Ervaringen met Irbesartan

irbesartan

Hoge bloeddruk (65 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

18-09-2016 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.

06-04-2016 | Vrouw | 71
irbesartan (150mg)
Hoge bloeddruk
Na diverse bloeddrukverlagers waarvan heel veel bijwerking, ben ik in overleg met de Internist in Ziekenhuis overgestapt op Irbesartan 150 mg Van Sandoz. Dacht dat er een wereld voor me open ging, medicijn doet heel goed zijn werk doch na geruime tijd ingenomen te hebben, kwamen de bijwerkingen. Was al heel veel van mijn mooie haardos kwijt, maar het wordt alleen maar erge[lees meer...]r, daarnaast word ik gek van de jeukbultjes over mijn hele lichaam en op de gekste plekken, hartkloppingen, hartritmestoornis, kortademig, kortom ben totaal niet tevreden. Naar de huisarts met mijn verhaal doch die vind dat het medicijn goed werkt en met de rest moet je dan maar mee leven, dus mooi niet. Ga eerst terug naar de Internist om te kijken wat te doen en anders stap ik over naar een Homeopathisch Arts.

04-08-2015 | Vrouw | 63
irbesartan (75mg)
Hoge bloeddruk
voornamelijk last van vermoeidheid, evenwichtsproblemen en oorsuizen.

01-04-2015 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Heb veel last van hoofdpijn en vreselijke hoest. ik heb deze gekregen omdat de bloeddruk met de andere medicijnen vrij hoog bleef.

26-02-2015 | Vrouw | 54
irbesartan (75mg)
Hoge bloeddruk
Ik had een half jaar zo'n pijn in mijn rug. Nu ben ik over gestapt op ibersartan Mylan en heb geen last meer gehad van mijn rug!

20-02-2015 | Vrouw | 69
irbesartan (150mg)
Hoge bloeddruk
Heb eerst coaprovel geslikt door geen vergoeding verzekering over stappen op irbesartan en hydrochloor . Het preferentie geeft aan Irbersatan Unichem. Dit is nu door CBG uit handel genomen. Kom hier pas achter niets aan de hand . Het probleem is dat wij mijn echtgenoot die het ook gebruikt opgeblazen en rood hoofd had .Ik had overal jeuk net of er brandnetels over je lic[lees meer...]haam gaan, hartkloppingen en komen tot slot dat de bloeddruk gewoon hoog blijft, hebben dit een week onder controle gehad .Conclusie navraag apotheek om ander merk te nemen , maar de voorraad van ons wordt niet terug genomen is wel vreemd dat hier niets aan gedaan wordt. Wie heeft dit mischien nog meer . Weer extra geld betalen terwijl de medicijnen niet meer in de handel mogen n

18-10-2014 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Gebruik bijna 2 jaar irbesartan en het gaat met mijn bloeddruk prima maar heb sinds enkele weken veel klachten. Vermoeidheid , pijn op de borst en lusteloosheid. Trappen lopen is een opgave moet bovenaan de trap gewoon bijkomen. Bloedonderzoek gehad alles prima hartfilmpje ook oke maar wat is het dan?? Gebruik nu een plaspil extra hydrochloorthiazide maar merk geen ver[lees meer...]betering.... Zijn er meer mensen die dit herkennen???

23-08-2014 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Sinds 1 jaar aan de irbesartan actavis. Vorig jaar plots veel te hoge bloeddruk. medicijn haalt bloeddruk goed naar beneden en houdt hem stabiel. Begonnen met 300 mg, toen 150 mg, toen 75 mg en die breek ik nu door de midden. Laatste tijd last van duizelingen. Toch als ik stop wordt mijn bloeddruk weer heel wisselvallig en hoger en komt de hoofdpijn terug. De bijwerkingen [lees meer...]verminderd libido, bulten op mijn hoofd en met sporten weinig doorzettingsvermogen. Bestaat et ook een dosis van 40 mg?

23-06-2014 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Ik kreeg veel bijwerkingen na ongeveer 1 à 1,5 slikken. Verkrampte spieren in mijn bovenbenen. 's morgens vroeg werd ik vaak wakker van hartkloppingen. duizeligheid. erge vermoeidheid. Dit was voor mij de reden om af te bouwen en terug te gaan naar de huisarts. We gaan nu proberen met alleen hydrichloortabletten de bloeddruk te verlagen...ben benieuwd.

28-04-2014 | Vrouw | 55

22-04-2014 | Vrouw | 24
Hypertensie
Irbesartan doet wat hij moet doen bij mij; mijn bloeddruk verlagen. Daarnaast veel last van bijwerkingen zoals; lusteloosheid, weinig spierkracht en mijn spieren verzuren snel, mijn handen en voeten 'slapen' vaak, 's nachts is dit vele malen erger dan overdag, ik zie soms niet scherp en mijn rechter oor suist. Maar toch doet hij wat hij moet doen, mijn bloeddruk is van 190[lees meer...]/135 naar 125/85 gegaan.

03-12-2013 | Vrouw | 44

23-11-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
Jarenlng irbesartan van aprovel geslikt, naar tevredenheid. Apotheek gaf plots de goedkopere Mylan. Niks op tegen, maar werd er ziek van. Huisarts schrijft nu Aprovel voor op medische indicatie (moet op recept er bij staan!) ziektekostenverzekering onvz vergoedt dit dan gewoon, waarvoor heel veel dank. Heb nu zelfde akkefietje met hydrochloortiazide lijkt het. Ben ik nog a[lees meer...]an het, uitzoeken. Mylan is goedkoper maar gebruikt duidelijk andere hulpstoffen!

21-10-2013 | Vrouw | 65
Hypertensie
Nadat ik eerst Aprovel slikte, 'mocht' ik van de apotheek (lees zorgverzekeraar) overstappen naar Irbesartan. Dit, omdat Aprovel niet meer geproduceerd zou worden. Ben nu vaak misselijk en heb vreemde, pijnlijke prikkelingen in linkerbeen, linkerhand en linkermondhoeken. Bij neuroloog onderzoek gehad. Niets gevonden! Kan dit ook een bijwerking van de Irbesartan zijn.

13-09-2013 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
In het verleden Aprovel gekregen geen probleem ondervonden tot het voorjaar de verzekering besloot over te stappen naar irbersatan , sinds twee weken hartritme stoornissen en sinds gister een hart slagverlaging naar een 50 slagen, eerst gedacht dat het met de bisopropolol te maken zal kunnen liggen. Maar na de ervaringen hier gelezen te hebben begin ik te denken dat h[lees meer...]et eerder aan de irbersatan zal kunnen liggen. Bloeddruk schommel ook op en neer. Morgen eerst contact met de huisartsenpost opnemen.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Hypertensie
Vroeger ook al eens dit middel gehad tot ik wegens een medische studie overgestapt ben op Amlodipine 5 mg. Van juni 2008 tot december 2012 Amlodipine geslikt. De bijwerking van vocht vasthouden werden voor mij echter een reden om op een andere bloeddrukverlager over te stappen. De bloeddruk verbeterde binnen één week en ik heb geen last van bijwerkingen. Alleen volge[lees meer...]ns de huisarts kan de hoestprikkel wel door de irbesartan komen. Maar daarvoor ben ik nu weer terug bij de longarts.