Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

31-10-2012 | Man | 56
Allergie
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

12-09-2012 | Vrouw | 81
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

08-01-2012 | Man | 72
Hartritmestoornis
Voor het verlagen van de bloeddruk en gungstige werken bij hartritmestoornis dit medicijn gekregen. Na enkele dagen plotseling droge keel met onorme hoestbij resulterende in bijna overgeven. Geef effect op mijn bloeddruk. Ging tenkoste van mijn nachtrust dus gestopt.

15-12-2011 | Vrouw | 51
perindopril
Het begon met hoest , dorst. Aanvallen van koude. Kortademigheid ( had ik al wegens G-B.) Kramp in tong. Of er geulen in liepen. Kurk droog . Armen en benen werden plotseling steen koud. Klappertanden. Hoesten en heel benauwd. Ben er acuut mee gestopt. Bloeddruk wel gezakt van 194/114 naar 135/58. Gebruik nu Hibiscus en Mariihuana. Dat gaat wel goed.

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril (4mg)
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

26-07-2020 | Man | 58
perindopril (4mg)
slik voor het hart 2 medicijnen nl, perindopril tert-butylamine / indapine 4mg / 1,25 mg teva 2 tab p/dag amlopidine 5 mg ben nu gestopt met amlopidine voor 1 maand en dan verder kijken . na 10 dagen blijft de bloedruk mooi stabiel 125/85 maar een hartslag van 132

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril (2,5mg)
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.

21-02-2020 | Man | 59
perindopril (8mg)
Hartinfarct
Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.

13-11-2019 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

22-08-2018 | Man | 68
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Kriebelhoest, na inspanning of fitness schiet mijn bloedruk te snel omlaag.

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum