ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

24-07-2018

Eliquis (apixaban)

Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd
16-04-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden
15-04-2018

Boezemfibrilleren

Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,
05-04-2018

Boezemfibrilleren

Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help
10-12-2017

Longembolie

Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.
11-10-2017

CVA (cerebrovasculair accident)

Gebruik het nu 1 jaar. Gaat goed, weinig klachten alleen wat vergeetachtig.
06-09-2017

Trombose

Xarelto gebruikt met vreselijke bijwerkingen. Daarna een half jaar clexane spuitjes, op aandringen vd huisarts nu eliquis. Wat mij tegenstaat is dat er geen tegenmedicijn is op het moment dat je een bloeding krijgt. Bij de oude generatie medicijnen bestaat dat wel. Verzocht om terug te schakelen op acenocoumeron, huisarts wil dit niet. Te duur. Belachelijk, dit is hoe het [lees meer...]gaat in Belgie. Een internist/hematoloog is niet betrokken bij deze beslissing
03-06-2017

Beroerte

Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).
Pagina 1 van 6

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!