irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

29-08-2013 | Vrouw | 60
irbesartan
Verplicht moeten overstappen van het vertrouwde maar duurdere Aprovel. Wat een ramp. Steeds een misselijkmakende knoop in mijn maag, draaierig en duizelig en vooral: hoofdpijn. Zo nu en dan ook spierkrampen. Wat een verschrikkelijk product. Het is goed dat de verz.mij. op de centen let maar niet ten kosten van haar klanten hun gezondheid. Op allerlei gebied valt er veel w[lees meer...]inst te behalen o.a. bij het overbodig weggooien van medicijnen en niet meer retournemen van medicijnen.

26-08-2013 | Man | 60
Darmproblemen - diarree
sinds 5 dagen slik ik 1 pil van 150 mg per dag, ik stop er vandaag mee. De eerste dag diarree, daarna werd het beter. Ik kreeg potentie-problemen ( erectie ) daarna hartkloppingen en een versnelde hartslag hoodpijn en druk op de borst. Voor mij ben ik er klaar mee.

02-07-2013 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ook ik moest gedwongen overstappen van Aprovel naar Irbesartan; wisselende waarden in mijn bloeddruk, misselijk, slapeloosheid. Na overleg met de apotheek omdat ik bij huisarts geen gehoor kreeg (moest er maar aan wennen) heb ik nu Irbesartan Sandoz 150 mg gekregen; na een paar dagen geen klachten meer en een bloeddruk die weer goed is, niet schommelt, net zoals hij was g[lees meer...]edurende het gebruik van de Aprovel. Dosering moet wel aangepast worden omdat bloeddruk nu soms aan de lage kant is. Dat gaat binnenkort gebeuren.

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
erg beroerd geweest onrustig..gejaagd.. duizelig..misselijk hoofdpijn 2 keer daarvoor naar de huisarts geweest...en 2 keer naar het ziekenhuis.. ben gestopt met dit nare medicijn..en betaal nu zelf mijn oude bloeddruk pillen Aprovel. bedankt menzis

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
sinds het gebruik van irbesaratan van jubilant i.p.v. aprovel ben ik ziek..2 keer ziekenhuis geweest..2 keer huisarts geweest gestopt met dit medicijn. bedankt menzis

10-06-2013 | Vrouw | 68
irbesartan
Ben sinds kort op aandringen van de apotheek overgestapt van Aprovel naar Irbesartan Actavis. Voel me helemaal niet lekker en heb, zonder reden, slapeloze nachten. De laatste 5 dagen heb ik in totaal 6 uur geslapen, ik word er helemaal vervelend van. Mijn bovenbloeddruk is ondertussen gestegen tot over de 200 en de onderdruk zit boven de 110. Kan dit nu niet anders??

16-05-2013 | Man | 67
irbesartan
Het is schandalig hoe de zorgverzekeraar met zijn klanten omgaat. Na het verplicht overstappen van Aprovel naar Irbesartan is mijn leven aardig veranderd, voel me gewoon ziek en heb last van hartkloppingen, daar krijg ik nu ook medicijnen voor en omdat de bloeddruk weer ging stijgen moet ik nu ook plaspillen slikken, wat heet nu voordelig. Ik ga met alles stoppen, dan maar[lees meer...] een jaartje minder, nu is het middel erger dan de kwaal.

16-04-2013 | Man | 66
Hypertensie
In december 2012 ben ik door de zorgverzekeraar Menzis gedwongen over te stappen van het sinds 2005 voorgeschreven Aprovel op het uit India afkomstige Irbesartan van Jubilant gebruikt. Na 3 nachten niet geslapen, vanwege jeuk. Ook mijn gewichtstoename was ongeveer 1 kilo per dag. Bloeddruk steeg weer naar 110/180. Besloten om dan maar op eigen kosten Aprovel weer te ga[lees meer...]an gebruiken. Na 3 maanden ware de door Jubilant veroorzaakte verschijnselen verdwenen.

03-04-2013 | Man | 60
Hypertensie
Sinds de (verplichte) overstap van Aprovel naar Irbesartan Teva, wordt ik toenemende mate geplaagd door hoofdpijnen, spierkrampen in het bewegingsapparaat en stramme spieren.

02-04-2013 | Vrouw | 43
Hypertensie
Na twee jaar tobben heb ik eindelijk de goede medicatiemix gevonden waar Approvell deel van uitmaakt. Nu vergoedt de verzekeraar Approvel niet meer en moet ik Irbesartan gebruiken. Gevolg 's nachts wakker met hartritmestoornissen, overdag duizelig, ik ben moe, heb last van m'n rug en ik ben kotsmisselijk! Ik hoop dat mijn huisarts de medische noodzaak voor Approvel wil aan[lees meer...]geven bij de zorgverzekeraar.

03-01-2013 | Man | 60
Hypertensie
Al 10 jaar gebruik ik Aprovel met wat bijwerking waar ik aan gewent ben roodheid van de huid enz . maar sinds een aantal maanden verstrekt de apotheek mij teva, exact het zelfde aleen goedkoper werd beweerd. Na een paar weken kreeg ik spierkrampen en smorgens na inname van de tablet braakneiging en hoesten. Nu stop ik helemaal en wacht tot de verschijnselen weg zijn.

05-12-2012 | Vrouw | 45
Hypertensie
sinds kort Teva tabletten ipv aprovel. Schijnt helemaal identiek te zijn. Continu behoorlijk spierpijn in de rug. Erg vermoeid en weinig lust voor leuke dingen. Lijkt door de nieuwe medicatie te komen. Apotheek vindt het onzin. Heb al eerder verkeerde medicatie gehad voor bloeddruk en toen had ik precies dezelfde verschijnselen. Ben benieuwd of anderen zich hier in herke[lees meer...]nnen.

14-10-2012 | Man | 63
Hypertensie
Al ruim twaalf jaar slik ik Aprovel 2x daags 150mg. Als ik hem vergat te nemen, meteen hoofdpijn dus de bd genomen en dan was ie te hoog. Sedert een week geleden switchte mijn apotheek over op irbesartan van teva, Ik had het eerst niet door, dacht aan de griep.... maar de griepverschijnselen blijven aanhouden met duizeligheid erbij!! Hoofdpijn, roodwarm hoofd, koortsgevoel[lees meer...], en op deze zondagmorgen mijn bd genomen.. 170 over 105!!! ik ben ervan overtuigt dat het komt door de Irbesartan van Teva.. er zit absoluut niet dezelfde werkzame stof in... Wat nu?? (Red; voorheen stond enkel Aprovel in de database, we hebben inmiddels irbesartan toegevoegd, dus deze mening ook op de juiste plek kunnen plaatsen. Dank voor de opmerking dat dit medicijn in de database ontbrak. Mvg, MijnMedicijn )

12-08-2021 | Vrouw | 24
irbesartan (150mg)
Bloeddruk wordt dusdanig verlaagd dat hij weer "gezond" is, dat.is ook waarvoor dit medicijn is bedoeld, dus dat is goed. Echter veel last van bijwerkingen: Rusteloze benen (Restless Legs Syndrom), hoofdpijn en plotseling opkomende duizeligheid. Wegens de bijwerkingen niet aan te raden.

27-03-2021 | Man | 71

26-07-2020 | Vrouw | 81
irbesartan (150mg)
Sinds gebruik een half jaar lang heb ik bovengenoemde verschijnselen Ook mijn hb gehalte Is gezakt van 7 naar 6,1. Is dus niet normaal naar mijn mening. Is dit medicijn tegen hoge bloeddruk misschien niet geschikt . Wat te doen ?