Bloedarmoede (42 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

21-01-2017 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.

24-11-2014 | Man | 82
Bloedarmoede
In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.

29-06-2011 | Vrouw | 32
Ferritine te laag, ijzertekort
In 6 weken tijd is mijn ferritine van 10 naar 230 gegaan. Dus na zes weken ben ik al klaar met de kuur terwijl dit vaak wel een half jaar kan duren. Bijwerkingen: zwarte ontlasting, vaak diarree ofwel erg zachte ontlasting, snelle stoelgang. Vooral de laatste week kreeg ik erge hoofdpijn, maar weet niet of het aan dit medicijn ligt. Ben nu een dag gestopt en de hoofd[lees meer...]pijn is verdwenen

23-01-2011 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
mijn ontlasting wordt er zwart van

16-06-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
Net een week bezig met deze medicijnen. Helpt nog niet echt, ben nog vaak moe en zie wit. kleine bijwerking: ontlasting is donker tot zwart

22-05-2010 | Vrouw
Bloedarmoede
gebruik het sinds mijn 13de.. steeds als ik stop heb ik weer verlaagde hb. duurt bij mij maar 3 weken voordat ik echt merk dat ik opknap.. alleen donkere ontlasting als bijwerking, verder prima

05-08-2009 | Vrouw
Bloedarmoede
Sinds ik dit medicijn gebruik, nu twee maanden, is mijn menstruatie enorm afgenomen. Herkent iemand dit?

08-03-2009 | Man
IJzertekort ivm longemfyseem
Door ernstig longemfyseem lijkt werking minimaal. Heb zwarte ontlasting, komt waarschijnlijk hierdoor

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

01-12-2020 | Vrouw | 46
Vermoeidheid
Na aanmelding Sanquin voor het geven van bloed kreeg ik een afwijzing omdat mijn ferritine gehalte erg laag was. Oorzaak waarschijnlijk heftige menstruatie sinds 1 jaar. Ik voelde mij ook wel vermoeid. Dus ijzer gaan slikken 3x per dag 200 mg. Ik slik het nu 3 maanden. Ontlasting is sterk verkleurd en wat dunner dan normaal maar geen diarree. Ik voel me minder vermoeid en [lees meer...]mijn menstruatie is heeft ineens 2 maanden overgeslagen, wat ook aan de premenopauze kan liggen. Kortom, ik ben erg tevreden over de ferrofumaraat. Misschien ga ik wel afbouwen naar 2x per dag want de tablet in de middag vergeet ik nogal eens.

25-03-2020 | Vrouw | 51
ferrofumaraat (100mg)
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum