Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-01-2015 | Man | 85
Hartritmestoornis
S.morgens stijve benen bij het opstaan

18-12-2011 | Man | 82
Hartritmestoornissen
Sinds ik , na enige maanden, weer acenocoumarol gebruik, ben ik doorlopend verkouden. Is dat een vaste bijwerking? Ik had dat aan het begin van het jaar ook en ben toen met aceno. gestopt. Verkoudheid was toen ook eigenlijk op slag over... Moest van de cardioloog tóch weer aan de aceno. Zoals hij zei: '20% van de mensen met hartritmestoornis krijgen een beroerte' Helaa[lees meer...]s was ik niet alert genoeg om op te merken dat 80% dat dan dus niet kreeg en ik daar dus best bij zou kunnen horen.

08-09-2014 | Man | 79
Hartritmestoornis
man 79 uit Leeuwarden gebruikt het middel ruim 8 jaar is erg vermoeid artsen zeggen artsen dat, dat niets heeft te maken met de hartritme, maar meer een neurologisch probleem zou zijn. Voor mijn hartritme is er bij mij een ablatie toegepast in december 2012. In plaats iedere maand een shock had ik mijn laatste storing in november 2013. Toch blijf ik erg vermoeid en moet [lees meer...]maar de Acenocoumarol slikken. Wie geeft mij raad? Sinds kort mag ik mijn pil verdelen over twee keer per dag. een halve. maar de vermoeidheid blijft.

03-05-2017 | Man | 78
Hartritmestoornissen
Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.

09-08-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

03-01-2015 | Man | 74
Hartritmestoornis
Een noodzakelijk medicijn voor hartritmestoornissen. Naast dit medicijn gebruik ik ook Sotalol met veel bijwerkingen.

03-01-2015 | Man | 74
Hartritmestoornis
In principe tevreden. Het is een medicijn waar je niet meer vanaf komt. Omdat ook het medicijn Sotalol gebruik weet ik nog niet of de ernstige bijwerkingen die ik heb, veroorzaakt worden door dit medicijn of de Sotalol.

04-02-2023 | Man | 73
acenocoumarol (60mg)
Hartritmestoornissen
Was veel misselijk, minder eetlust, niet fit. Toevallig bloedonderzoek voor jicht werden de foute bloedwaarden geconstateerd

18-04-2015 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Bij paroxysmaal atriumfibrilleren geeft het gebruik het vertrouwen op verminderde kans op tia of herseninfarct.

13-09-2022 | Vrouw | 72
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik, nu twee jaar , constante loopneus, vaak grieperig gevoel en heel gauw vermoeid. Terwijl ik voor die tijd veel meer aan kon. vervanger van andere bloedverdunner, waar ik buikklachten van kreeg. Door internet te raadplegen, deze site tegengekomen , omdat ik door kreeg, dat mijn klachten zijn begonnen na het gebruik van dit medicijn .

06-02-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Na een paar maanden gebruik kreeg ik een loopneus en na anderhalf jaar toch maar de KNO arts geraadpleegd, die heeft niet kunnen vaststellen of het van de acenocoumarol kwam. Alleen dat ik er maar mee moet leren leven.

14-07-2014 | Man | 72
Hartritmestoornis
Veel last van brandend maagzuur.

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

18-04-2023 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Aortaklep met de aorta eraan vast vervangen in 2011 Zgn Bentallprocedure. Daarna Acenocoumarol en een jaar later zelfprik en -doseren met controle via internet door trombosedienst. Hier in Dordrecht een cursus voor gevolgd. Nu ernstige jichtaanvallen. Ik weet niet of dit verband heeft met de Acenocoumarol. Wel zeer pijnlijk en loop nu bij een nefrologe. Ik gebruik ook nog[lees meer...] meerdere medicijnen.

01-05-2020 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gekregen voor ritmestoornis na hartoperatie , vervanging aortaklep. Vanaf start moeilijk instelbaar. Moet dit medicijn minimaal 3 maanden blijven gebruiken. Kan niet wachten tot die voorbij zijn. Erg veel bijwerkingen waardoor ik me eerder slechter dan beter ga voelen Pijnlijke hielen, misselijk, duizelig, slecht/ wazig en dubbelzien, moeilijk instelbaar w[lees meer...]aarde gaat op en neer, zeer vermoeid, licht grieperig gevoel met eenzijdige loopneus, veel blauwe plekken en bloedneuzen, veel maagpijn en pijn aan slokdarm

16-07-2012 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Sinds juni 2011 heb ik last van een hartritmestoornis en slik acenocoumarol en selokeen. Sinds vijf weken ipv selokeen Tildiem 200. Ik heb sinds enige maanden last van zeer pijnlijke en koude hielen en houdt de acenocoumarol hiervoor verantwoordelijk omdat mijn man na een heupoperatie ook antstolling heeft gekregen en dezelfde verschijnselen had. Zowel de cardioloog als de[lees meer...] apotheker zeggen dat dit niet aan het mediijn ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?