Ervaringen met Xarelto

rivaroxaban

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

12-12-2023 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Voor een coloscopie moest ik stoppen met de inname van Xarelto. Ik had al maanden pijn in de heupen en bovenbenen bij lopen. Fietsen ging wel. Na een paar dagen mocht ik weer Xarelto slikken en toen merkte ik dat de pijn bij het lopen weer terug kwam. Vervolgens gestopt met het innemen en geen klachten meer.

02-09-2023 | Vrouw | 74
Boezemfibrilleren
Ik moest van mijn cardioloog persé anti stolling slikken, omdat ik jaren ernstig boeemfiblireren had. Na jaren van ascal gebruik, waar ik geen last van had. eerst een middel gekregen waar ik zo duizelig van werd dat ik niet meer durfde fietsen en tv kijken of een boek lezen kon ik amper meer. Dus toen kreeg ik xarelto. Ik kreeg een pacemaker na his ablatie en moest dit m[lees meer...]iddel doorslikken. Ik heb geen last meer van de ritmestoornissen, maar van dit medicijn krijg ik steeds meer last van bijwerkingen. Ga de cardioloog zeggen dat ik wil stoppen en weer aan de ascal wil.

17-08-2023 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Gebruik inmiddels ongeveer half jaar Xarelto. Lekker klein pilletje elke ochtend tussen 07.30 en 08.00 uur. Ik kan niet nagaan wat de effectiviteit is. In ieder geval tot nu geen last van stolsels gehad. Ook geen enkele last van bloedingen of andere bijwerkingen. Ik ben niet moe, depressief, duizelig of duf. Wel af en toe een wondje die minuutjes langer doorbloed maar ach,[lees meer...] dat deert niet.

12-04-2023 | Man | 78
Atriumfibrilleren
+ 6 jaar geleden ook Atriumfibrilleren gehad.Toen geen bloedverdunners. nu een week geleden weer boezemfibrilleren. Naar het ziekenhuis en daar kreeg ik een infuus met een middel en gelukkig stopte het fibrilleren vrij snel. Nu aan de bloedverdunners(Xarelto) Heb nu al spierpijn, vooral linker been.Ben misselijk en vermoeider dan anders.Moet het gesprek met de arts nog aa[lees meer...]ngaan en kijken hoe nu verder. Lees heel veel negatieve boodschappen over dit middel. Krijgt een vervolg.gr

20-01-2023 | Man | 60
Atriumfibrilleren
Ben 4 maanden geleden begonnen met xarelto. Had in het begin geen last, maar nu ben ik geregeld kortademig, duizelig. Mijn boezemfibrilleren is onder controle, dus de noodzaak om xarelto te blijven slikken is er niet meer. Wil er daarom mee stoppen. Ga contact opnemen met mijn cardioloog.

22-05-2022 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Ik heb deze medicijn sinds 2 maanden, Heb me vanmorgen me gezicht geschoren en een snijwondje opgelopen, duurde bijna 24 uur dat die dicht zat, s'avonds ging ik naar bed en de volgende morgen werd ik wakken, me hele gezicht onder het bloed inclusief met beddegoed (kon ik weggooien) en een onherstelbare matras.

13-05-2022 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Ik gebruik nu 6 maanden Xaralto. In het begin had ik geen last van bijwerkingen. Misschien wat meer problemen met poepen. Ik gebruik geen alcohol meer en drink ook geen alcoholvrije rode wijn (sulfiet) , door deze triggers kreeg ik boezemfribrilleren Vier maanden geen last. Wel extreme vermoeidheid, niet vooruit kunnen komen en een hoofd vol watten. Ben gevallen en hie[lees meer...]rdoor kwam mijn fiets op mijn borst , 2 maanden geleden en mijn borst is nog gekleurd en doet nog pijn. Volgens mijn tandarts is er geen medicijn om dit medicijn op te heffen. Bij een extreem ongeval, kun.je makkelijk doodbloeden. Verder na telefonisch contact van 5 minuten met de cardioloog. Niets meer gehoord. Ook geen controle afspraak. Ik stop met dit medicijn.

27-04-2022 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
April 2021 hartritmestoornissen Xarelto voorgeschreven,voel me dodelijk vermoeid . 2cardioversie en ablatie ondergaan hartritmestoornissen verholpen,moet xarelto blijven gebruiken wil stoppen wat een bijwerkingen nog steeds.

18-04-2022 | Man | 79
Onnodig voorgeschreven, vermoeidheid!!!

21-02-2022 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Af en last van hartkloppingen en altijd in rust als ik in bed lig. Zou dit medicijn alleen voor zonodig willen gebruiken, dus alleen als ik hartkloingen heb, weet niet of dit mogelijk is. Heb nu erge duizelingen bij opstaan.

06-01-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Gestopt met xarelto door de bijwerkingen. Gebruikte hiervoor ascetyl 80mg cardio. Omdat ik ouder ben dan 75 jaar nu voor de veiligheid overgestapt op ecenocoumarol via de trombosedienst met zelf prikken. Bevalt tot nu toe goed.

16-12-2021 | Man | 70
Atriumfibrilleren
Op verzoek van alle cardiologen om Xarelto toegebruiken voor mensen met hartritme stoornissen. i.p.v. acetyl Cardio

20-11-2021 | Man | 77
Ik ben weer terug naar asperinec80 mg

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

23-03-2021 | Vrouw | 56
Atriumfibrilleren
Hallo zijn erg ook mensen die ernstig jeukende blaadjes krijgen van Xarelto?? Evenals gewrichtspijnen, en ontzettend dikke benen en enorm moe

25-02-2020 | Vrouw | 68
Boezemfibrilleren
Duizeligheid, licht misselijkheid,zwakte, vermoeidheid, vreemde spiertrekkingen, regelmatig algehele malaise. Hierdoor afgemat.