Bloedarmoede (45 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 26
Te laag hb in bw
Meteen na het gebruik / inname krij ik last van obstipatie.

26-10-2010 | Vrouw
IJzertekort
Erg veel last van darmkrampen. Het maakt daarbij niet uit of ik de tabletten voor of na het eten neem. Ontlasting is als stopverf en heel donker tot zwart.

06-07-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Ik slik deze medicijn nu een paar weken in, maar heb echt last van verstopping. Ik heb soms zelfs krampen in mijn buik... Ga om de 3/4 dagen naar het toilet en als ik ga dan komt er ook niet veel uit..:S verder ben ik niet meer zo vermoeiend als eerst en bloed tijdens mijn menstruatie is ook afgenomen.

23-03-2010 | Vrouw
Te laag ijzer/ferritine
in begin last van diarree, misselijk, duizelig. na 6 weken gaan de tabletten pas werken en is de diarree weg en de duizeligheid minder. wel nog iedere ochtend misselijk bij opstaan.

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

04-06-2022 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Door maagverkleining ijzertekort opgebouwd, nu al sinds een poos 1xdgs 2 tabletten van 200mg ik moet voor een goede opname 1000mg vit c ernaast innemen. Ik verneem heel sterk dat als ik de tabletten overdag inneem ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen, ik word draaierig/zweterig en krijg een naar gevoel in mijn buik. Als ik ze bij het avondeten of later inneem gaat he[lees meer...]t goed.

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

21-01-2017 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.

24-11-2014 | Man | 82
Bloedarmoede
In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.

29-06-2011 | Vrouw | 32
Ferritine te laag, ijzertekort
In 6 weken tijd is mijn ferritine van 10 naar 230 gegaan. Dus na zes weken ben ik al klaar met de kuur terwijl dit vaak wel een half jaar kan duren. Bijwerkingen: zwarte ontlasting, vaak diarree ofwel erg zachte ontlasting, snelle stoelgang. Vooral de laatste week kreeg ik erge hoofdpijn, maar weet niet of het aan dit medicijn ligt. Ben nu een dag gestopt en de hoofd[lees meer...]pijn is verdwenen

23-01-2011 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
mijn ontlasting wordt er zwart van

16-06-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Net een week bezig met deze medicijnen. Helpt nog niet echt, ben nog vaak moe en zie wit. kleine bijwerking: ontlasting is donker tot zwart

22-05-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
gebruik het sinds mijn 13de.. steeds als ik stop heb ik weer verlaagde hb. duurt bij mij maar 3 weken voordat ik echt merk dat ik opknap.. alleen donkere ontlasting als bijwerking, verder prima

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum