ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

30-05-2017

Longembolie

Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.
10-12-2017

Longembolie

Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.
30-03-2017

Longembolie

Gebruik Eliquis nu bijna 3 weken na dvt en longembolie. Vanaf t begin enorm moe en geen energie. Later ook rusteloze nachten. Gisteren totaal futloos op bank gehangen met raar gevoel in lijf. In de loop van de dag een soort tintelingen in mijn neus, alsof hij gaat bloeden of alsof je moet niesen. En een opkomende hoofdpijn. En af en toe een paar hele harde hartslagen. Avo[lees meer...]ndtablet niet ingenomen. Afgelopen nacht niet geslapen vanwege enorme hoofdpijn. Wil geen pijnstiller want ik wil voelen wanneer ik echt naar het ziekenhuis moet gaan. Wat een ellende. Straks huisarts maar weer bellen. Hoe kun je ooit weer functioneren met deze medicatie. Ik zit nu in ziektewet maar ik kan echt niet werken zo. Kreeg overigens na eerste trombosebeen in sept 2015 pradaxa voorgeschreven. Hier ging ik beter op. In het (zelfde) ziekenhuis deden ze voor mijn gevoel erg wazig over waarom ik nu geen pradaxa kreeg maar Eliquis. Gezien de mededelingen daar begrijp ik dat inmiddels.
06-09-2017

Trombose

Xarelto gebruikt met vreselijke bijwerkingen. Daarna een half jaar clexane spuitjes, op aandringen vd huisarts nu eliquis. Wat mij tegenstaat is dat er geen tegenmedicijn is op het moment dat je een bloeding krijgt. Bij de oude generatie medicijnen bestaat dat wel. Verzocht om terug te schakelen op acenocoumeron, huisarts wil dit niet. Te duur. Belachelijk, dit is hoe het [lees meer...]gaat in Belgie. Een internist/hematoloog is niet betrokken bij deze beslissing
28-01-2017

Trombose

Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.
04-09-2016

Atriumfibrilleren

Gebruik dit medicijn sinds begin augustus wegens een aanval van boezemfibrilleren, voel me sindsdien onprettig, erg vergeetachtig en vooral 's nachts last van rare tintelingen en spiertrillingen, heeft iemand hier ervaring mee?
25-07-2016

Hartritmestoornis

Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.
28-11-2016

Trombose

Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.
Pagina 1 van 5

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!