Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

14-09-2016 | Vrouw | 19
Bloedarmoede
Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2

15-05-2016 | Vrouw | 18
ferrofumaraat (200mg)
Na enkele dagen al veel last van obstipatie. Erg vervelend! Kreeg er ook buikpijn van (vooral door de obstipatie die ik kreeg) en was erg misselijk. Neem het nog steeds in vanwege laag ijzergehalte waardoor haaruitval. Tot nu toe minimaal effect.

01-05-2015 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.

22-03-2015 | Vrouw | 21
ferrofumaraat (200mg)
vrijwel geen last van bijwerkingen, voel me wel fitter sinds ik dit medicijn gebruik.

16-04-2014 | Vrouw | 43
Bloedarmoede
Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.

13-01-2014 | Vrouw | 32
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

07-08-2013 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?

13-06-2013 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Hielp prima om mijn HB waarde weer op peil te krijgen. Ik heb alleen de eerste weken wel erg last van maag en darmklachten gehad. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, obstipatie. Het maakte niet uit of ik ze voor of na het eten innam. Uiteindelijk hebben de tabletten wel geholpen, dus dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen ook maar voor lief.

01-11-2012 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Ik kan sinds deze medicijn elke ochtend naar de wc wel harde ontlasting lijkt wel soms konijnen keutels en de ontlasting is pik zwart, heb wel veel darmkrampen. Wel merk ik dat het iets helpt, de duizeligheid is na het bukken afgenomen.

23-01-2011 | Vrouw | 26
Te laag hb in bw
Meteen na het gebruik / inname krij ik last van obstipatie.

26-10-2010 | Vrouw
IJzertekort
Erg veel last van darmkrampen. Het maakt daarbij niet uit of ik de tabletten voor of na het eten neem. Ontlasting is als stopverf en heel donker tot zwart.

06-07-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Ik slik deze medicijn nu een paar weken in, maar heb echt last van verstopping. Ik heb soms zelfs krampen in mijn buik... Ga om de 3/4 dagen naar het toilet en als ik ga dan komt er ook niet veel uit..:S verder ben ik niet meer zo vermoeiend als eerst en bloed tijdens mijn menstruatie is ook afgenomen.