Ferrofumaraat

Venofer (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

25-03-2020

Overgang

Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.
23-03-2020

Bloedarmoede

Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!
16-03-2020

Bloedarmoede

Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.
16-03-2020

Bloedarmoede

Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.
24-02-2020

05-02-2020

Bloedarmoede

Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag
03-12-2019

IJzergebreksanemie

Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.
14-11-2019

IJzergebreksanemie

Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.
29-10-2019

IJzergebreksanemie

IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.
30-09-2019

Bloedarmoede

Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.
27-09-2019

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen
17-07-2019

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .
18-06-2019

IJzergebreksanemie

Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.
29-04-2019

IJzergebreksanemie

Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.
13-11-2018

Bloedarmoede

Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.
19-09-2018

Bloedarmoede

Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum