Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

22-11-2015 | Vrouw | 47
rivaroxaban (15mg)
Hartritmestoornissen
Ik slik deze medicijnen vanwege de geplande ablatie voor over 3 à 4 weken. Ik gebruik het nu 3 dagen, heb last van koude handen en voeten, zeurderig gevoel in de benen, oorsuizen en een zwaar drukkend gevoel in hoofd. In het verleden ooit bij trombosedienst gelopen, ik vind dit prettiger en gebruik is maar tijdelijk, dus neem het ongemak maar voor lief.

08-09-2017 | Vrouw | 49
Hartritmestoornissen
doordat ik in de beginnende overgang zit, zijn mijn menstruaties heviger dan anders. Nu met het gebruik van Xarelto loop ik letterlijk leeg en kan per direct meespelen in een horrorfilm. Ik heb erge last van duizeligheid en ben zelfs al een keer flauwgevallen. Ik moet het nu tijdelijk slikken vanwege een cardioversie onlangs en hoop hier wel mee te mogen stoppen eerdaags.[lees meer...] Het is een prima middel, zonder enige bijwerkingen en geschikt voor vrouwen die niet meer ongesteld worden en voor mannen, maar voor mij is nu wel 4 dagen lang hel op aarde (hoop dat het bloeden wel gaat stoppen!) en niet handig als je ook nog zwaar werk moet doen in de zorg.

24-07-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornis
vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.

12-10-2015 | Man | 59
Hartritmestoornis
1 keer per dag 1 tablet. Geen kalenders en wisselende hoeveelheden (sintrom). Niet meer bloedprikken, bij mij iedere week soms 3 keer.

03-05-2017 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Prima te gebruiken ter voorbereiding pvi via katheterablatie.

21-10-2015 | Man | 61
Hartritmestoornis
ik gebruik deze moderne bloedverdunner om evt trombose tegen te gaan bij een hartritmestoornis

04-03-2016 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
gebruik dit medicijn nog maar kort, maar heb wel het gevoel dat de hartslag omhoog gaat. scheelt 20 slagen per minuut...geeft daardoor wat een gejaagd gevoel.

24-10-2017 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Een groot voordeel van Xarelto is het niet meer verplicht zijn maandelijks de bloeddikte te controleren. Wel goed opletten bij kwetsuur. Heel efficient.

17-04-2016 | Man | 65
Hartritmestoornis
Geen invloed op Boezem fibrilleren. Echter de bijwerkingen zijn vervelend en ik overweeg terug te gaan naar het vorige medicijn.

09-05-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.

13-08-2019 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.

17-09-2016 | Man | 68
Hartritmestoornissen
hartritmestoornis ontdekt tijdens controle van een aneurysma. Doorverwezen naar cardioloog die Xarelto voorschreef ter voorbereiding op een cardioversie, die achteraf niet nodig was, hartritme bleek normaal te zijn. Voorheen had ik kinderasperine als bloedverdunner voor mijn aneurysma. Bij gebruik van Xarelto komt er na een dag of 3 bloed bij urine hetgeen steeds erger wo[lees meer...]rdt (beangstigend zelfs) bij overslaan een dag weer heldere urine voor 2 dgn, na overslaan medicijn 2 dgn weer enkele dagen vrij van bloedplassen en dan begint het weer. In overleg met cardioloog van 20mg naar 10mg gegaan. nu afwachten.

27-06-2016 | Man | 68
Hartritmestoornis
eerste maand geen probleem, toen last van stekende pijn schouder paar dagen later pijn linker bovenarm weer later ook in onderarm.+/- 20 mei last pijn in rechter lies een paar dagen later kon ik mijn voet niet meer op een stoel zetten, in auto stappen ging moeilijk, werd steeds erger.specialist gebeld andere bloedverdunners gekregen (Eliquis) IDEAAL pijn was in 1 dag weg.[lees meer...] ik gebruik 2x 5mg per dag, bevalt mij prima.

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.

12-12-2017 | Man | 70
Hartritmestoornis
Wegens hartritmestoornis en na ablatie,xarelto voorgeschreven gekregen. Nu moest ik een prostaat op.ondergaan en ben 4 dagen ervoor met xarelto gestopt. Deze op werd met een laser uitgevoerd en daarbij zou geen bloeding optreden. Dit was dus niet waar er kwam veel bloed bij te pas. Na 3 weken wilde ik xarelto terug opstarten gevolg terug bloed in de uriene. Na 5 weken[lees meer...] opnieuw een poging, terug bloeding. Dit spul durf ik niet meer gebruiken, stel je voor je krijgt een ongeval met de auto er komt bloed bij te pas gevolg je bloed dood!!!

26-06-2017 | Vrouw | 70
Hartritmestoornis
In Amerika tijdens vakantie in ziekenhuis opgenomen wegens hartritmestoornissen . Ik kreeg na 4.dagen uitgebreid onderzoek kinderaspirine en Metropolol mee. In Nederland werd dit medicijn weer vervangen door Tambocor. Nu Xeralto. Ik ben een natuur mens en wil eigenlijk geen chemische troep meer slikken...