irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

02-04-2013 | Vrouw | 65
Hypertensie
Mijn man gebruikt sinds enige weken IRBESARTAN >>> voorheen APROVEL. Wat ik graag zou willen weten: Zijn er mensen die dit ook gebruiken en die een verminderd libido hebben gekregen ?

01-02-2013 | Man | 44
irbesartan
Bijna 5 jaar Aprovel gebruikt vanwege hoge bloeddruk en steken op de borst in combinatie met dikke hartspier + aangeboren vernauwing van aorta klep dus mag absoluut geen hoge bloeddruk hebben omdat mijn hart dan te hard moet werken hetgeen niet goed is. (Eerst COaprovel 2 dagen geprobeerd maar verdroeg ik niet vanwege Codeinine allergie). De steken kwamen volgens de card[lees meer...]ioloog van de stress maar niet van de bloeddruk. Ging jaren goed maar kreeg ander werk en steeds meer stress en de steken in mijn borst werden alsmaar erger. In ziekenhuis beland want leek hartaanval te krijgen en op aanraden van andere cardioloog met aprovel gestopt. Steken zijn weg. Nu slik ik Metoprolol (Zelokeen) en bloeddruk is weer netjes. Alleen mag voorlopig helemaal geen stress meer hebben dus ook voorlopig niet meer werken (zit in de ICT met te weinig mankracht en teveel werk, etc...) want dan komen de steken gewoon weer keihard terug. Kortom, Geen Aprovel meer voor mij.

15-12-2012 | Man | 55
irbesartan
Voors; Veel minder vaak en minder heftig last van hoofdpijn. Bloeddruk verlaagd maar schommelt nog al eens en afwisselend te hoge bovendruk of onderdruk. Tegens; gewrichtspijnen, stramme spieren, lusteloosheid. Moeite om op gang te komen met sporten (wielrennen)

14-12-2012 | Vrouw | 63
irbesartan
Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.

10-12-2012 | Vrouw | 48
irbesartan
Sinds enlkele jaren gebruik ik Aprovel met goed resultaat en zonder duidelijke bijwerkingen. Sinds ongeveer 6 weken goedkopere Teva gekregen van de apotheek. Na enkele weken klachten van jeuk en roodheid mn in gelaat en hals, hoofdpijn, duizeligheid, erge spierpijn mn in lage rug, buik en liezen. Ik concludeerde dat dit van de Teva komt. In overleg met de huisarts wee[lees meer...]r met Aprovel begonnen.

03-12-2012 | Man | 65
Hypertensie
Ik gebruik al vele jaren Aprovel 300 wegens te hoge bloeddruk. Aanvankelijk nam mijn gewicht toe met 10 kg. Later is dat weer afgenomen. Ook heb ik nooit meer hoofdpijn gehad sinds ik Aprovel gebruik. Mijn bloeddruk is volledig verbeterd, maar als ik met het medicijn stop, dan neemt de bloeddruk toch weer toe.

18-10-2012 | Vrouw | 60

12-09-2012 | Man | 83
Hartritmestoornissen

12-09-2012 | Vrouw | 68
irbesartan
ik gebruik veel medicjinen maar heb geen klachten dus het zal wel een goede combinatie zijn.

13-08-2012 | Man | 74
Sinds ik co aprovel 300 gebruik heb ik nooit meer last van hoofdpijn

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
sinds 2008 te hoge bloeddruk door stress. eerst gestart met een ander medicijn, veel bijwerkingen. vorig jaar veranderd naar aprovel. de werking is waardeloos. als ik 'sochtends een hele tablet inneem daalt mijn bloeddruk de eerste 2 uur enorm, zodat ik als een blok in slaap val of doodmoe onder de douche sta en pijn in mijn linkerbovenarm. en savonds kan niet slapen vanwe[lees meer...]ge te hoge bloeddruk. veel last van oorsuizen en vocht vasthouden. als ik ermee stop voel ik me prima en verdwijnen de klachten, maar na een paar weken stijgt mijn bloeddruk weer. nu sochtends en savonds een halve tablet. gevolg reumaachtige aanval in mijn gewrichten, knieen, enkels, duimen, schouders en blaren in mijn mond en op mijn lippen. De huisarts heeft er allemaal nog nooit van gehoord.

18-03-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Na een week inname van Aprovel kreeg ik een vreemde smaak in mond en ruik ik soms iets raars. Mijn smaak van het eten wordt niet beïnvloed,. Op advies van praktijkverpleegkundige nu voor een week gestopt, maar helaas verdwijnt het nog niet. Misschien is de oorzaak toch van iets anders, maar wel vreemd dat het begonnen is na de start van Aprovel

24-01-2012 | Vrouw | 69
irbesartan
Vanwege te hoge bloeddruk en vervelende bijwerkingen van enalapril maleaat en Captopril Accord heb ik Aprovel 75 mg voorgeschreven gekregen. Vanaf de eerste dag een felrode kleur in het gezicht met een gevoel of ik heel hoge koorts heb. Brandend maagzuur en een zwaar hoofd. Na 7 dagen contact opgenomen met de huisarts. Ik moet nu 14 dagen een halve tablet innemen en daarn[lees meer...]a overgaan op 1 hele tablet. Symptomen zijn een klein beetje verminderd maar ik ga niet onder de mensen vanwege de rode kleur. Vanmiddag ga ik terug naar de huisarts

16-01-2012 | Man | 45
irbesartan
Kriebelhoest en gevoelige/geïrriteerde hogere luchtwegen (alsof je constant verkouden bent).

12-01-2012 | Man | 50
Diabetes type 1
Na het contstateren van een verhoogde bloeddruk, werd er aprovel voorgeschreven. 24 uur na de eerste inname ontstond een hevige buikpijn met een enorme koude ervaring. Twee weken later werd de diagnose Renaud gesteld. In de loop der tijd± Pijn op de borst, buikpijn, hevig schommelende suikers, buitentemperaturen van + 17 graden werden als koud ervaren. Ook snachts koude [lees meer...]ervaringen in het hele lichaam. Geestelijk ontstond instabilitieit. Angsten voor machines en situaties. In rust allerlei schimmen zien in kleurrijke vormen. Bij spoed opnames op IC. werden zeer lage bloedrukwaarden gemeten. Speciialisten weten dit aan zgn. uitdroging. Janurari 2011 in overleg met de huisarts gestopt met de aprovel. Bloeddruk netjes op 80-120 tot 80-130 Snel trad er verbetering op. Na een jaar van de aprovel te zijn, voel ik me als herboren.

12-01-2012 | Vrouw | 69
goed.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum