apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Trombose (17 meningen)
Longembolie (17 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

25-07-2016 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.

10-07-2022 | Vrouw | 54
Longembolie
2 longembolieen gehad moest ze slikken in het ziekenhuis kreeg ik prikken ervoor nu elequise zwaar vermoeid zware benen

28-11-2016 | Man | 54
Trombose
Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
In 2014 diep-veneuze trombose aan rechterbeen opgelopen. Tot april 2017 acenocoumarol geslikt en regelmatig bloedprikken. Daarna Apixaban en 1 keer per jaar controle bij specialist voor de nierfunctie. Mijn ervaring is positief. 's Ochtends bij het opstaan en om 18.00 uur slik ik 2,5mg. Ervaar geen bijwerkingen en kan doen wat ik wil. Het grote voordeel vind ik dat ik nie[lees meer...]t meer hoef te laten prikken. Onlangs op jaarcontrole geweest en alles was goed en ga dus door met dit medicijn.

09-11-2017 | Man | 55
Longembolie
Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.

18-06-2017 | Man | 55
Trombose
Sinds jan gebruik ik dit, genot dat je niet geprikt hoeft te worden maar nu lijken er toch wat bijwerking boven water te komen, moeheid, slecht slapen en het lijkt er op dat het effect heeft op manier waarop je uit je worden kunt komen, ook tintelingen.

26-11-2016 | Man | 55
Longembolie
Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.

30-10-2016 | Vrouw | 55
Trombose
Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik gebruik dit middel nou 6 dagen. Ik kreeg heel snel last van erge buikpijn, krampen in mijn darmen die uitstraalden naar mijn rug en misselijkheid. Om een andere oorzaak uit te sluiten heb ik het middel 24 uur niet gebruik. Mijn klachten verdwenen. Ik ben er weer mee begonnen en ik kreeg gelijk weer last van krampen.

16-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

06-01-2020 | Vrouw | 56
Trombose
Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .

01-03-2018 | Man | 56
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

11-10-2017 | Vrouw | 56
CVA (cerebrovasculair accident)
Gebruik het nu 1 jaar. Gaat goed, weinig klachten alleen wat vergeetachtig.

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

12-09-2019 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.

10-07-2019 | Vrouw | 57
Beroerte
Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum