irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

21-11-2019 | Vrouw | 65
irbesartan (150mg)
als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.

28-10-2019 | Vrouw | 68
Bloedverdunnen
duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?

19-09-2018 | Vrouw | 58
irbesartan (300mg)
Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.

15-04-2018 | Vrouw | 49
Hypertensie
Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.

10-03-2018 | Vrouw | 44
irbesartan (150mg)
Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.

21-12-2017 | Vrouw | 50
irbesartan (150mg)
Sinds dit medicijn is mijn bloeddruk redelijk goed

19-12-2017 | Vrouw | 38
Hypertensie
Was beetje huiverig ermee te beginnen na alle ervaringen hier maar wat voel ik mij beter sinds ik Ibersartan gebruik! Geen benauwdheid of hartkloppingen meer, voelde meteen flinke verlichting! Veel minder moe en meer energie! Geen druk meer op borst of benauwdheid bij inspanning. Gebruik t nu 1 week en pas na enkele weken zal blijken of t helpt bij mijn hoge bloeddruk (180[lees meer...]/110 en ben pas 38) maar mn hartslag in rust is al gezakt van gemiddeld 120 naar 95. Ben tot nu toe erg tevreden en de bijwerkingen zijn minimaal. Beetje duizelig bij te snel opstaan en wat zuurbranden en tintelende tong. Te verwaarlozen vind ik tegenover hoeveel beter en rustiger ik me nu voel!

20-11-2017 | Vrouw | 75
irbesartan (150mg)
Mijn bloeddruk is al heel lang op het randje. Nu is die echter nog hoger geworden met een gemiddelde van 147/95. Ik gebruik nu 5 dagen Irbesartan 150 mg en ik voel mij helemaal niet goed. Slaap heel slecht vanwege zuurbranden, druk op het middenrif, vervelende hoest, onrustige benen waardoor ik niet weet hoe ik moet liggen. Ook heb ik het gevoel niet diep genoeg te kunn[lees meer...]en ademen, dan begin ik weer te hoesten. Soms het gevoel dat mijn hart overslaat en weer hoesten. Overdag vermoeid en ben doodop als ik de trap ben opgegaan. Ook niet kunnen sporten ofschoon ik de pil pas 5 dagen heb gebruikt. Wat een ellende. Hier ga ik dus niet mee door.

22-07-2017 | Vrouw | 49
irbesartan (75mg)
Bloeddruk is gezakt naar 130/79 met 75 mg. In het begin jeuk op hoofd en lijf en niet lekker voelen. Dat is overgegaan. Echter heb ik last van een enorme kriebelhoest die aanhoudt. Eerst een aceremmer, daarbij had ik ook last van kriebelhoest. Super irritant.

24-04-2017 | Vrouw | 56
irbesartan (300mg)
5 jaar geleden kreeg ik een herseninfarct, ik was 50 jaar. Volgens het protocol medicatie gaan gebruiken waaronder aprovel. Na 3 jaar werd door de apotheek plots irbesartan van sandoz mee gegeven, ach, dezelfde werkende stof werd er gezegd, maar ik kreeg al vrij snel weer bloeddrukproblemen en vele klachten die ik daarvoor niet had. Moe, uitgeput, spierpijn, evenwichtsverl[lees meer...]ies, oorsuizen, wazig zien en ben terug gegaan naar mijn arts met deze klachten. Vervolgens gevraagd mij weer aprovel voor te schrijven wat de toenmalige apotheker ook heeft gedaan. Er werd een aantekening gemaakt mij alleen de approvel mee te geven. Na de zoveelste wisseling van apotheker (eigenaar, uitbater hoe het ook maar heet) nu weer irbesartan in mijn maag gesplitst gekregen op mijn vakantieadres. Nu weer volop klachten waar ik niet mee uit de voeten kan, dus maar weer terug in discussie om gewoon weer aprovel mee te geven ipv die rotzooi van dit merk......nu hebben ze ook met de Persantin lopen knoeien, is opeens na 5 jaar ook veranderd, ga dit ook melden, ik zit niet op deze ellende te wachten om mijn apotheker financieel te steunen, ik ben dit gesol met mensen en medicijnen goed zat.

18-09-2016 | Vrouw | 65
irbesartan (300mg)
De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.

06-04-2016 | Vrouw | 71
irbesartan (150mg)
Na diverse bloeddrukverlagers waarvan heel veel bijwerking, ben ik in overleg met de Internist in Ziekenhuis overgestapt op Irbesartan 150 mg Van Sandoz. Dacht dat er een wereld voor me open ging, medicijn doet heel goed zijn werk doch na geruime tijd ingenomen te hebben, kwamen de bijwerkingen. Was al heel veel van mijn mooie haardos kwijt, maar het wordt alleen maar erge[lees meer...]r, daarnaast word ik gek van de jeukbultjes over mijn hele lichaam en op de gekste plekken, hartkloppingen, hartritmestoornis, kortademig, kortom ben totaal niet tevreden. Naar de huisarts met mijn verhaal doch die vind dat het medicijn goed werkt en met de rest moet je dan maar mee leven, dus mooi niet. Ga eerst terug naar de Internist om te kijken wat te doen en anders stap ik over naar een Homeopathisch Arts.

04-08-2015 | Vrouw | 63
irbesartan (75mg)
voornamelijk last van vermoeidheid, evenwichtsproblemen en oorsuizen.

01-04-2015 | Vrouw | 67
irbesartan (300mg)
Heb veel last van hoofdpijn en vreselijke hoest. ik heb deze gekregen omdat de bloeddruk met de andere medicijnen vrij hoog bleef.

26-02-2015 | Vrouw | 54
irbesartan (75mg)
Ik had een half jaar zo'n pijn in mijn rug. Nu ben ik over gestapt op ibersartan Mylan en heb geen last meer gehad van mijn rug!

20-02-2015 | Vrouw | 69
irbesartan (150mg)
Heb eerst coaprovel geslikt door geen vergoeding verzekering over stappen op irbesartan en hydrochloor . Het preferentie geeft aan Irbersatan Unichem. Dit is nu door CBG uit handel genomen. Kom hier pas achter niets aan de hand . Het probleem is dat wij mijn echtgenoot die het ook gebruikt opgeblazen en rood hoofd had .Ik had overal jeuk net of er brandnetels over je lic[lees meer...]haam gaan, hartkloppingen en komen tot slot dat de bloeddruk gewoon hoog blijft, hebben dit een week onder controle gehad .Conclusie navraag apotheek om ander merk te nemen , maar de voorraad van ons wordt niet terug genomen is wel vreemd dat hier niets aan gedaan wordt. Wie heeft dit mischien nog meer . Weer extra geld betalen terwijl de medicijnen niet meer in de handel mogen n

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum