Aprovel

irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

15-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Voors; Veel minder vaak en minder heftig last van hoofdpijn. Bloeddruk verlaagd maar schommelt nog al eens en afwisselend te hoge bovendruk of onderdruk. Tegens; gewrichtspijnen, stramme spieren, lusteloosheid. Moeite om op gang te komen met sporten (wielrennen)
14-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.
10-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Sinds enlkele jaren gebruik ik Aprovel met goed resultaat en zonder duidelijke bijwerkingen. Sinds ongeveer 6 weken goedkopere Teva gekregen van de apotheek. Na enkele weken klachten van jeuk en roodheid mn in gelaat en hals, hoofdpijn, duizeligheid, erge spierpijn mn in lage rug, buik en liezen. Ik concludeerde dat dit van de Teva komt. In overleg met de huisarts wee[lees meer...]r met Aprovel begonnen.
03-12-2012

Hypertensie

Ik gebruik al vele jaren Aprovel 300 wegens te hoge bloeddruk. Aanvankelijk nam mijn gewicht toe met 10 kg. Later is dat weer afgenomen. Ook heb ik nooit meer hoofdpijn gehad sinds ik Aprovel gebruik. Mijn bloeddruk is volledig verbeterd, maar als ik met het medicijn stop, dan neemt de bloeddruk toch weer toe.
18-10-2012

12-09-2012

Hartritmestoornissen

12-09-2012

Aprovel (irbesartan)

ik gebruik veel medicjinen maar heb geen klachten dus het zal wel een goede combinatie zijn.
13-08-2012

Sinds ik co aprovel 300 gebruik heb ik nooit meer last van hoofdpijn
24-07-2012

Hypertensie

sinds 2008 te hoge bloeddruk door stress. eerst gestart met een ander medicijn, veel bijwerkingen. vorig jaar veranderd naar aprovel. de werking is waardeloos. als ik 'sochtends een hele tablet inneem daalt mijn bloeddruk de eerste 2 uur enorm, zodat ik als een blok in slaap val of doodmoe onder de douche sta en pijn in mijn linkerbovenarm. en savonds kan niet slapen vanwe[lees meer...]ge te hoge bloeddruk. veel last van oorsuizen en vocht vasthouden. als ik ermee stop voel ik me prima en verdwijnen de klachten, maar na een paar weken stijgt mijn bloeddruk weer. nu sochtends en savonds een halve tablet. gevolg reumaachtige aanval in mijn gewrichten, knieen, enkels, duimen, schouders en blaren in mijn mond en op mijn lippen. De huisarts heeft er allemaal nog nooit van gehoord.
18-03-2012

Hypertensie

Na een week inname van Aprovel kreeg ik een vreemde smaak in mond en ruik ik soms iets raars. Mijn smaak van het eten wordt niet beïnvloed,. Op advies van praktijkverpleegkundige nu voor een week gestopt, maar helaas verdwijnt het nog niet. Misschien is de oorzaak toch van iets anders, maar wel vreemd dat het begonnen is na de start van Aprovel
24-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Vanwege te hoge bloeddruk en vervelende bijwerkingen van enalapril maleaat en Captopril Accord heb ik Aprovel 75 mg voorgeschreven gekregen. Vanaf de eerste dag een felrode kleur in het gezicht met een gevoel of ik heel hoge koorts heb. Brandend maagzuur en een zwaar hoofd. Na 7 dagen contact opgenomen met de huisarts. Ik moet nu 14 dagen een halve tablet innemen en daarn[lees meer...]a overgaan op 1 hele tablet. Symptomen zijn een klein beetje verminderd maar ik ga niet onder de mensen vanwege de rode kleur. Vanmiddag ga ik terug naar de huisarts
16-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Kriebelhoest en gevoelige/geïrriteerde hogere luchtwegen (alsof je constant verkouden bent).
12-01-2012

Diabetes type 1

Na het contstateren van een verhoogde bloeddruk, werd er aprovel voorgeschreven. 24 uur na de eerste inname ontstond een hevige buikpijn met een enorme koude ervaring. Twee weken later werd de diagnose Renaud gesteld. In de loop der tijd± Pijn op de borst, buikpijn, hevig schommelende suikers, buitentemperaturen van + 17 graden werden als koud ervaren. Ook snachts koude [lees meer...]ervaringen in het hele lichaam. Geestelijk ontstond instabilitieit. Angsten voor machines en situaties. In rust allerlei schimmen zien in kleurrijke vormen. Bij spoed opnames op IC. werden zeer lage bloedrukwaarden gemeten. Speciialisten weten dit aan zgn. uitdroging. Janurari 2011 in overleg met de huisarts gestopt met de aprovel. Bloeddruk netjes op 80-120 tot 80-130 Snel trad er verbetering op. Na een jaar van de aprovel te zijn, voel ik me als herboren.
12-01-2012

goed.
10-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Doordat mijn bloeddruk veel tehoog was veel vocht vast hield en mijn conditie van de een op de andere dag nul komma nul was ben ik aprovel gaan gebruiken 300mg en dialtiazem en een vaat verwijder en plastabletten en een maagbeschermer en simvastatine en vit D omdat er ook nog een botontkalking was geconstateerd wat mijns inziens komt door dat ik al bijna twee jaar diaree h[lees meer...]eb. Volgens de artsen kwam dit niet door de medicijnen ik heb zo mijn twijfels.
27-12-2011

Aprovel (irbesartan)

Na een pil per dag gebeurde er niets. Met twee pillen is het effect op bloeddruk nog steeds minimaal, maar word ik wel steeds meer gespannen (dat was ik al) en neemt mijn hartslag steeds verder toe. Ook heb ik nu heel veel last van mijn darmen. Verder metaalsmaak in mijn mond. Het voelt alsof de dosering nu echt veel te hoog is. De huisarts zegt nog nooit gehoord te hebben[lees meer...] van angst en gespannenheid als bijwerking van dit medicijn.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum