perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

25-11-2017 | Man | 70
Hartinfarct
De gehele dag en soms s,nachts last van kriebelhoest

29-10-2017 | Man | 64
perindopril (8mg)
alles met de jaren mee stabiel wel iets dat je meer wil maar niet kan maar dat kan ook leeftijd zijn

10-10-2017 | Man | 42
perindopril (4mg)
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

05-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Perindopril heb ik via de cardioloog voorgeschreven na een hartinfarct in 2010. Ik moet het blijven innemen. Ik merk niets van de effecten en heb geen bijwerkingen.

01-09-2017 | Man | 57
Hartklachten
Perindopril na openhartoperatie (2x bypass) Beetje kriebelhoest, zo'n twee á drie keer per dag, en dan een halve minuut. En 's ochtends bij het ontwaken een erg droge mond. Goed vol te houden dus.

17-07-2017 | Man | 68
Hartinfarct
Ik gebruik dit medicijn nu al een jaar of 9 en heb er geen last van de bijwerkingen voor zover ik kan merken.

08-07-2017 | Man | 50
Hartfalen
Tot nog toe vind ik de bijwerkingen zeer vervelend. Soms ontzettend vermoeid wat ik van mezelf niet ken. Daarbij denk ik korter van adem te zijn en daardoor mede benauwd. Zal zeker naar huisarts gaan voor alternatief.

24-12-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ik gebruik reeds verschillende jaren Perindopril van Sandoz 4 mg s'morgens tegen verhoogde bloeddruk en ik ben er tevreden over en ik ervaar weinig of geen bijwerkingen.

31-10-2016 | Man | 43
Hersenbloeding
7 feb 2013 getroffen door een hersenbloeding als gevolg van langdurige hypertensie. Meteen gestart met oa Perindopril in het ziekenhuis. Gebruik het nu ruim 3.5 jaar en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen what so ever. Soms in de nacht een 5 minuutjes kriebelhoest, maar dat ik voorheen ook wel eens. Ik gebruik het samen met een plaspil (hydrochloorthiazide) en Nif[lees meer...]edipine (andere bloeddruktablet). Ben er blij er nog te zijn, voel me fit en sport veel.

09-06-2016 | Man | 68
Hartfalen
Erasmus MC meldt het volgende: Rotterdam 8 april 2010: Een kwart van patiënten met hart- en vaatziekten die perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct, beroerte of overlijden, blijkt daar geen enkele baat bij te hebben. Met behulp van genetisch onderzoek kan vooraf bekeken worden of een patiënt wel of niet op dit geneesmiddel zal reageren. Patiënten die er ni[lees meer...]et op reageren, zouden dit medicijn niet voorgeschreven moeten krijgen. Dit bespaart flinke kosten in de zorg en behoedt deze patiënten voor onnodige bijwerkingen. Dit concludeert Jasper Brugts in zijn proefschrift waarvoor hij onderzoek deed bij het Erasmus MC. Er is wellicht 10 miljoen euro te besparen, door het uit het zorgpakket te halen.

09-03-2016 | Man | 56
Verlaagde hartslag
Droge keel, trillende onderlip, uhm.. spanning op algemene lichaamsbeweging, oorsuizen. Deze dingen zijn nu wel iets rustiger. Maar de bijwerkingen zijn bij de specialist bekend. Wat ik enorm naar vind, is dat hier niet eerlijk van te voren over wordt gesproken. Je moet het als gebruiker maar uitzoeken. Sterker nog ze laten je veelal tobben met nog 3 tot 4 medicatie. Welk[lees meer...]e is nu zo vervelend dominant... Jammer het zo normaal overkomt. Maar de gebruiker wordt gewoon niet in dit verband juist behandeld. Erg jammer.

25-02-2016 | Man | 61
perindopril (1,25)
Beroerte
Herseninfarct gekregen, sinds gebruik pillen geen erectie meer gehad, zeeeer vervelend kan ik wel zeggen. Helpt wel prima de bloeddruk omlaag te brengen. Ik ga terug naar specialist voor andere tabletten!

21-02-2016 | Man | 77
Aangeboren hartafwijking
Op advies van de cardioloog moest ik de dosering verhogen naar 4pillen per dag. Bijna direct daarna begonnen de problemen. Een verwijzing voor de oogarts gehaald. Na een bijna auto-ongeluk, gelukkig zonder gevolgen, ben ik direct gestopt met de dubbele dosering. Na een week waren de meeste problemen verdwenen, ook bij de oogarts waren er geen problemen meer. Ook het auto[lees meer...]rijden gaat weer uitstekend. Wij spelen weer in de top van de bridge-competitie. De huisarts gaat er mee akkoord, en zegt ter aanvulling, indien nodig, overgaan op tweemaal 1mg nemen.

02-01-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ben bij het iets oprapen flauw gevallen, gevoel op eieren te lopen en huiduitslag kleine rode vlekjes. Deze tabletten kwamen uit Polen.

26-12-2015 | Man | 85
Oedeem