Ervaringen met Aprovel

irbesartan

Hoge bloeddruk (48 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

24-01-2012 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Vanwege te hoge bloeddruk en vervelende bijwerkingen van enalapril maleaat en Captopril Accord heb ik Aprovel 75 mg voorgeschreven gekregen. Vanaf de eerste dag een felrode kleur in het gezicht met een gevoel of ik heel hoge koorts heb. Brandend maagzuur en een zwaar hoofd. Na 7 dagen contact opgenomen met de huisarts. Ik moet nu 14 dagen een halve tablet innemen en daarn[lees meer...]a overgaan op 1 hele tablet. Symptomen zijn een klein beetje verminderd maar ik ga niet onder de mensen vanwege de rode kleur. Vanmiddag ga ik terug naar de huisarts

16-01-2012 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Kriebelhoest en gevoelige/geïrriteerde hogere luchtwegen (alsof je constant verkouden bent).

12-01-2012 | Man | 50
Diabetes type 1
Na het contstateren van een verhoogde bloeddruk, werd er aprovel voorgeschreven. 24 uur na de eerste inname ontstond een hevige buikpijn met een enorme koude ervaring. Twee weken later werd de diagnose Renaud gesteld. In de loop der tijd± Pijn op de borst, buikpijn, hevig schommelende suikers, buitentemperaturen van + 17 graden werden als koud ervaren. Ook snachts koude [lees meer...]ervaringen in het hele lichaam. Geestelijk ontstond instabilitieit. Angsten voor machines en situaties. In rust allerlei schimmen zien in kleurrijke vormen. Bij spoed opnames op IC. werden zeer lage bloedrukwaarden gemeten. Speciialisten weten dit aan zgn. uitdroging. Janurari 2011 in overleg met de huisarts gestopt met de aprovel. Bloeddruk netjes op 80-120 tot 80-130 Snel trad er verbetering op. Na een jaar van de aprovel te zijn, voel ik me als herboren.

12-01-2012 | Vrouw | 69
goed.

10-01-2012 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Doordat mijn bloeddruk veel tehoog was veel vocht vast hield en mijn conditie van de een op de andere dag nul komma nul was ben ik aprovel gaan gebruiken 300mg en dialtiazem en een vaat verwijder en plastabletten en een maagbeschermer en simvastatine en vit D omdat er ook nog een botontkalking was geconstateerd wat mijns inziens komt door dat ik al bijna twee jaar diaree h[lees meer...]eb. Volgens de artsen kwam dit niet door de medicijnen ik heb zo mijn twijfels.

27-12-2011 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Na een pil per dag gebeurde er niets. Met twee pillen is het effect op bloeddruk nog steeds minimaal, maar word ik wel steeds meer gespannen (dat was ik al) en neemt mijn hartslag steeds verder toe. Ook heb ik nu heel veel last van mijn darmen. Verder metaalsmaak in mijn mond. Het voelt alsof de dosering nu echt veel te hoog is. De huisarts zegt nog nooit gehoord te hebben[lees meer...] van angst en gespannenheid als bijwerking van dit medicijn.

23-12-2011 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
Ik ben gestopt met Aprovel omdat ik hoge bloeddruk heb, maar dat komt door stress en angst. Samen met mijn homeopate ben ik gestopt. Mijn bloeddruk is nu onder het 140 /90 dit is zoals ik lees goed. Waar ik last van had, duizelig vreselijk, en oorsuizen. Dit heb ik nu nadat ik en paar maanden ben gestopt niet meer. Wel heb ik nu weer om de paar weken last van hoofdpijn, en[lees meer...] dan ik mijn bloeddruk weer een stuk hoger. Ik meet mijn bloeddruk nu regelmatig maardat geeft toch vaak spanning, angst dat mijn bloeddruk te hoog is. Ik kan het daarom beter maar niet te vaak doen. Ik houd nu een schema bij, en overleg dan met mijn huisarts. Heeft er ook iemand minder last van hoofdpijn door het slikken van Aprovel??

25-11-2011 | Vrouw | 57
Hartklachten
Moeilijk slikken, een vol gevoel, af en toe duizelig en druk op de slokdarm. Ik ga aan de huis arts vragen of er een ander tablet voor in de plaats is.

25-11-2011 | Vrouw | 47
Hoge bloeddruk
Heb sinds enkele weken dit medicijn. Heb weinig last van bijwerkingen. Raak eindelijk weer eens wat vocht kwijt. Hen er wel last van dat ik het sneller koud heb.

21-11-2011 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
de bloedwaarden zijn helemaal goed nu. het ging heel snel, moet het nu wel blijven gebruiken

27-10-2011 | Man | 75

06-10-2011 | Vrouw | 56
Cva

23-08-2011 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
had jaren een zeer hoge bloeddruk 190/95 eerst 1 tablet hydrochoortiazide 12 mg en toen net genoeg wou zakken kreeg ik eerst een tablet aprovel van 250 mg en later 2 tabletten per dag. nu zit ik op een tablet aprovel en bloeddruk weer normaal,levenstijl normaal gebleven oorzaak onbekend

06-08-2011 | Man | 62
Hoge bloeddruk en nieren
De bloedruk is nu normaal en de uitwerking op de nieren weet ik nog niet.

18-07-2011 | Vrouw | 35
Te hoge bloeddruk
Ten eerste vind ik pillen slikken niets aan. ik slik deze pillen nu ongeveer 5 jaar. nou ik ben er een hele tijd mee gestopt gewoon omdat ik ze vergat in te nemen. begin van het jaar kreeg ik plots weer hele hoge bloeddruk. maar volgens mij komt dat om dat ik een infecteri�le bacterie had. sinds dien neem ik weer. met alle gevolgen van dien. heb veel last van braken misse[lees meer...]lijkheid. ik neem ze nu smorgens. en het helpt gewoon een beetje. de huisarts zegt gewoon dat ik ze moet slikken wil ik niets aan mijn nieren krijgen. oke misschien is het waar. maar ik heb aangeboden om te kijken wat ik heb. ik ben nog altijd van mening dat mijn hoge bloeddruk op het moment veroorzaakt word door die bacteri�le infectie. want ik heb een jaar of 2 geen hoge bloeddruk meer gehad.

12-07-2011 | Man | 47
Hoge bloeddruk
sinds 2002 i.c.m. beta blokker geslikt. Tot enkele maanden geleden geen problemen. Toen begonnen allerlei klachten als duizeligheid, oorsuizen, zweetaanvallen. Eerst werd aan suiker gedacht, toen bleek mijn bloeddruk extreem laag te zijn (100-60) bij 116 kg en 195cm. Nu 1 maand gestopt met approvel en bloeddruk blijft eigenlijk ideaal (135-85) Wel hele dagdelen misselijk. [lees meer...]Schijnt wel 8 weken te duren voor werking van pil weg is. Erg apart dat bloeddruk ineens zonder pil stabiel blijft, zonder verandering levensstijl. Iemand ervaring met stoppen approvel en misselijkheid?