Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid tintelingen over het hele lichaam kortademigheid misselijkheid vermoeidheid verstikkend gevoel zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

12-04-2013 | Vrouw | 49

08-07-2017 | Man | 50
Hartfalen
Tot nog toe vind ik de bijwerkingen zeer vervelend. Soms ontzettend vermoeid wat ik van mezelf niet ken. Daarbij denk ik korter van adem te zijn en daardoor mede benauwd. Zal zeker naar huisarts gaan voor alternatief.

14-01-2013 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Had te hoge bloeddruk. Ben op doktersadvies gaan sporten. 2x per week sportschool. Heb geen overgewicht. Bloeddruk was wel iets gezakt maar niet voldoende. Dus nu aan de medicijnen. Nu is mijn vraag hoe snel kan je merken dat je bloeddruk daalt. Tot nu toe (4 dagen) gebeurd er nog niet veel. Ben wel moe en kriebelhoest 's morgens.

01-12-2012 | Man | 50
Hartklachten
Ik vind het HEEL SLECHT, toen ik vroeg aan de balie:Hie zien de pilletjes er uit,want zijn ze wel deelbaar? Kreeg de assistent de pilletjes met moeite, er was veel kracht voor nodig, uit de verpakking. (je zult moeite hebben met kracht in je handen/vingers) Dit zijn denk ik geen film omhulde pillen. dat merk ik direct als ik ze deel verkruimelt het steeds. Lijkt me ni[lees meer...]et de bedoeling. Goedkoper mag wel maar dan moet er minder winst op gemaakt worden. nu is de gebruiker de klos , gebruiker moet denken .. anders is goedkoper. Dit vind ik flauwe kul!

14-10-2019 | Vrouw | 52
perindopril (8mg)
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

07-10-2019 | Man | 52
Aangeboren hartafwijking
Mijn ervaring met dit middel is ronduit slecht en ik zou het Niemand aanraden!!! Licht in het hoofd op een zeer onprettige manier. De hele tijd het gevoel weg te zakken Tintelende tot doof gevoelens van plan a van de vingers. Zeer droge mond. Kom niet tot mijn alledaage zaken Kortom een grote afrader.

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril (2,5mg)
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.

20-10-2019 | Vrouw | 53
perindopril (2mg)
Hoge bloeddruk
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

11-02-2019 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ga direct naar arts bij keelproblemen

21-05-2013 | Vrouw | 54
Hypertensie
Vorig jaar kreeg ik perindopril bij de Cyress die ik al slikte tegen hoge bloeddruk. Na een paar weken stopte ik daarmee omdat ik stopte met roken en bij thuis meten een hele lage bloeddruk. Bij controle assistent wel hoog en moest ik weer beginnen met perindopril. Ik kreeg pijn in mijn handen, kriebelhoest, suf in mijn hoofd maar ik weet het aan andere dingen. Heb me lat[lees meer...]en testen op reuma, zit in de familie, niets. Ik dacht intussen dat ik aan Altzheimer leed, kon geen een zin meer aan de ander breiien. Kinderen erg ongerust, arts haalt schouders op. Echtgenoot krijgt helder idee en kijkt nog eens goed naar de bijwerkingen van de perindopril, ik was te vaag om dat nog te kunnen bedenken. Ermee gestopt en binnen een paar dagen trok de mist op, verwardheid is weg en de pijn in mijn handen is over. Dolgelukkig. De dokters assistente had er nog nooit van gehoord en maakte zich alleen maar druk om de bloeddruk. Die overigens prima is als ik hem niet bij haar laat meten. Nu heb ik wel enorme krampen in mijn spieren, is dat afkicken van de medicijnen?

29-03-2023 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Slik sinds kort perindopril vanwege hoge bloeddruk en pob klachten ipv amlodipine. Amlodipine gaf teveel bijwerkingen, hartkloppingen, dikke enkels vocht vasthouden, dikke enkels. Direct na starten perindopril sinds lange tijd weer hoofdpijn klachten en een zeer trage pols 's nachts 37 slagen per minuut. Huisarts reageert laconiek, zuurstof vingermeting ok en ben niet[lees meer...] duizelig.

06-08-2020 | Man | 55
perindopril (2mg)
Hartfalen

15-09-2015 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
kan iemand me vertellen of er ook mensen goede ervaring hebben bij dit medicijn? Ik hoor alleen negatieve, ben beetje bang om eraan te beginnen. Veel hartfalen bij ons in de familie.

13-10-2014 | Man | 55
Hoge bloeddruk
ik kreeg dit medicijn voor hoge bloed druk in mei 2013. ben van kinds aan bekend met cara, eind juli 2013 op de camping kreeg ik het heel benauwd en erg hoesten. doc daar zei longontsteking, ontstekingsremmer en prednison, na een week naar huis, eigen arts weer twee kuren, hoesten tot flauwvallen en bloed hoesten, door naar long arts in september 2013 gestopt met ROKE[lees meer...]N door het hoesten, de artsen bleven maar zeggen stoppen met roken heeft een nasleep, ik zei eerst benauwd toen met roken gestopt werd niet gehoord een dag met spoed opgenomen dachten longembolie of me hart 16 juni 2014 weeg 140 kg prednison, ben boos geworden en gevraagd om naar een ander ziekenhuis te gaan, toen er dan nog eens goed gekeken werd, kwam er de bijwerking van perindopril omhoog een jaar en ruim 30kg verder.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.