Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat (200mg)
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

17-07-2019 | Vrouw | 52
ferrofumaraat (100mg)
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

29-04-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

19-09-2018 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

18-09-2018 | Vrouw | 23

12-07-2018 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk

23-04-2018 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
After a couple days of using this medication I experienced a strange sensation in de middle of the night like a heavy vibration coming from my heart like a phone planted in your chest or vibrator on high speed. That radiated down to my stomach and legs with a tremor like feeling. Also a feeling like a shunt that was implanted in me that was clogged and you could feel[lees meer...] the wave or current of blood /surcharge through out my body I thought I was dying. It lasted a few minutes but felt the aftermath of it through out the day like a burning holding sensation of a clinched fist around my chest.. I called my M.D. who told me to come see him. But guess I will not be taking this shit anymore.! Are these pharmaceutical companies trying to kill us instantly.?! Horrible they should put this symtom as a 1st warning before taking this crap. I rather have them take out my uterus that taking this crap to have this horrible feeling again. NEVER AGAIN.!

02-04-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.

19-03-2018 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

27-06-2017 | Vrouw | 27
Abnormaal vaginaal bloedverlies
I had dry mouth and throat with tingling feeling in the face and lips and weakness. I had problems with breathing along with vomiting and diarrhoea and nervousness. Lots of chest pain and abdominal pain with weakness of muscle.

21-01-2017 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.

14-09-2016 | Vrouw | 19
Bloedarmoede
Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2

15-05-2016 | Vrouw | 18
ferrofumaraat (200mg)
Na enkele dagen al veel last van obstipatie. Erg vervelend! Kreeg er ook buikpijn van (vooral door de obstipatie die ik kreeg) en was erg misselijk. Neem het nog steeds in vanwege laag ijzergehalte waardoor haaruitval. Tot nu toe minimaal effect.