Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

10-12-2017 | Vrouw | 35
Longembolie
Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

25-07-2016 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.

09-07-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na een jaar Eliquis gebruikt te hebben,keeeg ik plots Sandoz apixaban van de apotheek i.v.m preferentie. Na 14 dagen die rommel aan de kant gegooid en teruggebracht naar de apotheek.Werd er beroerd van,erg duizelig,botste tegen muren aan bij het om de bocht lopen,autorijden werd moeilijk( alles ging in vertraging) Op Sandoz apixaban moet zeker de waarschuwingssticke[lees meer...]r komen voor autorijden en gebruik machines wegens verminderd reactievermogen. Ben na 14 dagen weer overgestapt op Eliquis. Moest het zelf betalen,maar heb de factuur opgestuurd naar de zorgverzekeraar en die trekt het af van de eigen bijdrage. Indien deze vol is krijg ik het medicijn gewoon 100% vergoed

09-04-2023 | Man | 55
Longembolie
Oorzaak van dubbele longembolie onduidelijk, diagnose naar aanleiding van ct scan nieren/blaas vanwege pijn in de rug aan rechterzijde. Op ct scan werd een mogelijk probleem in de longen ontdekt en dus ook ct scan van longen met conclusie longeembolie op 2 plaatsen wat overeen kwam met de lokaties van de rugpijn. 7 dagen dubbele dosis Eliquis en nu de 3e dag met lage dose[lees meer...]ring bijwerkingen ervaren die hinderlijk zijn. Werd wakker vanwege buikpijn en brandend maagzuur gevoel. Na toiletbezoek de slaap weer kunnen vatten tot na ongeveer 1 uur ik opnieuw wakker werd met kramp in mijn buik. Ik ben zeer tevreden met de werking van het medicijn, mijn conditie die zeer slecht was, verbeterde al na 2 dagen met dit medicijn, maar nu overweeg ik een afspraak met de huisarts om te bespreken of mijn krampaanvallen bijwerking zijn of een andere rede hebben.

03-09-2022 | Vrouw | 39

02-09-2022 | Vrouw | 33
apixaban (2,5mg)
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

15-08-2022 | Man | 75

16-06-2021 | Vrouw | 76
Bloedverdunning

14-04-2021 | Man | 74
Atriumfibrilleren

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

06-01-2020 | Vrouw | 56
Trombose
Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .

14-07-2019 | Vrouw | 26
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.