Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

22-12-2017

Hartritmestoornis

Op aanwijzing van de specialist, eerst weinig problemen maar na 1 jaar begonnen de problemen, ernstige vermoeidheid, bijna maandelijks problemen met bloedneuzen en de bloeduitstortingen in het oog wereden steeds vaker. Eerst naar starlet gebeld over de klachten, maar die beweerden bij hoog en laag dat die klachten niet door door de bloed verdunners komen , absoluut niet[lees meer...]. Toen naar de dokter en die zag toch heel andere bewijzen in de praktijk voor bloedverdunners, die zag wel een verband. die heeft me door gestuurd naar de specialist van het ziekenhuis, na controle van mijn bloed en mijn hart, kwam hij tot de conclusie dat de bloedverdunners eigenlijk niet nodig waren, dit in verband met het voortschrijdend inzicht , dat er wel heel gauw bloedverdunners werden voor geschreven Nu 3/4 jaar verder zonder bloed verdunners , nooit geen bloedneus meer gehad, nooit geen bloed uitstortingen meer in de ogen, fiets weer makkelijk 50 km per dag en veel en veel meer zuurstof , echt dag en nacht verschil
03-05-2017

Hartritmestoornissen

Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.
16-02-2017

Hartritmestoornis

Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?
06-02-2017

Hartritmestoornissen

Na een paar maanden gebruik kreeg ik een loopneus en na anderhalf jaar toch maar de KNO arts geraadpleegd, die heeft niet kunnen vaststellen of het van de acenocoumarol kwam. Alleen dat ik er maar mee moet leren leven.
12-10-2016

Hartritmestoornissen

Gebruik dit samen met Sotalol. Acenocoumarol vervangt de Xarelto. Of het van beide komt weet ik niet maar al maanden: verkouden, snot loopt water dun uit neus, gevoel alsof ik een beginnende griep heb, rende met gemak meer dan 20 kilometers. Minimaal 3 keer per week. Nu maanden verder en algehele conditie holt achteruit. Kan inmiddels nog geen 3 km volhouden. Tussendoor ([lees meer...]eind augustus 16) ablatie gehad. Eind van de dag verlang ik naar bed.
06-02-2016

Hartritmestoornissen

ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.
02-12-2015

Hartritmestoornissen

Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.
18-04-2015

Hartritmestoornissen

Bij paroxysmaal atriumfibrilleren geeft het gebruik het vertrouwen op verminderde kans op tia of herseninfarct.
15-01-2015

Hartritmestoornis

S.morgens stijve benen bij het opstaan
03-01-2015

Hartritmestoornis

Een noodzakelijk medicijn voor hartritmestoornissen. Naast dit medicijn gebruik ik ook Sotalol met veel bijwerkingen.
03-01-2015

Hartritmestoornis

In principe tevreden. Het is een medicijn waar je niet meer vanaf komt. Omdat ook het medicijn Sotalol gebruik weet ik nog niet of de ernstige bijwerkingen die ik heb, veroorzaakt worden door dit medicijn of de Sotalol.
08-09-2014

Hartritmestoornis

man 79 uit Leeuwarden gebruikt het middel ruim 8 jaar is erg vermoeid artsen zeggen artsen dat, dat niets heeft te maken met de hartritme, maar meer een neurologisch probleem zou zijn. Voor mijn hartritme is er bij mij een ablatie toegepast in december 2012. In plaats iedere maand een shock had ik mijn laatste storing in november 2013. Toch blijf ik erg vermoeid en moet [lees meer...]maar de Acenocoumarol slikken. Wie geeft mij raad? Sinds kort mag ik mijn pil verdelen over twee keer per dag. een halve. maar de vermoeidheid blijft.
14-07-2014

Hartritmestoornis

Veel last van brandend maagzuur.
17-12-2012

Hartritmestoornissen

Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.
29-08-2012

Hartritmestoornissen

Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.
09-08-2012

Hartritmestoornissen

Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum