Ervaringen met Xolair

Spiriva (155 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (18 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

30-05-2010 | Man
ERNSTIGE ASTMA
Na een behandeling vaak depressief + moe. zo moe zelfs dat ik het hele weekeind om kan slapen + jeuk, en heb er ook een landkaart tong van gekregen.

05-11-2009 | Man
Allergish astma

29-02-2024 | Vrouw | 47
Anafylactische shock

griepachtige symptomen gewichtstoename

Voor ernstige chronische urticaria heb ik een aantal jaren aangemodderd met een maximale dosering van verschillende antihistaminica, prednison en ontstekingsremmers. Deze medicijnen maakten me het dagelijks functioneren onmogelijk. Na meerdere anafalyctische reacties stelde mijn allergoloog Xolair voor. Ik voldeed niet helemaal aan de criteria, maar mijn arts wilde er toc[lees meer...]h voor gaan. Daar ben ik hem immens dankbaar voor: dankzij deze medicijnen kon ik langzaam aan ik weer werken en nadenken, zonder sederende antihistamica, en heeft mijn lichaam de kans gekregen te herstellen. Naast Xolair gebruik ik Fexofenadine. Ik gebruik het nu 3 jaar en inmiddels spuit ik eens per zes weken. In het begin nam mijn gewicht toe en hield ik erg veel vocht vast. Het is onduidelijk of de xolair of de hoge dosering levoceterizine die ik ondersteunend gebruikte daar de oorzaak van was. Op advies ben ik overgestapt op fexofenadine en dat hielp. Na het spuiten ben ik een dag moe en grieperig, in mijn ervaring is dat het minst als ik spuit voor het slapen gaan.

23-04-2023 | Vrouw | 48
Netelroos
Tien jaar last gehad van heftige cholinergische urticaria (bij inspanning/stress), dit is het eerste dat echt lijkt te helpen, al na de eerste maandelijkse toediening! Ik kan weer in beweging komen. Hoop dat het zo blijft. Acute keelpijn gedurende halve dag na toediening en lage rugpijn in de eerste twee weken, verder (nog) geen bijwerkingen.

28-03-2023 | Vrouw | 23
Allergische reactie
1,5 jaar geleden kreeg ik plotseling chronische urticaria wat steeds erger werd, plekken, jeuk maar ook zwellingen. Onwijs veel soorten pillen (prednison, cetrizine, cyclosporine) gebruikt maar niks hielp. Uiteindelijk hielp de cyclosporine redelijk maar na weken van gebruik en afbouwen ging het weer mis. Nu heb ik een tijd elke 4 weken 2x150mg injecties gekregen en inmidd[lees meer...]els ben ik dit aan het afbouwen (om de 5 weken dan 6 weken etc.) bij de 8 weken mag in stoppen. In ben benieuwd. Op dit moment erg tevreden, alleen als ik de injecties heb gezet ben ik wat moe. Momenteel moet eigenlijk nog wel 4 cetrizine pillen per dag erbij slikken maar dat doe ik momenteel niet. (Ps. Ik ben niet gevaccineerd)

08-01-2023 | Vrouw | 30
Netelroos
Na een behandeling met antihistamine en onvoldoende effect overgegaan op injecties. Deze gedurende de twee jaar opgebouwd en afgewisseld in 2, 3 of 4 injecties en het verkorten van intervallen met 3 of 4 weken. Helaas bleven de klachten. Daarnaast slikte ik 4 stuks levocetrizine en meerdere stootkuren prednison/prednisolon gehad. Vooral last van de bijwerkingen en om die r[lees meer...]eden nu gestopt. Meer dan 25 kg aangekomen door deze behandeling en vocht vasthouden. De prikken zijn geen prettige prikken vanwege de vloeistof (koud en stroperig). Al lange tijd zoekende naar welke dosering wel helpt, maar klachten bleven. De knoop doorgehakt omdat de klachten niet opwegen tegen de voordelen. Er is nu weinig andere mogelijkheden en ben ik gestart met een eigen UV-behandeling bij een professional. Hier meer effect mee dan de spuiten!

21-06-2022 | Vrouw | 49
Netelroos
Ik heb chronische spontane urticaria waarvoor ik met succes werd behandeld met Xolair. Plots kreeg ik van de adviseur geen Xolair meer voorgeschreven. Mijn laatste spuiten dateren van 4/4 Ik had geen klachten tot vandaag, nu terug urticaria 😢 Zijn er nog mensen die plots moeten stoppen hebben? Wat nu?

07-02-2022 | Vrouw | 37
Netelroos
Bij chronische urticaria en angio oedeem. Dec 2019 kreeg ik de eerste aanvallen van angio oedeem en urticaria. Alleen de prednison werkte enigszins. Anti histamine niet of nauwelijks. Na injecties Xolair binnen enkele dagen overal vanaf. Ongeveer om de 3 mnd komt het terug.. Ik zet dan weer 2 injecties en het wordt rustig. 2x astrazeneca gehad en 1x booster pfizer. Van[lees meer...] de Astra behoorlijke hartkloppingen. Pfizer alleen een zere arm. Ik hoop je op deze manier iets geholpen te hebben.

29-11-2021 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

17-09-2021 | Vrouw | 45

14-07-2021 | Vrouw | 39
Astma
Het heeft mijn kwaliteit van leven heel erg bevorderd. Ondanks de ongemakken ben ik blij dat ik het medicijn mag gebruiken.

06-04-2021 | Vrouw | 39
Astma
Xolair zorgt er al jaren voor dat mijn ernstig allergisch astma ( en andere bijbehorende klachten zoals aczeem, hooikoorts) voor zeker 80 tot 90 procent verminderd is. Hiernaast gebruik ik inhalators en montelukast. Maar sinds ik Xolair gebruik, kan ik alles doen wat ik wil zonder vaak klachten te hebben.

22-03-2021 | Vrouw | 43
Netelroos
In juli ineens netelroos en zwellingen in het gezicht. (Chronisch spontane urticaria met angio oedeem) Na anti histamine eigenlijk meteen over gegaan op xolair. Best bijzonder want ik lees dat sommigen echt een heel ander traject doorlopen en niet zo snel xolair voorgeschreven krijgen (het schijnt erg duur te zijn). Ik ben begonnen met een keer in de vier weken 300 mg. N[lees meer...]u zit is op eens in de 3 weken op 600 mg. (4 spuiten). Je leert in het ziekenhuis hoe je deze moet prikken bij jezelf. Het heeft helaas geen effect (soms denk ik zelfs dat het erger is geworden sinds ik ben begonnen). Ik ben vorige week aan de ciclosporine over gestapt en het had na twee dagen al effect. Dus ik denk dat ik nu ga stoppen met xolair. Ik heb meer honger en last van vocht vasthouden waardoor ik veel aangekomen, maar ik heb verder geen bijwerkingen ervaren i.t.t. de ciclosporine die ik nu krijg.

18-03-2021 | Vrouw | 48
Netelroos
Heb zeer ernstige netelroos , heel veel jeuk slapeloze nachten . Heeft lang geduurd voor ze het gevonden hebben ondertussen heel mijn lichaam vol littekens van krabben , niet leuk . Ben nu 6 maanden bezig met injecties en bellozal veel beter maar niet weg . Ben ook wel wa kg bijgekomen ook ni leuk . Iemand een idee voor de littekens en overgewicht daar wil ik zeker vanaf [lees meer...].

03-06-2020 | Vrouw | 23

03-12-2019 | Vrouw | 47
omalizumab (150mg/ml)
Na 7 maanden elke maand injecties te hebben gehad nog niet kunnen afbouwen en allergie niet onder controle. Al vanaf het begin vage klachten. Uiteindelijk zijn de bijwerkingen zo verergerd dat ik met een longontsteking. Onteken keel en mond op de eerste hulp eindigde Ook erg veel hoofdpijn gehad en erg moe. Na veel onderzoek is er uitgekomen dat het van de xola[lees meer...]ir komt