Aprovel

irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

23-12-2011

Aprovel (irbesartan)

Ik ben gestopt met Aprovel omdat ik hoge bloeddruk heb, maar dat komt door stress en angst. Samen met mijn homeopate ben ik gestopt. Mijn bloeddruk is nu onder het 140 /90 dit is zoals ik lees goed. Waar ik last van had, duizelig vreselijk, en oorsuizen. Dit heb ik nu nadat ik en paar maanden ben gestopt niet meer. Wel heb ik nu weer om de paar weken last van hoofdpijn, en[lees meer...] dan ik mijn bloeddruk weer een stuk hoger. Ik meet mijn bloeddruk nu regelmatig maardat geeft toch vaak spanning, angst dat mijn bloeddruk te hoog is. Ik kan het daarom beter maar niet te vaak doen. Ik houd nu een schema bij, en overleg dan met mijn huisarts. Heeft er ook iemand minder last van hoofdpijn door het slikken van Aprovel??
25-11-2011

Hartklachten

Moeilijk slikken, een vol gevoel, af en toe duizelig en druk op de slokdarm. Ik ga aan de huis arts vragen of er een ander tablet voor in de plaats is.
25-11-2011

Aprovel (irbesartan)

Heb sinds enkele weken dit medicijn. Heb weinig last van bijwerkingen. Raak eindelijk weer eens wat vocht kwijt. Hen er wel last van dat ik het sneller koud heb.
21-11-2011

Aprovel (irbesartan)

de bloedwaarden zijn helemaal goed nu. het ging heel snel, moet het nu wel blijven gebruiken
27-10-2011

06-10-2011

Cva

23-08-2011

Aprovel (irbesartan)

had jaren een zeer hoge bloeddruk 190/95 eerst 1 tablet hydrochoortiazide 12 mg en toen net genoeg wou zakken kreeg ik eerst een tablet aprovel van 250 mg en later 2 tabletten per dag. nu zit ik op een tablet aprovel en bloeddruk weer normaal,levenstijl normaal gebleven oorzaak onbekend
06-08-2011

Hoge bloeddruk en nieren

De bloedruk is nu normaal en de uitwerking op de nieren weet ik nog niet.
18-07-2011

Te hoge bloeddruk

Ten eerste vind ik pillen slikken niets aan. ik slik deze pillen nu ongeveer 5 jaar. nou ik ben er een hele tijd mee gestopt gewoon omdat ik ze vergat in te nemen. begin van het jaar kreeg ik plots weer hele hoge bloeddruk. maar volgens mij komt dat om dat ik een infecteri�le bacterie had. sinds dien neem ik weer. met alle gevolgen van dien. heb veel last van braken misse[lees meer...]lijkheid. ik neem ze nu smorgens. en het helpt gewoon een beetje. de huisarts zegt gewoon dat ik ze moet slikken wil ik niets aan mijn nieren krijgen. oke misschien is het waar. maar ik heb aangeboden om te kijken wat ik heb. ik ben nog altijd van mening dat mijn hoge bloeddruk op het moment veroorzaakt word door die bacteri�le infectie. want ik heb een jaar of 2 geen hoge bloeddruk meer gehad.
12-07-2011

Aprovel (irbesartan)

sinds 2002 i.c.m. beta blokker geslikt. Tot enkele maanden geleden geen problemen. Toen begonnen allerlei klachten als duizeligheid, oorsuizen, zweetaanvallen. Eerst werd aan suiker gedacht, toen bleek mijn bloeddruk extreem laag te zijn (100-60) bij 116 kg en 195cm. Nu 1 maand gestopt met approvel en bloeddruk blijft eigenlijk ideaal (135-85) Wel hele dagdelen misselijk. [lees meer...]Schijnt wel 8 weken te duren voor werking van pil weg is. Erg apart dat bloeddruk ineens zonder pil stabiel blijft, zonder verandering levensstijl. Iemand ervaring met stoppen approvel en misselijkheid?
30-06-2011

Aprovel (irbesartan)

Heeft er iemand als bijwerking van dit medicijn, maagklachten, slikklachten, vol opgeblazen gevoel? Volgens mijn MDL arts kan dit een uiterst vervelende bijwerking bijwerking zijn. Graag zou ik hier reacties op horen.
27-06-2011

Hypertensie + nierstenen

17-05-2011

Bloeddruk/hartproblemen

ik gebruik Aprovel nu al sinds 2002. Altijd wel goed gegaan. Nu ben ik sinds een maand of 3 al irritant aan het hoesten, niets te merken op foto s. Volgens mn huisarts light het aan de irbesartan, de werkzame stof in Aprovel. Ik vroeg, ook na zoveel jaar?? Volgens mn huisarts was dit mogelijk. Moet nu 2 weken stoppen, en volgens haar is het hoesten dan over.
08-05-2011

Hyperstensie

na veel probeersels met andere medicijnen werkt dit goed voor mij.
02-05-2011

Aprovel (irbesartan)

begon met 150 mg, bloeddruk zakte niet, dus 300 mg, maar óók geen effect.
08-04-2011

Thia

ik moet zeggen met sex geen problemen en ik moet zeggen ik sport 2x per week plus min 4 a 5 uur het medicijn heeft af en toe wat bijwerkingen maar waarvoor ik het inneem werkt het goed dus maar ik weeg 92kg en mijn buik wordt maar niet minder heb vaak wel een opgeblazen gevoel dat is dan wel het nadeel mischien heeft iemand een ander medicijn in gedachte vr gr hans

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum