apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-11-2016 | Man | 54
Trombose
Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.

24-10-2016 | Man | 75
apixaban (5mg)
Drie maal per week ging ik twee uur per keer naar de sportschool. Sinds ik de medicijnen slik ben ik te moe om er heen te gaan. Normaliter liep ik met mijn honden heel veel Km. Ik moet me er nu toe aanzetten om "een stukje" te gaan wandelen. Ik slik deze medicijnen omdat het bloed te lang in de hartkamer blijft stilstaan. Leeftijd 75 jaar.

04-09-2016 | Man | 53
Atriumfibrilleren
Gebruik dit medicijn sinds begin augustus wegens een aanval van boezemfibrilleren, voel me sindsdien onprettig, erg vergeetachtig en vooral 's nachts last van rare tintelingen en spiertrillingen, heeft iemand hier ervaring mee?

23-08-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Neem nooit Eliquis,want de medische gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb een verminderde nierfunctie en beschadigingen van het zenuwstelsel (ernstige polyneuropathie). Dit medicijn is getest op gezonde mensen en niet op mensen die al medicijnen gebruiken. Ik denk dat artsen er van uit gaan wat de Pharmaceutische industrie hun verteld. Het is puur commercieel wat niet[lees meer...] goed onderzocht is.

21-07-2016 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Mijn ervaringen met Eliquis zijn slecht. Het lijkt wel alsof het invloed op je hersenen heeft. Ik wil dit middel nooit meer. Sinds ik dit middel gebruikte voelde ik me onprettig, vooral werd ik extreem vergeetachtig. Het is moeilijk uit te leggen, maar de dingen die ik vergat waren de meest normale dingen, zoals een foto die ik een uur daarvoor bekeken had, of welke dag he[lees meer...]t was, of hoe mijn kinderen heten. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en raakte er van in de war. Ik begon alles dubbel te controleren, omdat ik bang was dingen te vergeten. Ook voor mijn werk ging het niet goed. Ik wist bijvoorbeeld in de middag niet meer wat ik in de ochtend gedaan had. Ik heb Eliquis in overleg met een arts afgebouwd en mijn geheugen is nu weer normaal.

05-07-2016 | Man | 62
Hartritmestoornissen
pijn in lever , pijnlijke pijn , effectief zal t wel goed zitten , mar die pijn in de lever is te veel voor mij

08-11-2021 | Vrouw | 73
Bloedverdunnen
Ik heb jaren Fenprocoumon gebruikt Maar moest plotseling van de cardioloog een paar weken geleden na boezemfibleren en een.cardio versie aan deze bloedverdunner apixaban Wat een rot middel ik voel me iedere dag ziek Duizelig oorsuizen vocht vasthouden en een opgejaagd gevoel Ik mocht gaan stoppen over naar Fenprocoumon Maar moet deze vreselijke tabletten slikken bij de Fe[lees meer...]nprocoumon tot de waarden tussen 2 en 3 zit. Heti s nu nog 1.6.Ik voel me zo naar sindsdien tabletten.Als ik ga stoppen Dan zeker weten eens maar nooit meer deze tabletten

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

18-04-2021 | Vrouw | 78
apixaban (2,5mg)
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

10-02-2021 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Last van zere benen kan nog geen 100 meter lopen.

19-12-2019 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,

05-03-2019 | Man | 68
Trombose
Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!

11-09-2018 | Vrouw | 76
apixaban (2,5mg)
10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum