Ervaringen met Xolair

Spiriva (155 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (18 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

14-10-2019 | Vrouw | 40
Netelroos
Sinsd 2011 chronische urticaria. Na veel aanmodderen met middelen als dexametason, bethametason, neoral en niet-werkende antihistaminica, in 2017 doorverwezen naar VU medisch centrum voor Xolair injecties. Mijn leven kreeg ineens weer kleur! De injecties werkten heel snel en nog steeds. Ik mag mezelf nu thuis injecteren en ipv elke de 4 weken, zit ik nu op elke 6 weken. En[lees meer...] het gaat goed! Tja, ben wel wat kilo's aangekomen en kreeg na verloop van tijd last van haaruitval. Dat laatste is inmiddels veel minder erg geworden sinds ik de injecties om de 6 weken toedien ipv 4 weken. Ben heel tevreden dus. Kan weer doen en laten wat ik wil zonder continu last te hebben van vreselijke jeuk en dikke rode bulten en vlekken.

21-06-2019 | Vrouw | 37
Netelroos
Hallo, Ik heb al 4 jaar erge chronische netelroos en angio oedeem,uiteindelijk na een lange zoektocht uitgekomen bij xolair,bij mij zeker en vast een succes,al na de eerste inspuitingen geen opstoten meer gehad,wel enorm veel last van jeuk. Na 5 behandelingen ben ik ook 6 kilo aangekomen wat wel niet zo leuk is,heb niks aan mijn voeding veranderd dus daar ligt het niet a[lees meer...]an. Wat ik ook probeer ik kan die kilo’s er niet meer af krijgen . Ik moet nu even stoppen met de xolair om te zien of de netelroos nog terugkomt of niet,we zien wel ,hopelijk gaan die overtollige kilootjes nu weer weg . Zijn er nog mensen die daar last van hebben ,alle raad en ervaringen zijn welkom

25-03-2019 | Vrouw | 35
Oedeem
Jaren chronische oedeem in het gezicht! zwelling die altijd snacht opkomt in het gezicht.jaren gezocht met verschillende dokters voor een oplossing.met die xolair spuiten heb ik geen aanval meer.buiten wat jeuk aan de ogen.

31-01-2019 | Vrouw | 45
omalizumab (150mg/ml)
Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.

06-09-2018 | Vrouw | 34
omalizumab (300mg)
Voor de start van de Xolair ernstige allerigische astma die niet onder controle te krijgen was. Gemiddeld elke maand een kuur Prednison en elke twee maanden een longontsteking. Na de 2de keer Xolair begon ik al verschil te merken. Ik gebruik het nu een half jaar en ben net overgestapt naar elke 3 weken in plaats van elke 4 weken. Ik gebruikt al mijn medicijnen nog gewoon m[lees meer...]aar heb geen longontstekingen meer gehad en slechts 1 keer een kuur Prednison. Wel erge bijwerkingen, dagelijks ben ik misselijk, snel duizelig en ik heb het continu heet en ben aan het zweten. Toch is dat natuurlijk een schijntje in vergelijking met zoveel longontstekingen. Voor mij is het een wonder middel.

21-06-2018 | Vrouw | 52
Netelroos
Hallo, Sinds 2016 heb ik last van chronisch urticaria Netelroos Nam 34 mg medrol en vier anti jeuk pillen per dag en geen resultaat Gebruik deze spuiten (2x 150 mg, 1keer per maand )in de buik en dit al twee jaar geen last meer van netelroos en geen bijwerkingen gehad ervan .

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Na 3 jaar met klachten van Netelroos en angio-oedeem te hebben rond gelopen waarbij andere medicatie niet hielp, ben ik enorm blij dat deze behandeling mij wel helpt. Enkel Celestone werkte om zwellingen sneller af te laten nemen maar mocht dit enkel voor max 5 dagen per keer gebruiken. Naast de omalizumab slik ik ook nog dagelijks 4x Desloratadine (5mg) en 1x Montelukast [lees meer...](10mg). Sinds de Omalizumab (Xolair) spuiten (2x 150 mg, in elke arm één) elke maand heb ik geen enkele angio-oedeem aanvallen meer gehad en slechts zeer matige galbultjes. Niet te vergelijken met hoe ik er voor de Omalizumab aan toe was. Het heeft mij in staat gesteld om mijn studie weer op te pakken. Dag van inname last van wazig in mijn hoofd (niet mogelijk om auto te rijden!) en wat last van gewrichten in armen. Daarna eigenlijk geen bijwerkingen tot volgende gift. Enkel wel last van gewichtstoename.

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

08-08-2016 | Vrouw | 62
omalizumab (150mg)
al vele jaren last van csu nu eindelijk iets gevonden xolair, maar wel veel bijwerkingen: misselijk, depri, vermoeid, benauwd, diarree, zweten, duizelig.. Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

23-05-2016 | Vrouw | 52
Netelroos
Sinds eind jan/2016 heb ik last van chronisch urticaria, ruim 15 jaar geleden werd er ook lupus vastgesteld. Voor de urticaria kreeg ik tot op heden 2 maal een inspuiting van 150 ml xolair (om de maand 2x 75 ml), tot op heden geen enkel resultaat. Zijn er nog gebruikers die na de 3 of 4 de inspuiting maar eerst resultaat hadden ? Tevens gebruik ik ook Loratadine 1 table[lees meer...]t per dag. Plaquenil voor de Lupus heb ik tijdelijk moeten stopzetten omwille van hartkloppingen, waarschijnlijk door de combinatie van de nieuwe medicatie. Zijn er nog lotgenoten die deze ervaring erkennen ?

02-09-2015 | Vrouw | 38
omalizumab (150mg/ml)
Ik heb al 12 jaren last van urticaria netelroos, heb al ontelbare behandelingen gehad en heel het land rondgereisd op zoek naar dokters die er iets konden aan doen, zelfs het buitenland, zonder enig succes, waardoor het alsmaar erger werd en mijn levenskwaliteit volledig de put in was, tot ik op een dag op internet (constant zelf op zoek naar eventuele behandelingen) een s[lees meer...]pecialist in UZA vond, die begon me dan Xolair toe te dienen, waarop mijn rode zwellingen en blauwe plekken diezelfde dag beginnen afnemen zijn. Na enkele dagen had ik geen jeuk, geen rode zwellingen en geen blauwe plekken meer, sinds begin juni is het volledig weg, ik krijg 2 spuitjes (1/arm) om de vier weken, als het de vier weken enkele dagen is gepasseerd voel ik het precies weer opkomen, maar tegen dan heb ik de volgende dosis weer binnen, maar de bijwerkingen zijn om er om zot van te komen, de dag van de inspuiting, barstende hoofdpijn, misselijk, brandende keel, duizelig, moe, kan niet meer op mijn benen staan, ... Maar dat gaat over na enkele uren/dag. Maar waar ik mij erger is dat ik sinds de spuitjes op zo'n drie maanden minstens tien kilo ben bijgekomen, ook al is er niets veranderd aan mijn eetpatroon, het is alsof ik gelijk een ballon alle dagen nog meer opblaas!!! Heeft er nog iemand last van gewichtstoename? wat doet u er aan? gelieve mij hierover te contacteren. MVG, Aysun

08-07-2014 | Vrouw | 24
Astma
Ik gebruik omalizumab tegen ernstig netelroos en een bijkomstigheid is dat ik astma heb waar dit middel ook tegen helpt. Ik gebruik het 1 keer in de maand maar merk na twee drie weken dat klachten terug komen. Ik ben blij een aantal dagen jeuk en plekken vrij te zijn. De enige bijwerking waar ik last van heb zijn moeheid of duizeligheid. Ik ben tevreden.

02-02-2014 | Vrouw | 39
Astma
ik spuit nu enkele jaren de xolair injectie met zeer goed resultaat, in het begin heel erg veel last van de bijwerking hoofdpijn pfff, maar in de loop van de tijd ging dit steeds beter. voor het gebruik kon ik bijna niets zonder zeer erg benauwd te zijn/ worden, na een hele heftige allergie reactie was toen zo erg dat ik in het zh kwam en dat er tavegil moest worden gespot[lees meer...]en, kreeg ik het voor geschreven van de longarts, eerste keren in het zh gespoten maar nu in wegwerpspuit en ik spuit zelf ( ben ziekenverzorgende) mij helpt het heel goed! ik rij nu paard op een keer "nood" medicatie voordien was dit wel een aantal keer of ik kon niet eens rijden. ik ben heel tevreden

22-06-2013 | Vrouw | 55
Astma
De derde serie prikken gehad, hoogste dosering elke twee weken vier prikken in de boven arm. ik laat twee armen tegelijk prikken dat gaat prima. ik loop maar tegen één ding aan en dat is dat ik onwijs moe ben. van een slechte slaper, kan ik nu goed slapen dus dat is fijn. Maar als ik uit mijn bed kom ben ik al moe, overdag geregeld doodmoe.Gaat dit over naar verloop van t[lees meer...]ijd? ik hoor het graag Irma

13-11-2012 | Vrouw | 71
Astma
Heel mijn leven heb ik in een glazen kooi geleeft, Ging ik ergens heen volgde altijd een heftige aanval.ziekenhuis in en uit , medicijnen , mijn kinderen dweilde en stofzuigde. Nu na zoveel jaren voel ik mij 17 jaar in plaats van 71. Kan eindelijk bij onze kinderen en kleinkinderen op bezoek en heb na de behandeling nooit meer een aanval gehad, fiets, loop en sport ik kan [lees meer...]alles . Ben zelfs mijn medicijnen aan het afbouwen. Gebruik alleen nog maar 1keer per dag een pufje . Wat duur . geen ziekenhuis opname meer , geen huisarts meer , geen medicijnen. Zo wil ik honderd worden, mijn leven is met een goud randje gekleurd. Dank je wel Xolair.

04-01-2012 | Vrouw | 39
Astma
Geweldige ervaring met xolair. Ik ben herboren, Je merkt niet dat je steeds minder mee kan doen. Ik kon nauwelijks meer lopen, fietsen enz. Heb een druk gezin (5 kids) en merk nu pas hoe moe ik ben geweest en ziek, benauwd enz. De eerste tijd erg moe van de xolair maar ben er nu bijna 2 jaar mee bezig (hoogste dosering en om de 2 weken) en het gaat erg goed. Jammer dat h[lees meer...]et zo duur is maar echt een uitkomst voor mezelf en ons gezin.