Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

25-07-2016 | Man | 23
acenocoumarol (10mg)
Trombose
INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.

13-10-2018 | Vrouw | 28
Trombose
Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.

15-11-2016 | Vrouw | 28
Trombose
Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

21-11-2019 | Vrouw | 48
Trombose
Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe

14-05-2014 | Man | 52
Trombose
Ik heb diepe veneuze trombose in linkerkuit gehad, moest aan infuus, daarna over op bloedverdunners. Na een half jaar gestopt, daarna kwam trombose terug in mijn andere kuitbeen. Sindsdien slik ik nu al ruim 15 jaar bloedverdunners.

30-10-2018 | Vrouw | 53
Zie mijn verhaal onder Marcoumar

28-11-2016 | Man | 54

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden

03-12-2014 | Man | 65
Trombose
Mijn pijnlijke bloedproppen in mijn benen verdwenen als bij toverslag . De ene dag kwam ik niet meer bij van de pijn , en na inname van acenocoumarol verdween de pijn na enige dagen . Alleen ben ik nu veroordeeld tot steunkousen , om de bloedstroom te helpen . Eigenlijk is dat het enige minpuntje in het terug dringen van trombose .

31-12-2015 | Vrouw | 67
zeer wisselende waarden

15-05-2018 | Man | 71
Trombose
Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.