Hartfalen (10 meningen)

25-07-2015 | Man | 67
Hartfalen

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

15-08-2011 | Man | 67
perindopril
Ben toch altijd een duursporter geweest,wandel toch iedere dag 8 km met af en toe 500 meter hardlopen ,kan het niet laten en het gaat prima! Gebruik ik zo af en toe perindopril in combinatie met simvastine en tamsulosine voor de prostaat dan krijg ik een drukkend benauwd gevoel op de borst!Dus voormij geen perindopril meer, zonder dit medicijn voel ik mij kip lekker!

30-10-2018 | Man | 68
perindopril (8mg)
Dag en nacht kriebelhoest

22-08-2018 | Man | 68
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Kriebelhoest, na inspanning of fitness schiet mijn bloedruk te snel omlaag.

17-07-2017 | Man | 68
Hartinfarct
Ik gebruik dit medicijn nu al een jaar of 9 en heb er geen last van de bijwerkingen voor zover ik kan merken.

09-06-2016 | Man | 68
Hartfalen
Erasmus MC meldt het volgende: Rotterdam 8 april 2010: Een kwart van patiënten met hart- en vaatziekten die perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct, beroerte of overlijden, blijkt daar geen enkele baat bij te hebben. Met behulp van genetisch onderzoek kan vooraf bekeken worden of een patiënt wel of niet op dit geneesmiddel zal reageren. Patiënten die er ni[lees meer...]et op reageren, zouden dit medicijn niet voorgeschreven moeten krijgen. Dit bespaart flinke kosten in de zorg en behoedt deze patiënten voor onnodige bijwerkingen. Dit concludeert Jasper Brugts in zijn proefschrift waarvoor hij onderzoek deed bij het Erasmus MC. Er is wellicht 10 miljoen euro te besparen, door het uit het zorgpakket te halen.

24-12-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ik gebruik reeds verschillende jaren Perindopril van Sandoz 4 mg s'morgens tegen verhoogde bloeddruk en ik ben er tevreden over en ik ervaar weinig of geen bijwerkingen.

02-01-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ben bij het iets oprapen flauw gevallen, gevoel op eieren te lopen en huiduitslag kleine rode vlekjes. Deze tabletten kwamen uit Polen.

29-12-2012 | Vrouw | 69
Hartklachten
Sinds jan. 2011 gebruik ik Perindopril en mijn bloeddruk is sinds die tijd weer normaal tot laag. Wel langdurige vermoeidheid Maar weet niet of het aan het medicijn te wijten is. Wie heeft ook last van extreme vermoeidheid? B.v.d.

01-04-2019 | Man | 70
Hartritmestoornissen
90% van de smaak is weg, proef bijna niets meer

25-11-2017 | Man | 70
Hartinfarct
De gehele dag en soms s,nachts last van kriebelhoest

05-10-2017 | Man | 70
perindopril (8mg)
Hartinfarct
Perindopril heb ik via de cardioloog voorgeschreven na een hartinfarct in 2010. Ik moet het blijven innemen. Ik merk niets van de effecten en heb geen bijwerkingen.

28-10-2015 | Man | 70
Hypertensie
Hoest, zweten, oorsuizen. De verschrikkelijke onbedaarlijke kriebelhoest is werkelijk een plaag. Onbegrijpelijk dat zo'n preparaat is goedgekeurd en mag worden verstrekt! Ik bestrijd deze plots opkomende hoest effectief met een homeopathisch middel; hoestspray van A. Vogel. Zweten tijdens mijn 1 à 2 uur durende wandeling sinds ik dit preparaat Perindopril inneem. Hinderlij[lees meer...]k oorsuizen, meestal 's nachts. Ik ga natuurlijk wel stoppen met de inname van dit preparaat. Nieuwe kwalen creëren met zulke farmaceutische preparaten kan niet de bedoeling zijn.

12-07-2015 | Man | 70
Hartritmestoornis
Van af 2002 gebruikte ik na dotteren op recept van mijn cardioloog o.m. perindopril 2 mg van het merk Glenmark. Maar de bennebroekse apotheek waar ik altijd mijn medicijnen van betrek heeft zonder mij daarvan in kennis te stellen mij een goedkoper merk perindopril tert verstrekt. Met als gevolg boven vermelde bijwerkingen. Ik heb telf contact opgenomen met mijn zorgverzeke[lees meer...]raar en die heeft mij bevestigd dat mijn verhaal klopt. Het enige wat ik nu nog kan proberen via mijn huisarts weer mijn öude" medicijn van het merk Glenmark te krijgen.

10-03-2018 | Man | 71
perindopril (10mg)
Angina pectoris
Op 1 augustus 2009 na hartinfarct o.a. Perindopril voorgeschreven gekregen door cardioloog. Tot 8 maart 2018 geen bijwerkingen, maar op 8 maart 2018 dus een allergie reactie, bestaande uit opgezwolen tong. Drie injecties door noodarts + een nacht in het ziekenhuis ter observatie. Internist zegt dat met Perindopril vaker dergelijke reacties voorkomen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum