Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

31-07-2018 | Vrouw | 54
TIA
Ervaring ,tja zal ze moeten nemen zit niet te wachten op nog een tia. 4 gehad vanaf start geen meer gehad..

16-07-2018 | Vrouw | 58
TIA
gebruik dit pas kort ..vind de bijwerkingen meevallen maar wel vervelend

26-06-2018 | Vrouw | 68
Hartinfarct

10-04-2018 | Man | 57

03-03-2018 | Man | 67
Aderverkalking
Kreeg het in het ziekenhuis na 9 jaar Asasantin na een herseninfarct ter vervanging. 1 x per dag in plaats van 2 x. Kreeg het voorgeschreven na het dotteren van mijn rechterbeen. Het andere ben ik al kwijt. Op mijn leeftijd is het gewoon afwachten.

06-02-2018 | Man | 72
Bloedverdunning
Gebruikte ooit Ascal, maar nieuwe neuroloog wilde een effectiever middel geven. de neusbloedingen zijn het vervelendste. in Re neusgat is door de kno arts een adertje dichtgebrand 1 jaar later is in Li neusgat "iets" aangestipt met een of ander spul. Maar dat heeft niet geholpen. Ben bang dat Li ook een adertje moet worden dichtgebrand.

28-11-2017 | Vrouw | 72
Herseninfarct
Erontstond tijdens snijwerkzaamheden in de keuken een lichtflits in mijn voorhoofd als bij onweer. Tegelijkertijd had ik geen controle over mijn re-arm en re-been. Ik was alleen thuis (heb notabene 11 jaar op een spoedeisende hulp in het secretariaat gewerkt, veel gezien en gehoord), wat doe ik, ik kijk wel even op internet, daar stond het gaat ook wel eens over. En h[lees meer...]et ging over en ik ging gewoon door met mijn sausje maken. Twee uur later kwam het in alle hevigheid terug, mijn man gebeld en ik was gelukkig op tijd op de seh. Het zat in de kleine hersenen, dat zagen de artsen aan mijn bewegingen. 1 week z.huis en 3 weken rev.centrum R.R.R. en daarna gelukkig weer naar huis. Heb nog wel wat restverschijnselen, zoals opeens iets niet meer weten of opeens extreem moe. Loop niet meer met een rollator, kan gelukkig ook weer schrijven!

17-07-2023 | Man | 73

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen. Alternatief Clopidorel van Viatris .. krijg ik uitslag van Zijn er meer gevallen bekend

20-03-2023 | Vrouw | 41
Beroerte
In 2021 een herseninfarct en tia gehad als gevolg van een aangeboren hartafwijking. Sindsdien gebruik ik oa clopidrogel. Fabrikant is pharmathen, staat niet in de keizerlijke. Ik vind het lastig om de effectiviteit te beoordelen. Zolang ik niet opnieuw een beroerte krijg, vertrouw ik erop dat het werkt. Ik merk wel dat ik veel sneller blauwe plekken krijg. Af en toe een[lees meer...] bloedneus, waarvan 1x oncontroleerbaar. Ik heb sindsdien regelmatig last van maagzuur. Vroeger nooit last van, waardoor ik vermoed dat het een bijwerking is. Last van duizelingen, maar is denk ik een gevolg van de hersenschade door het herseninfarct. Ik ben verder wel tevreden over het medicijn. Liever deze bijwerkingen dan opnieuw een beroerte. Door de beperkingen van het herseninfarct ben ik veel kwijt geraakt, zoals mijn bedrijf, mijn mobiliteit, altijd moe en een warboel in mijn hoofd, kan een deel van mijn hobby’s niet meer uitvoeren en ik word ziek van de prikkels in winkels en op feestjes. Als dit medicijn de kans kan verkleinen dat ik nog meer hersenschade oploop door weer een beroerte dan neem ik alle bijwerkingen op de koop toe.

27-07-2021 | Man | 73
Hartinfarct
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel (75mg)
Hoegenaamd géén bijwerkingen, voorgeschreven ivm TIA en hartinfarct..

03-07-2020 | Vrouw | 48
Hartfalen

25-05-2020 | Man | 76
Angina pectoris
na dotterbehandeling van de kransslagader van het hart rond 2000, preventief. geringe bijwerking lichte huiduitslag.

19-06-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.