Ervaringen met Aprovel

irbesartan

Hoge bloeddruk (48 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

26-05-2010 | Man
Hoge bloeddruk
Gebuik sins jaar en dag Aprovel. Heb er veel baat bij. Mijn bloeddruk blijft lekker stabiel. Ik et tablet voor het slapen in.

26-05-2010 | Vrouw
ben van 150 mg naar 300 mg gegaan bloeddruk blijft hoog

19-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Na verdubbeling van de dosis (150-->300mg) enorme kriebelhoest en moeheid. Al geheel gevoel van slapheid en last van pijnlijke spieren. Bloeddruk daalt wel goed.

13-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Bevalt me goed, heb er geen bijwerking van

23-03-2010 | Man
Hartaandoening

13-02-2010 | Vrouw
Hartinfarct
Dit medicijn als vervanger gekregen voor Zofil. Sindsdien heb ik erg veel last van kramp. Kan niet anders concluderen dat dat dit een bijwerking is van het medicijn, net als pijnlijke knieën en vocht vasthouden. Ben niet blij met dit middel en zal op zoek moeten naar iets anders.

22-12-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Na eerst 3 weken quinapril sandoz 20 gebruikt te hebben, kreeg ik te kampen met omloop van alle nagelriemen aan mijn handen. Overgestapt op Approvel 300 mg, blijven de opgezette nagelriemen, ophoping van vocht in mijn enkels en pijnlijke knieen. De doker belt mij straks weer terug.

20-12-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Ik kreeg Aprovel voorgeschreven nadat ik meerdere andere bloeddrukverlagers had gebruikt. Aprovel bleek voor mij geen bijwerkingen te geven. De andere middelen helaas wel. Ik heb ook diabetes en moet Aprovel blijven gebruiken om mijn nieren te beschermen. Mijn bloeddruk is nu prima gereguleerd en heb totaal geen last van bijwerkingen. Ik neem bij het ontbijt 1 tablet voor [lees meer...]de hele dag.

16-12-2009 | Man
Hoge Bloeddruk
Bevalt mij in principe prima. Je moet het alleen dagelijks innemen. wel eens last van koude voeten maar dit kan ook door mijn andere medicijn komen

14-12-2009 | Man

08-12-2009 | Man
Hypertensie
Gemakkelijke innmame 1 x dag. Ik ondervind geen bijwerkingen. Bloeddruk gedaald naar normaal waarden. Blijf 't gebruiken; prima product!

28-11-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Aprovel doet zijn werk bijna geruisloos. heel soms kun je een half uurtje na inname bij snel opstaan een licht gevoel in je hoofd krijgen. Verder niks op aan te merken.

05-11-2009 | Man
Bloedrukverlaging
Medicijn verlaagde wel de bloeddruk maar niet geheel na tevredenheid. Gedurende gebruik last gekregen van spierafbraak c.q. spierpijn (CK boven normaal) Na het stoppen met dit medicijn klachten verdwenen.

18-09-2009 | Man
Hoge bloeddruk
werkte 10 jaar goed ,maar kreeg 1 jaar terug boezem fibreren tijdens tennis. Ben daarbij 20 mg propranol gaan gebruiken en sinds enkele weken bij 5 m rennen bij tennis is er ademnood en duizelig. Vanmorgen en gisteren propranolol weggelaten en tijdens tennis was de conditie NUL. Bij bukken al duizelig en hijgen. Bij thuiskomst was bloeddruk goed. Griep onder lijf of ?[lees meer...]? Probeer nu 10 mg propranolol en als dat goed gaat over enkele weken stop Hart heeft dan regelmatig overslag ,maar dat had m'n moeder ook tot 81 jaar ,toen was kanker de dooddoener Ik kom jaarlijks bij cardioloog en die wijst alleen mar op overgewicht.

20-08-2009 | Man

15-06-2009 | Vrouw
Te hoge bloeddruk
Gebruik van Aprovel heeft nooit tot bijwerkingen geleid. Vanaf het begin van gebruik van Aprovel heb ik bij elke controle een uitstekende bloeddruk. Ik hoef alleen maar één maal per dag eraan te denken dit kleine pilletje te nemen. Er zijn geen wisselwerkingen met de middelen die ik soms gebruik om beter te slapen.