Ervaringen met Xolair

Spiriva (159 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (19 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

27-06-2011 | Vrouw | 29
Allergisch astma
Ik heb nu de eerste colair behandeling gehad. In het ziekenhuis vile het allemaal wel mee. Buiten het 2x verkeerd prikken van het infuus, viel het wel mee. Ik was alleen duizelig en had een lage bloeddruk. Nu is het inmiddels 4 dagen geleden dat ik xolair toegediend heb gehad, en ik voel me nog steeds grieperig en duizelig. Ik vraag me af of dit normaal is, en of dit no[lees meer...]g minder wordt? Van de werking heb ik nog niks gemerkt, maar dat kan ook langere tijd duren is me verteld.

27-04-2011 | Vrouw | 31
Allergisch-Astma
Vandaag mijn 2e x de injectie's gehad. Ik krijg er 4 per keer 625 mg in totaal. Net als eigenlijk iedereen zijn de injecties erg vervelelend,ik krijg ze nu nog in mijn bovenarmen,maar de volgende keer toch maar vragen of ik ze in mijn bovenbenen mag hebben.(dit zou minder pijnlijk moeten zijn)Bijwerkingen: - Moe,erg veel moe,- Hoofdpijn en gevoel van een beetje grieperi[lees meer...]g zijn. Geen uitslag Nou ben ik een moeder van 2 kinderen,dus dat valt niet altijd mee. Tja...nog 14 injecties te gaan,maar ik hoop dat ik er echt baat bij ga krijgen.

21-08-2010 | Vrouw
ASTMA
ik ben in mei begonnen de eerste weken ging het echt niet goed , maar daarna begon ik mij heel goed te voelen . wandelen gaat goed en ook het fietsen is een feest groetjes jennie

27-04-2010 | Vrouw
Astma
2 injecties om de 14 dagen in mijn boven benen, gebruik het nu bijna 3 jaar en me astma klachten zijn aanzienlijk verminderd! wel een erg duur medicijn.

26-09-2023 | Man | 36
Netelroos
Ik heb sinds 2018 chronische netelroos en ik ging op zoek naar goede medicijnen, maar er waren geen medicijnen tegen netelroos en na een paar maanden begon ik xolair te gebruiken met geweldig resultaat. Initieel 2x 150 per 4 weken, na jaar 1x 150 per 4 weken Ik zal niet stoppen, want in mijn ervaring komen de netelroos zeker terug

10-11-2021 | Man | 27
Netelroos
Jaar geleden ineens netelroos. Wat rustig begon werd steeds erger. Vooral in de ochtend waardoor ik een tijdje ook niet kon werken. Allerlei medicatie geprobeerd: verschillende histamine remmers, prednison, ciclospordine, etc. Dit had allemaal geen effect. Uiteindelijk hebben ze dan de keuze gemaakt voor Xolair. 1 keer per 4 weken 2 spuiten van 150. De dag nadat ik de spui[lees meer...]ten kreeg, was ik klachten vrij. Dit is nog steeds het geval. Gebruik het een halve jaar en klachten zijn weg, nu de weken steeds uitbreiden. Ook minder histamine binnen krijgen door voeding kan helpen.

13-01-2021 | Man | 41
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab (150mg/ml)
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

30-08-2018 | Man | 57
omalizumab (600ml)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik sind eind 2016 Xolair. De hoeveelheid is 600 ml per 14 dagen. Sinds ik Xolair gebruik heb ik GEEN inhalaties meer gebruikt als vertolken of xerotide. Ben zelfs niet meer kort geweest.

25-01-2018 | Man | 46

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

30-04-2013 | Man | 44
Astma
achter cronise infectie van sinusen en 4 sinus operaties heb ik ziekenhuis bacterie opgelopen in mijn sinus holtes"pseudomonas aureginosa" om precies te zijn.dankzij post nasal drip dat infecteerd was met zelfde bacterie ben ik gestart met long onsteking met asthma als vervolg. mijn alergise reactie is verantwordelijk voor alles en XOLAIR is oplosing voor asthma-alergie me[lees meer...]t overproductie van dikke neus slijm en poliepen als gevolg.. enig nadel is dat achter prik mens heb betje grieperig gevoel maar dat is niet erg.. ik raad zeker diet aan !!!mijn huis arts heb getoond aan mijn vrouw hoe dat zij moet pikuur geven en ik doe het nu thuis dankzij mijn arts... xolair is maar begin van oplosing naar verschillende ziektes dat gepaard gaan met alergise reacties...ik dank ier ook belgise ziekenfonds om mogelijk en betaalbar te maken voor zieke mensen.nu dankzij xolair kan ik vol verder iedere dag 15uur werken en ben gelukkig ermee..DANK U FABRIKANT.DANK U ZIEKENKAS.DANK IEDEREEN;;;!!!!!

23-12-2012 | Man | 44
Astma
ik gebruik dit medicijn nu ruim 5 jaar.in begin deed het echt zijn werking,ondanks de bijwerkingen.ik had toen last van extreme moeheid ,jeuk,hoofdpijn.ik heb een paar pogingen gedaan om te stoppen,maar de klachten van benauwdheid namen steeds weer toe.zo na de winterperiode begin lente merk ik dat het goed werkt.

13-02-2012 | Man | 51
Astma
heb nu 8 behandelinge gehad en ik moet zeggen dat het me de benauwdheid een stuk beter gaat. Wel heb im een behoorlijk grieperig gevoel en ook veel spierpijn, vooral in m'n bovenlichaam. Er is me verteld (door de arts) dat het 1 tot 1 1/2 jaar kan duren voordat men een waardevol oordeel kan geven over mijn reactie op het medicijn. Ik moet dus misschien iets meer geduld heb[lees meer...]ben...