Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

20-06-2019

Trombose

Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden
30-10-2018

Zie mijn verhaal onder Marcoumar
13-10-2018

Trombose

Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.
08-08-2018

Trombose

slikte eerst xarelto 3 dagen was diep suf en dacht steeds flauw te gaan vallen, toen kreeg ik acecounomarol, ook doodmoe en suffig, vecht tegen de slaap, lusteloos, lig in bed of op de bank. heb nergens zin in, het is net een kalmerend medicijn, kan ook niet denkenvan,,..nu ga ik wat doen, huisarts weet niet wat dit is,haren vallen wel uit, misselijk, maar dat staat op de [lees meer...]bijsluiter, maar sufheid? zonder gele sticker is vreemd
04-08-2018

Trombose

ben er beroerd van, zo moe, futloos geen honger
15-05-2018

Trombose

Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.
15-05-2018

Trombose

ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.
04-04-2018

Trombose

Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.
26-02-2017

Trombose

na een trombose in 2010 en 2 maal een longembolie (1x in beide longen), slik ik sindsdien acenocoumarol. In het begin was het moeilijk om de INR waarde op peil te houden. Ik neem 6 x in week 3 pillen en 1 x 4 st. De inr-waarde is nu op peil en zolang ik deze medicijnen gebruik, heb ik geen bijwerkingen gehad. Ook krijg ik nog Atorvastatine 10 mg (1 per dag) en Valsartan 1[lees meer...]60 mg (1 per dag). Maandelijkse controle bij de trombosedienst.
13-01-2017

Trombose

veel hoofdpijn gebruik nog meer tabletten. hartfalen
28-11-2016

15-11-2016

Trombose

Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.
03-08-2016

Trombose

Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat
25-07-2016

Trombose

INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.
31-12-2015

zeer wisselende waarden
24-11-2015

Trombose

trombose in been in 2001 en twee jaar later 2003 weer met een longembolie. Tot op heden geen bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum