Bloedarmoede (32 meningen)

Venofer (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
mijn ontlasting wordt er zwart van

26-10-2010 | Vrouw
IJzertekort
Erg veel last van darmkrampen. Het maakt daarbij niet uit of ik de tabletten voor of na het eten neem. Ontlasting is als stopverf en heel donker tot zwart.

06-07-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Ik slik deze medicijn nu een paar weken in, maar heb echt last van verstopping. Ik heb soms zelfs krampen in mijn buik... Ga om de 3/4 dagen naar het toilet en als ik ga dan komt er ook niet veel uit..:S verder ben ik niet meer zo vermoeiend als eerst en bloed tijdens mijn menstruatie is ook afgenomen.

16-06-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Net een week bezig met deze medicijnen. Helpt nog niet echt, ben nog vaak moe en zie wit. kleine bijwerking: ontlasting is donker tot zwart

12-06-2010 | Vrouw
IJzer te kort
ik ben snel moe. Daarom raadde de huisarts dit aan vanwege ijzer te kort. Mijn moeheid heeft wel afgenomen. En wat bijwerkingen betreft. Niet gevonden

22-05-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
gebruik het sinds mijn 13de.. steeds als ik stop heb ik weer verlaagde hb. duurt bij mij maar 3 weken voordat ik echt merk dat ik opknap.. alleen donkere ontlasting als bijwerking, verder prima

23-03-2010 | Vrouw
Te laag ijzer/ferritine
in begin last van diarree, misselijk, duizelig. na 6 weken gaan de tabletten pas werken en is de diarree weg en de duizeligheid minder. wel nog iedere ochtend misselijk bij opstaan.

17-03-2010 | Vrouw
Zeer zware bloedarmoede
Jaar geleden had ik door zeer veel bloedverlies tijdens menstruaties een hb van 3,6! Ferrofumaraat hielp fantastisch. Bijwerkingen: wat dunnere ontlasting. Nu sinds maand weer bloedarmoede: 6,2. Weer Ferrofumaraat. Helpt me er weer bovenop. Nu helemaal zonder bijwerkingen! Super!

05-08-2009 | Vrouw
Bloedarmoede
Sinds ik dit medicijn gebruik, nu twee maanden, is mijn menstruatie enorm afgenomen. Herkent iemand dit?

08-11-2019 | Man | 76
IJzergebreksanemie
Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

24-04-2018 | Man | 66
ferrofumaraat (200mg)
Bij gebruik zoals voorgeschreven door de huisarts kreeg ik veel last van maag en darmklachten. Er blijkt een studie in het Radboud UMC in Nijmegen uitgevoerd te worden naar het verbeteren van gebruik van ijzertabletten. De therapietrouw blijkt namelijk erg laag te zijn door de vaak voorkomende heftige bijwerkingen. IJzer wordt in het lichaam alleen in het eerste kleine[lees meer...] stukje van de dunne darm uit het voedsel gehaald. Bij inname van de tabletten van 200 mg bleek in dat kleine stukje darm maar ongeveer 10/20 % van de tablet opgenomen te worden. 80/90% gaat dus ongebruikt verder de dunne en dikke darm in waar het o. a voor een verstoring van de darmflora zorgt met de daarbij behorende bekende klachten zoals zwarte ontlasting en diarree. Er is bij proefpersonen gestart met het toedienen van 40 mg 1 x in de twee dagen. Hierbij bleken de bijwerkingen vrijwel weg te blijven en het ijzergehalte in het bloed goed toe te nemen. Het onderzoek is nog niet helemaal afgerond maar voor mensen met heftige bijwerkingen, waardoor helemaal gestopt te zijn met innemen, misschien toch een goed alternatief om uit te proberen. Kwaad kan het naar mijn mening niet.

07-01-2018 | Man | 62
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk vooral op de benen, huiduitslag, maag & darmproblemen, enorme last van darmgassen, zwaar gevoel op de maag. Stoelgang geen probleem. Ga ermee stoppen, probeer (Roosvice ferro met extra ijzer)..!

24-11-2014 | Man | 82
Bloedarmoede
In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.

19-03-2014 | Man | 32
Bloedarmoede
Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.

13-02-2012 | Man | 56
Crohn

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum