ferrofumaraat

Losferron (13 meningen)

15-07-2022 | Vrouw | 52
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
In verband met te laag Ferritine gehalte, waarschijnlijk de oorzaak van mijn haaruitval, kreeg ik Ferrofumaraat voorgeschreven( via dermatoloog). Begonnen met 200 mg om de dag. Na 22 dagen slikken (11 pillen in totaal) gestopt omdat ik als een nachtkaars uitging. Voelde me erg beroerd, geen eetlust meer, futloos, maagpijn, algehele malaise. Gestopt, maar heb vijf maanden[lees meer...] klachten gehouden, ben in die tijd vijf kilo afgevallen, aangezien ik nog maar weinig kon verdragen: vruchten yoghurt, geroosterd brood, aardappelen, gekookte groenten. dat was het zo'n beetje. Alle plezier in eten was mij vergaan. Zelfs nog een maagonderzoek gehad, omdat ik maar bleef vermageren. Gelukkig geen afwijking gevonden. Kennelijk wordt Ferrofumaraat door sommigen zeer slecht/niet verdragen. Anderen hebben geen enkele last, dus het is een kwestie van uit proberen, maar ga er niet te lang mee door als je zulke ingrijpende klachten hebt. Na vijf maanden waren de klachten weg en ben ik met 100 mg begonnen twee keer per week om te zien of ik dat wel verdroeg, maar nu na de tweede pil met innemen gestaakt. Weer enorme last van mijn maag, misselijk, geen eetlust en ziek. Ik ben nu op zoek naar een ijzersupplement wat minder bijwerkingen geeft en lees positieve verhalen over Pure Ferro, veel mensen geven aan dat die tabletten niet zwaar op de maag liggen, er zit minder ijzer in, maar beter iets dan niets. Pas als mijn maag weer helemaal ok is ga ik die proberen. Wat mij zo erg is tegengevallen is dat ik ondanks stoppen met dit middel zolang nog negatieve effecten heb ondervonden.

05-07-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Wegens hevige bloedingen tijdens menstruatie was mijn ijzer te laag. Vorig jaar heb ik toen ook een kuur gekregen en behalve donkere ontlasting had ik geen last. Dit keer helaas anders. Al na de eerste pil extreme duizeligheid (continu gevoel van flauwvallen), misselijkheid, hartkloppingen, diarree en een maag die helemaal van slag is. Voel me ronduit zwaar beroerd en kan [lees meer...]bijna niet normaal functioneren. Ben inmiddels gestopt met het nemen van deze pil. Volgens de huisarts kunnen de klachten niet van deze pillen komen, maar zie nu dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Hopelijk voel ik mij snel weer beter. Wat een ellende zeg!!

02-01-2022 | Vrouw | 49

26-12-2021 | Vrouw | 53
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
Ik moet ferro 100 mg gebruiken, en deed dat eerst om de dag vanwege boven genoemde bijwerkingen. Maar daar ging de waarde niet van omhoog. Dus ik ging weer naar 100 per dag en tijdens de lunch. Ik heb al die tijd elke dag maagpijn en voel hartkloppingen en ben onrustig en opgefokt! Sinds vandaag mee gestopt , ik neem het niet meer want het verpest meer dan dat het bijd[lees meer...]raagd, heel jammer want wat nu?

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

08-11-2019 | Man | 76
IJzergebreksanemie
Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat (200mg)
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

29-04-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.

12-07-2018 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk

24-04-2018 | Man | 66
ferrofumaraat (200mg)
Bij gebruik zoals voorgeschreven door de huisarts kreeg ik veel last van maag en darmklachten. Er blijkt een studie in het Radboud UMC in Nijmegen uitgevoerd te worden naar het verbeteren van gebruik van ijzertabletten. De therapietrouw blijkt namelijk erg laag te zijn door de vaak voorkomende heftige bijwerkingen. IJzer wordt in het lichaam alleen in het eerste kleine[lees meer...] stukje van de dunne darm uit het voedsel gehaald. Bij inname van de tabletten van 200 mg bleek in dat kleine stukje darm maar ongeveer 10/20 % van de tablet opgenomen te worden. 80/90% gaat dus ongebruikt verder de dunne en dikke darm in waar het o. a voor een verstoring van de darmflora zorgt met de daarbij behorende bekende klachten zoals zwarte ontlasting en diarree. Er is bij proefpersonen gestart met het toedienen van 40 mg 1 x in de twee dagen. Hierbij bleken de bijwerkingen vrijwel weg te blijven en het ijzergehalte in het bloed goed toe te nemen. Het onderzoek is nog niet helemaal afgerond maar voor mensen met heftige bijwerkingen, waardoor helemaal gestopt te zijn met innemen, misschien toch een goed alternatief om uit te proberen. Kwaad kan het naar mijn mening niet.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum