Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

01-12-2011 | Man | 66
valsartan
Diovan geeft bij mij hartkloppingen, (voor het gebruik van Diovan nooit gehad). Ook hoesten bij het opstaan, wat ik ook nooit heb gehad, behalve in de tijd dat ik nog rookte. Voorts remt het het libido en geeft bij mij erectieproblemen. Vreemd is dat over de erectieproblemen in de bijsluiter niets vermeld staat, terwijl het bij de apotheek bekend is dat dit een bijwerking [lees meer...]kan zijn.

24-11-2011 | Man | 63
Bloed druk
voor mij een goede medicijn,werkt goed,voor mij geen bijwerking,en goed in tenemen.

14-11-2011 | Man | 72
Te hoge bloeddruk
Eerst twee maanden ging ok. Bloeddruk lager en bijna geen bijwerkingen. Daarna liep de bloeddruk zeer langzaam op tot waarde die ik heb zonder medicijn, maar wel kreeg ik steeds meer last, s'morgens bij het ontwaken van slijmhoest (zeer benauwd) en verstopte neus. Zodanig dat ik op het laast 1 tot 1,5 uur nodig had op weer "in de plooi"te komen.

28-10-2011 | Vrouw | 40
valsartan
gebruik het al jaren nooit problemen, bloeddruk prima

26-10-2011 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk.
tevreden.

30-08-2011 | Man | 63
valsartan
Vraag. Ik ben zo vreeslijk stijf,im mijn rug schouders benen. Iedere keer met opstaan bed ,en uit stoel. Ik ben de gehele dag aan de rommel en fiets en loop.maar door de stijfheid hinderd mij dat. wie heeft hier ook last van

25-08-2011 | Man | 55
valsartan
Verhoogde bloeddruk en hartritme stoornissen
Ben gestopt wegens zeer ernstige bijwerkingen. Werd wakker met een zwellende tong, die slikken onmogelijk maakte. Opname in ziekenhuis noodzakelijk. Merkwaardig was dat de bijwerking ineens pas na 4 jaar optrad.

11-08-2011 | Man | 64
valsartan
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik moe en lusteloos. Meestal kom ik uitgeput uit bed en weet dan niet hoe ik de dag moet doorkomen. Regelmatig wordt ik ook verrast door hartritme stoornissen. Door de huisarts doorverwezen naar naar de internist en naar de cardioloog maar beiden verklaren dat ik niets mankeer. Zelf al eens geprobeerd om te minderen met inname maar dat mon[lees meer...]dt uit in opnieuw hoge bloeddruk. Blijven slikken dus. Toch maar weer eens naar de huisarts en overleggen om een ander medicijn te proberen.

08-06-2011 | Vrouw | 68
valsartan
Mijn ervaringen na een maandje slikken, zijn zeer negatief. De meest akelige bijwerking is wel de verstoring van het hartritme en dat is iets waar ik normaal al last van heb en ook medicijnen voor slik. Tevens had ik hele dikke enkels, hoofdpijn en verschrikkelijke last van mijn spieren. Nu ben ik er mee gestopt en zijn de meeste klachten verdwenen. Ben nu bezig om, telefo[lees meer...]nisch via de assistente van mijn cardioloog, een vervanging te krijgen. Heb na drie dagen nog niks gehoord, dus zal eerdaags maar eens terugbellen. Zo kom je wel van de wal in het schip.

28-05-2011 | Vrouw | 68
valsartan
Ik hoest zeker al 5 jaar sinds ik diovan 80 anderhalf tablet per dag, gebruikt, het is een hinderlijke hoest waar ik heel moe van woord, Erzijn 2 maal long foto,s genomen, niets gevonden. Ik ga morgen maar weer eens naar de dokter om mijn klacht te bespreken. Ik heb tot heden steeds de recepten lijn gebeld,omdat ik het idee had dat mijn dokter het ook niet weet,Het la[lees meer...]atste bezoek aan mijn huisarts gaf hij een recept voor een puf doos,maar dat stelde niets voor. Zijn er nog meer patienten met deze klacht, Het zijn voornamelijk ,slijmhoesten die ik heb,net een losse verkoudheid.

26-05-2011 | Vrouw | 60
valsartan
De enige bijwerking die ik heb is last van prikkelhoest. En dat terwijl ik het middel kreeg omdat een ander middel daar teveel last van gaf. Maar verder helpt het mijn bloeddruk precies op de toelaatbare grens te houden zonder dat ik er veel voor hoef te laten. Ik let op m'n zoutgebruik, maar dat is alles.

26-03-2011 | Man | 50
Verhoogde bloeddruk
heb al vele jaren veel te hoge bloeddruk (160-110), ben niet te zwaar, sport en beweeg dagelijks, wel een stress baan. Ik ben sedert september begonnen met medicatie. Gestart met hydrochloorthiazide 25mgr (di-uretica/plaspillen), maar dat leverde onvoldoende verlaging op en gaf direct erectie problemen. Na 2 weken overgegaan op Diovan 80mgr 1x daags: onvoldoene effect, [lees meer...]geen erectie probleem, maar merkte wel lichte duizelingen die na enkele dagen weer weg gingen. Na 4 weken over op Diovan 160mgr; ook onvoldoende effect. Toen over op Codiovan, diovan 160 in combinatie met hydrochloor thiazide 12 mgr; direct erectie problemen, geen verlaging. Toen 320 mgr Diavan, de hoogste dosis; onvoldoende werking, weer erectie problemen. terug op 160 mgr in afwachting van een ander middel. mag nu Amlodipine gebruiken. Wie herkent dit traject?

08-03-2011 | Vrouw | 41
Hogebloed druk
ik slik diovan nu een paar maanden en ik heb last van buik kramp en diaree, zware krampgevoel in de benen, algehele mailaise moe en slapeloosheid. Op aan raden van de huisarts moet ik er een maandje mee stoppen, door een zeer uitgebreid bloedonderzoek waar niets uit kwam

01-03-2011 | Vrouw | 62
Te hoge bloeddruk
goed

21-02-2011 | Vrouw | 67
Bloeddruk

11-02-2011 | Vrouw | 64
valsartan
ik slik sinds 20 januari 2011 diovan 80mg in combinatie met atenelol 100/25pch.Mijn bloeddruk is nu weer ,na 3weken van normale waarden.ik heb nog geen enkele bijwerking,voel me weer prima! ik had al verschillende andere medicijnen gehad,maar zonder goed resultaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum