Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

09-07-2020 | Vrouw | 45
TIA

24-08-2023 | Vrouw | 41
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar na een herseninfarct en een TIA. Clopidrogel schijnt het beste middel te zijn na een cva. Ik heb regelmatig last van maagzuur, af en toe heftige bloedneuzen en veel blauwe plekken. Door mijn lichamelijke beperkingen tgv mijn cva ben ik onhandig geworden, waardoor ik sneller vak of mij stoot. Dit helpt uiteraard niet mee voor de blau[lees meer...]we plekken ;-). Natuurlijk zijn bijwerkingen vervelend, maar een cva krijgen op je 40e is 1000x vervelender. Ik ben blij dat dit middel bestaat en hierdoor de kans vergroot dat ik mijn kinderen mag zien opgroeien.

20-03-2023 | Vrouw | 41
Beroerte
In 2021 een herseninfarct en tia gehad als gevolg van een aangeboren hartafwijking. Sindsdien gebruik ik oa clopidrogel. Fabrikant is pharmathen, staat niet in de keizerlijke. Ik vind het lastig om de effectiviteit te beoordelen. Zolang ik niet opnieuw een beroerte krijg, vertrouw ik erop dat het werkt. Ik merk wel dat ik veel sneller blauwe plekken krijg. Af en toe een[lees meer...] bloedneus, waarvan 1x oncontroleerbaar. Ik heb sindsdien regelmatig last van maagzuur. Vroeger nooit last van, waardoor ik vermoed dat het een bijwerking is. Last van duizelingen, maar is denk ik een gevolg van de hersenschade door het herseninfarct. Ik ben verder wel tevreden over het medicijn. Liever deze bijwerkingen dan opnieuw een beroerte. Door de beperkingen van het herseninfarct ben ik veel kwijt geraakt, zoals mijn bedrijf, mijn mobiliteit, altijd moe en een warboel in mijn hoofd, kan een deel van mijn hobby’s niet meer uitvoeren en ik word ziek van de prikkels in winkels en op feestjes. Als dit medicijn de kans kan verkleinen dat ik nog meer hersenschade oploop door weer een beroerte dan neem ik alle bijwerkingen op de koop toe.

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!