Bloedarmoede (39 meningen)

Venofer (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.

13-01-2014 | Vrouw | 32
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

07-08-2013 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?

13-06-2013 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Hielp prima om mijn HB waarde weer op peil te krijgen. Ik heb alleen de eerste weken wel erg last van maag en darmklachten gehad. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, obstipatie. Het maakte niet uit of ik ze voor of na het eten innam. Uiteindelijk hebben de tabletten wel geholpen, dus dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen ook maar voor lief.

01-11-2012 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Ik kan sinds deze medicijn elke ochtend naar de wc wel harde ontlasting lijkt wel soms konijnen keutels en de ontlasting is pik zwart, heb wel veel darmkrampen. Wel merk ik dat het iets helpt, de duizeligheid is na het bukken afgenomen.

23-01-2011 | Vrouw | 26
Te laag hb in bw
Meteen na het gebruik / inname krij ik last van obstipatie.

26-10-2010 | Vrouw
IJzertekort
Erg veel last van darmkrampen. Het maakt daarbij niet uit of ik de tabletten voor of na het eten neem. Ontlasting is als stopverf en heel donker tot zwart.

06-07-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Ik slik deze medicijn nu een paar weken in, maar heb echt last van verstopping. Ik heb soms zelfs krampen in mijn buik... Ga om de 3/4 dagen naar het toilet en als ik ga dan komt er ook niet veel uit..:S verder ben ik niet meer zo vermoeiend als eerst en bloed tijdens mijn menstruatie is ook afgenomen.

23-03-2010 | Vrouw
Te laag ijzer/ferritine
in begin last van diarree, misselijk, duizelig. na 6 weken gaan de tabletten pas werken en is de diarree weg en de duizeligheid minder. wel nog iedere ochtend misselijk bij opstaan.

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. šŸ„³šŸ» Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zoā€™n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

21-01-2017 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum