Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid kortademigheid tintelingen over het hele lichaam verstikkend gevoel misselijkheid vermoeidheid zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

28-10-2015 | Man | 70
Hypertensie
Hoest, zweten, oorsuizen. De verschrikkelijke onbedaarlijke kriebelhoest is werkelijk een plaag. Onbegrijpelijk dat zo'n preparaat is goedgekeurd en mag worden verstrekt! Ik bestrijd deze plots opkomende hoest effectief met een homeopathisch middel; hoestspray van A. Vogel. Zweten tijdens mijn 1 à 2 uur durende wandeling sinds ik dit preparaat Perindopril inneem. Hinderlij[lees meer...]k oorsuizen, meestal 's nachts. Ik ga natuurlijk wel stoppen met de inname van dit preparaat. Nieuwe kwalen creëren met zulke farmaceutische preparaten kan niet de bedoeling zijn.

17-08-2015 | Man | 74
perindopril (2mg)
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

12-07-2015 | Man | 70
perindopril (2mg)
Hartritmestoornis
Van af 2002 gebruikte ik na dotteren op recept van mijn cardioloog o.m. perindopril 2 mg van het merk Glenmark. Maar de bennebroekse apotheek waar ik altijd mijn medicijnen van betrek heeft zonder mij daarvan in kennis te stellen mij een goedkoper merk perindopril tert verstrekt. Met als gevolg boven vermelde bijwerkingen. Ik heb telf contact opgenomen met mijn zorgverzeke[lees meer...]raar en die heeft mij bevestigd dat mijn verhaal klopt. Het enige wat ik nu nog kan proberen via mijn huisarts weer mijn öude" medicijn van het merk Glenmark te krijgen.

01-03-2015 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Medicijn veroorzaakte vrij snel na begin van het gebruik klachten die blijvend zijn zolang als het middel gebruikt wordt. De klachten zijn: vorming van zeer veel slijm vanuit de longen. Dit is taai en wordt tenminste twee maal per dag door extreem hoesten verwijderd. De zeer langdurige droge hoestbuien zijn irritant, pijnlijk en niet tegen te houden of te stoppen. Het o[lees meer...]ptreden van pijn op de borst wat spontaan optreedt, ook in de nacht geeft samen met kortademigheid en een klemmend gevoel een zeer onprettige ervaring. Hart en longkwalen zijn door onderzoek uigesloten. Omdat het effect opde bloeddrukminimaal is ben ik niet tevreden. Voor de behandeling van hoge bloeddruk heb ik nu al zoveel verschillende bloeddrukverlagende middelen gehad door de steeds weer optredende ernstige bijwerkingen dat ik al niet meer verbaasd ben.

13-10-2014 | Man | 55
Hoge bloeddruk
ik kreeg dit medicijn voor hoge bloed druk in mei 2013. ben van kinds aan bekend met cara, eind juli 2013 op de camping kreeg ik het heel benauwd en erg hoesten. doc daar zei longontsteking, ontstekingsremmer en prednison, na een week naar huis, eigen arts weer twee kuren, hoesten tot flauwvallen en bloed hoesten, door naar long arts in september 2013 gestopt met ROKE[lees meer...]N door het hoesten, de artsen bleven maar zeggen stoppen met roken heeft een nasleep, ik zei eerst benauwd toen met roken gestopt werd niet gehoord een dag met spoed opgenomen dachten longembolie of me hart 16 juni 2014 weeg 140 kg prednison, ben boos geworden en gevraagd om naar een ander ziekenhuis te gaan, toen er dan nog eens goed gekeken werd, kwam er de bijwerking van perindopril omhoog een jaar en ruim 30kg verder.

21-05-2013 | Vrouw | 54
Hypertensie
Vorig jaar kreeg ik perindopril bij de Cyress die ik al slikte tegen hoge bloeddruk. Na een paar weken stopte ik daarmee omdat ik stopte met roken en bij thuis meten een hele lage bloeddruk. Bij controle assistent wel hoog en moest ik weer beginnen met perindopril. Ik kreeg pijn in mijn handen, kriebelhoest, suf in mijn hoofd maar ik weet het aan andere dingen. Heb me lat[lees meer...]en testen op reuma, zit in de familie, niets. Ik dacht intussen dat ik aan Altzheimer leed, kon geen een zin meer aan de ander breiien. Kinderen erg ongerust, arts haalt schouders op. Echtgenoot krijgt helder idee en kijkt nog eens goed naar de bijwerkingen van de perindopril, ik was te vaag om dat nog te kunnen bedenken. Ermee gestopt en binnen een paar dagen trok de mist op, verwardheid is weg en de pijn in mijn handen is over. Dolgelukkig. De dokters assistente had er nog nooit van gehoord en maakte zich alleen maar druk om de bloeddruk. Die overigens prima is als ik hem niet bij haar laat meten. Nu heb ik wel enorme krampen in mijn spieren, is dat afkicken van de medicijnen?

31-12-2012 | Man | 61
Hartklachten
Na een infarct kreeg ik Perindopril voorgeschreven. Met name de chronische droge hoest en ' snachts benauwd gevoel m,et zwaar ademhalen. Mijn bijwerkings klacht geuit bij de cardioloog. Die heeft de 27e als alternatief Candesartan .8 mg 1 x daags voorgeschreven en... binnen 1 dag minder hoesten, nu naar nagenoeg normaal, geen benauwdheid meer 'snachts en meer energie o[lees meer...]verdag. Kortom dag en nacht verschil.

31-10-2012 | Man | 56
perindopril
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

12-09-2012 | Vrouw | 81
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

11-07-2021 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

26-07-2020 | Man | 58
perindopril (4mg)
slik voor het hart 2 medicijnen nl, perindopril tert-butylamine / indapine 4mg / 1,25 mg teva 2 tab p/dag amlopidine 5 mg ben nu gestopt met amlopidine voor 1 maand en dan verder kijken . na 10 dagen blijft de bloedruk mooi stabiel 125/85 maar een hartslag van 132

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril (2,5mg)
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.