apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

24-07-2018 | Vrouw | 21
apixaban (2,5mg)
Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd

14-07-2019 | Vrouw | 26
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

10-12-2017 | Vrouw | 35
Longembolie
Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

16-04-2018 | Vrouw | 39
CVA (cerebrovasculair accident)
In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

18-12-2019 | Man | 43
Trombose
Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.

29-08-2019 | Man | 46
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

10-05-2019 | Vrouw | 46
Trombose
Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?

30-03-2017 | Vrouw | 47
Longembolie
Gebruik Eliquis nu bijna 3 weken na dvt en longembolie. Vanaf t begin enorm moe en geen energie. Later ook rusteloze nachten. Gisteren totaal futloos op bank gehangen met raar gevoel in lijf. In de loop van de dag een soort tintelingen in mijn neus, alsof hij gaat bloeden of alsof je moet niesen. En een opkomende hoofdpijn. En af en toe een paar hele harde hartslagen. Avo[lees meer...]ndtablet niet ingenomen. Afgelopen nacht niet geslapen vanwege enorme hoofdpijn. Wil geen pijnstiller want ik wil voelen wanneer ik echt naar het ziekenhuis moet gaan. Wat een ellende. Straks huisarts maar weer bellen. Hoe kun je ooit weer functioneren met deze medicatie. Ik zit nu in ziektewet maar ik kan echt niet werken zo. Kreeg overigens na eerste trombosebeen in sept 2015 pradaxa voorgeschreven. Hier ging ik beter op. In het (zelfde) ziekenhuis deden ze voor mijn gevoel erg wazig over waarom ik nu geen pradaxa kreeg maar Eliquis. Gezien de mededelingen daar begrijp ik dat inmiddels.

06-09-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Xarelto gebruikt met vreselijke bijwerkingen. Daarna een half jaar clexane spuitjes, op aandringen vd huisarts nu eliquis. Wat mij tegenstaat is dat er geen tegenmedicijn is op het moment dat je een bloeding krijgt. Bij de oude generatie medicijnen bestaat dat wel. Verzocht om terug te schakelen op acenocoumeron, huisarts wil dit niet. Te duur. Belachelijk, dit is hoe het [lees meer...]gaat in Belgie. Een internist/hematoloog is niet betrokken bij deze beslissing

28-01-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.

04-09-2016 | Man | 53
Atriumfibrilleren
Gebruik dit medicijn sinds begin augustus wegens een aanval van boezemfibrilleren, voel me sindsdien onprettig, erg vergeetachtig en vooral 's nachts last van rare tintelingen en spiertrillingen, heeft iemand hier ervaring mee?

25-07-2016 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.

28-11-2016 | Man | 54
Trombose
Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum