 1 keer in de maand maar merk na twee drie weken dat klachten terug komen. Ik ben blij een aantal dagen jeuk en plekken vrij te zijn. De enige bijwerking waar ik last van heb zijn moeheid of duizeligheid. Ik ben tevreden.

02-02-2014 | Vrouw | 39
Astma
ik spuit nu enkele jaren de xolair injectie met zeer goed resultaat, in het begin heel erg veel last van de bijwerking hoofdpijn pfff, maar in de loop van de tijd ging dit steeds beter. voor het gebruik kon ik bijna niets zonder zeer erg benauwd te zijn/ worden, na een hele heftige allergie reactie was toen zo erg dat ik in het zh kwam en dat er tavegil moest worden gespot[lees meer...]en, kreeg ik het voor geschreven van de longarts, eerste keren in het zh gespoten maar nu in wegwerpspuit en ik spuit zelf ( ben ziekenverzorgende) mij helpt het heel goed! ik rij nu paard op een keer "nood" medicatie voordien was dit wel een aantal keer of ik kon niet eens rijden. ik ben heel tevreden

22-06-2013 | Vrouw | 55
Astma
De derde serie prikken gehad, hoogste dosering elke twee weken vier prikken in de boven arm. ik laat twee armen tegelijk prikken dat gaat prima. ik loop maar tegen één ding aan en dat is dat ik onwijs moe ben. van een slechte slaper, kan ik nu goed slapen dus dat is fijn. Maar als ik uit mijn bed kom ben ik al moe, overdag geregeld doodmoe.Gaat dit over naar verloop van t[lees meer...]ijd? ik hoor het graag Irma

30-04-2013 | Man | 44
Astma
achter cronise infectie van sinusen en 4 sinus operaties heb ik ziekenhuis bacterie opgelopen in mijn sinus holtes"pseudomonas aureginosa" om precies te zijn.dankzij post nasal drip dat infecteerd was met zelfde bacterie ben ik gestart met long onsteking met asthma als vervolg. mijn alergise reactie is verantwordelijk voor alles en XOLAIR is oplosing voor asthma-alergie me[lees meer...]t overproductie van dikke neus slijm en poliepen als gevolg.. enig nadel is dat achter prik mens heb betje grieperig gevoel maar dat is niet erg.. ik raad zeker diet aan !!!mijn huis arts heb getoond aan mijn vrouw hoe dat zij moet pikuur geven en ik doe het nu thuis dankzij mijn arts... xolair is maar begin van oplosing naar verschillende ziektes dat gepaard gaan met alergise reacties...ik dank ier ook belgise ziekenfonds om mogelijk en betaalbar te maken voor zieke mensen.nu dankzij xolair kan ik vol verder iedere dag 15uur werken en ben gelukkig ermee..DANK U FABRIKANT.DANK U ZIEKENKAS.DANK IEDEREEN;;;!!!!!

23-12-2012 | Man | 44
Astma
ik gebruik dit medicijn nu ruim 5 jaar.in begin deed het echt zijn werking,ondanks de bijwerkingen.ik had toen last van extreme moeheid ,jeuk,hoofdpijn.ik heb een paar pogingen gedaan om te stoppen,maar de klachten van benauwdheid namen steeds weer toe.zo na de winterperiode begin lente merk ik dat het goed werkt.

13-11-2012 | Vrouw | 71
Astma
Heel mijn leven heb ik in een glazen kooi geleeft, Ging ik ergens heen volgde altijd een heftige aanval.ziekenhuis in en uit , medicijnen , mijn kinderen dweilde en stofzuigde. Nu na zoveel jaren voel ik mij 17 jaar in plaats van 71. Kan eindelijk bij onze kinderen en kleinkinderen op bezoek en heb na de behandeling nooit meer een aanval gehad, fiets, loop en sport ik kan [lees meer...]alles . Ben zelfs mijn medicijnen aan het afbouwen. Gebruik alleen nog maar 1keer per dag een pufje . Wat duur . geen ziekenhuis opname meer , geen huisarts meer , geen medicijnen. Zo wil ik honderd worden, mijn leven is met een goud randje gekleurd. Dank je wel Xolair.

13-02-2012 | Man | 51
Astma
heb nu 8 behandelinge gehad en ik moet zeggen dat het me de benauwdheid een stuk beter gaat. Wel heb im een behoorlijk grieperig gevoel en ook veel spierpijn, vooral in m'n bovenlichaam. Er is me verteld (door de arts) dat het 1 tot 1 1/2 jaar kan duren voordat men een waardevol oordeel kan geven over mijn reactie op het medicijn. Ik moet dus misschien iets meer geduld heb[lees meer...]ben...

04-01-2012 | Vrouw | 39
Astma
Geweldige ervaring met xolair. Ik ben herboren, Je merkt niet dat je steeds minder mee kan doen. Ik kon nauwelijks meer lopen, fietsen enz. Heb een druk gezin (5 kids) en merk nu pas hoe moe ik ben geweest en ziek, benauwd enz. De eerste tijd erg moe van de xolair maar ben er nu bijna 2 jaar mee bezig (hoogste dosering en om de 2 weken) en het gaat erg goed. Jammer dat h[lees meer...]et zo duur is maar echt een uitkomst voor mezelf en ons gezin.

27-09-2011 | Man | 49
Astma
Al enige jaren heb ik zwaar astma. Regelmatig moet ik onder behandeling komen bij de longarts of huisarts die mij prednison voor schreven. Afgelopen jaar 2010 heb ik zeker een keer of 6 a 7 een kuur moeten hebben. mijn long volume zakte terug naar 3,0 liter in plaats van de 4,3 liter die ik nodig heb. Op 25 augustus 2011 heb ik mijn eerst spuiten gehad. Vond dat een span[lees meer...]nend moment, zeker om dat je er nog al eens wat negatieve signalen en verhalen over leest. Ik moet zeggen dat ik wel een allergische reactie gehad heb... hierdoor is er Tavvgyl en prednison via een infuus in gespoten. Ik voelde een soort van verdoving in mijn gezicht op treden een dikkere tong kreeg ik. Net alsof je bij de tandarts verdoofd bent..... Door de Tavegyl werd ik duf en heb 3 uurtjes geslapen waar na ik naar huis mag. Achter af vond ik de reactie wel mee vallen. momenteel heb ik de 3e injectie gehad en voel me er goed bij... veel lucht lijkt het en kan veel makkelijker trap lopen. De voor uitzichten en mijn verwachtingen zijn erg positief. Kortom een aan rader voor de astma patiënt.....

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum