Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

03-01-2018 | Man | 56
perindopril (4mg)
Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.

09-03-2016 | Man | 56
perindopril (8mg)
Verlaagde hartslag
Droge keel, trillende onderlip, uhm.. spanning op algemene lichaamsbeweging, oorsuizen. Deze dingen zijn nu wel iets rustiger. Maar de bijwerkingen zijn bij de specialist bekend. Wat ik enorm naar vind, is dat hier niet eerlijk van te voren over wordt gesproken. Je moet het als gebruiker maar uitzoeken. Sterker nog ze laten je veelal tobben met nog 3 tot 4 medicatie. Welk[lees meer...]e is nu zo vervelend dominant... Jammer het zo normaal overkomt. Maar de gebruiker wordt gewoon niet in dit verband juist behandeld. Erg jammer.

31-10-2012 | Man | 56
Allergie
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

27-06-2012 | Vrouw | 56

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

22-02-2019 | Man | 57

01-09-2017 | Man | 57
Hartklachten
Perindopril na openhartoperatie (2x bypass) Beetje kriebelhoest, zo'n twee á drie keer per dag, en dan een halve minuut. En 's ochtends bij het ontwaken een erg droge mond. Goed vol te houden dus.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen
af en toe draaierig.

26-07-2020 | Man | 58
perindopril (4mg)
slik voor het hart 2 medicijnen nl, perindopril tert-butylamine / indapine 4mg / 1,25 mg teva 2 tab p/dag amlopidine 5 mg ben nu gestopt met amlopidine voor 1 maand en dan verder kijken . na 10 dagen blijft de bloedruk mooi stabiel 125/85 maar een hartslag van 132

07-06-2018 | Man | 58
Hartinfarct
Gestopt met Perindopril op maandag 23 April 2018. Dit om reden dat de dunne en dikke darm klachten na een week stoppen met Atorvastatine nog erger waren geworden, de buikpijn was naar graad 8 gestegen. ook mijn bloedruk was vaak 98 over 60, wat veel te laag was, als ik op stond uit mijn zetel, moest ik oppassen dat ik niet omviel! Binnen 36 uur na het stoppen van de P[lees meer...]erindopril was de buikpijn gedaald naar graad drie dag ipv graad zes. De buik pijn geeft vaak het gevoel van ernstig onder spanning staand opgeblazen gevoel (puntbuik toeter). S’morgen voel im me vaak licht in mijn hoofd als ik uit bed kom, als ik stil zit of gaat fietsen of hard gaat lopen heb ik geen last, maar bij het uit de zetel opstaan, lopen in huis of een rustige wandeling heb ik erg vaak last hiervan. De zelfde avond om 22:00 uur terwijl ik rustig tv zat te kijken, gaat langzaam de hartslag vrij snel omhoog naar 92 ( normaal in rust zo een 56Bpm, waarneming op Apple Watch 3) en de bloeddruk gemeten die was 80 over 139. Daarna begon de hartslag binnen een minuut of twee steeds sneller te gaan tot 130BPM, ik had zelf het idee dat er geen eind aan kwam. Ambulance gebeld en tegen de tijd dat die hier was, is de BPM naar 100 terug gezakt.
Nu na een week gestopt te zijn met Perindopril, heb ik ook geen last meer gehad dat mijn hartslag wat op de loop ging en mijn bloeddruk was weer keurig 80 over 125. Na weken gestopt te zijn met de Perindopril bleef de buikpijn wat beter onder controle maar was nog steeds graad 3. Na verder onderzoek bleek de buikpijn door de Brilique 90mg te komen, die voor extreme darmgas vorming zorgt, de perindopril versterkte dit effect nog meer!

01-03-2015 | Man | 58
perindopril (4mg)
Medicijn veroorzaakte vrij snel na begin van het gebruik klachten die blijvend zijn zolang als het middel gebruikt wordt. De klachten zijn: vorming van zeer veel slijm vanuit de longen. Dit is taai en wordt tenminste twee maal per dag door extreem hoesten verwijderd. De zeer langdurige droge hoestbuien zijn irritant, pijnlijk en niet tegen te houden of te stoppen. Het o[lees meer...]ptreden van pijn op de borst wat spontaan optreedt, ook in de nacht geeft samen met kortademigheid en een klemmend gevoel een zeer onprettige ervaring. Hart en longkwalen zijn door onderzoek uigesloten. Omdat het effect opde bloeddrukminimaal is ben ik niet tevreden. Voor de behandeling van hoge bloeddruk heb ik nu al zoveel verschillende bloeddrukverlagende middelen gehad door de steeds weer optredende ernstige bijwerkingen dat ik al niet meer verbaasd ben.

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.