irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

18-10-2014 | Vrouw | 66
irbesartan
Gebruik bijna 2 jaar irbesartan en het gaat met mijn bloeddruk prima maar heb sinds enkele weken veel klachten. Vermoeidheid , pijn op de borst en lusteloosheid. Trappen lopen is een opgave moet bovenaan de trap gewoon bijkomen. Bloedonderzoek gehad alles prima hartfilmpje ook oke maar wat is het dan?? Gebruik nu een plaspil extra hydrochloorthiazide maar merk geen ver[lees meer...]betering.... Zijn er meer mensen die dit herkennen???

23-08-2014 | Vrouw | 33
irbesartan
Sinds 1 jaar aan de irbesartan actavis. Vorig jaar plots veel te hoge bloeddruk. medicijn haalt bloeddruk goed naar beneden en houdt hem stabiel. Begonnen met 300 mg, toen 150 mg, toen 75 mg en die breek ik nu door de midden. Laatste tijd last van duizelingen. Toch als ik stop wordt mijn bloeddruk weer heel wisselvallig en hoger en komt de hoofdpijn terug. De bijwerkingen [lees meer...]verminderd libido, bulten op mijn hoofd en met sporten weinig doorzettingsvermogen. Bestaat et ook een dosis van 40 mg?

23-06-2014 | Vrouw | 45
irbesartan
Ik kreeg veel bijwerkingen na ongeveer 1 à 1,5 slikken. Verkrampte spieren in mijn bovenbenen. 's morgens vroeg werd ik vaak wakker van hartkloppingen. duizeligheid. erge vermoeidheid. Dit was voor mij de reden om af te bouwen en terug te gaan naar de huisarts. We gaan nu proberen met alleen hydrichloortabletten de bloeddruk te verlagen...ben benieuwd.

28-04-2014 | Vrouw | 55

22-04-2014 | Vrouw | 24
Hypertensie
Irbesartan doet wat hij moet doen bij mij; mijn bloeddruk verlagen. Daarnaast veel last van bijwerkingen zoals; lusteloosheid, weinig spierkracht en mijn spieren verzuren snel, mijn handen en voeten 'slapen' vaak, 's nachts is dit vele malen erger dan overdag, ik zie soms niet scherp en mijn rechter oor suist. Maar toch doet hij wat hij moet doen, mijn bloeddruk is van 190[lees meer...]/135 naar 125/85 gegaan.

03-12-2013 | Vrouw | 44

23-11-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
Jarenlng irbesartan van aprovel geslikt, naar tevredenheid. Apotheek gaf plots de goedkopere Mylan. Niks op tegen, maar werd er ziek van. Huisarts schrijft nu Aprovel voor op medische indicatie (moet op recept er bij staan!) ziektekostenverzekering onvz vergoedt dit dan gewoon, waarvoor heel veel dank. Heb nu zelfde akkefietje met hydrochloortiazide lijkt het. Ben ik nog a[lees meer...]an het, uitzoeken. Mylan is goedkoper maar gebruikt duidelijk andere hulpstoffen!

21-10-2013 | Vrouw | 65
irbesartan (300mg)
Hypertensie
Nadat ik eerst Aprovel slikte, 'mocht' ik van de apotheek (lees zorgverzekeraar) overstappen naar Irbesartan. Dit, omdat Aprovel niet meer geproduceerd zou worden. Ben nu vaak misselijk en heb vreemde, pijnlijke prikkelingen in linkerbeen, linkerhand en linkermondhoeken. Bij neuroloog onderzoek gehad. Niets gevonden! Kan dit ook een bijwerking van de Irbesartan zijn.

13-09-2013 | Vrouw | 53
irbesartan (300mg)
In het verleden Aprovel gekregen geen probleem ondervonden tot het voorjaar de verzekering besloot over te stappen naar irbersatan , sinds twee weken hartritme stoornissen en sinds gister een hart slagverlaging naar een 50 slagen, eerst gedacht dat het met de bisopropolol te maken zal kunnen liggen. Maar na de ervaringen hier gelezen te hebben begin ik te denken dat h[lees meer...]et eerder aan de irbersatan zal kunnen liggen. Bloeddruk schommel ook op en neer. Morgen eerst contact met de huisartsenpost opnemen.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Hypertensie
Vroeger ook al eens dit middel gehad tot ik wegens een medische studie overgestapt ben op Amlodipine 5 mg. Van juni 2008 tot december 2012 Amlodipine geslikt. De bijwerking van vocht vasthouden werden voor mij echter een reden om op een andere bloeddrukverlager over te stappen. De bloeddruk verbeterde binnen één week en ik heb geen last van bijwerkingen. Alleen volge[lees meer...]ns de huisarts kan de hoestprikkel wel door de irbesartan komen. Maar daarvoor ben ik nu weer terug bij de longarts.

29-08-2013 | Vrouw | 60
irbesartan
Verplicht moeten overstappen van het vertrouwde maar duurdere Aprovel. Wat een ramp. Steeds een misselijkmakende knoop in mijn maag, draaierig en duizelig en vooral: hoofdpijn. Zo nu en dan ook spierkrampen. Wat een verschrikkelijk product. Het is goed dat de verz.mij. op de centen let maar niet ten kosten van haar klanten hun gezondheid. Op allerlei gebied valt er veel w[lees meer...]inst te behalen o.a. bij het overbodig weggooien van medicijnen en niet meer retournemen van medicijnen.

02-07-2013 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ook ik moest gedwongen overstappen van Aprovel naar Irbesartan; wisselende waarden in mijn bloeddruk, misselijk, slapeloosheid. Na overleg met de apotheek omdat ik bij huisarts geen gehoor kreeg (moest er maar aan wennen) heb ik nu Irbesartan Sandoz 150 mg gekregen; na een paar dagen geen klachten meer en een bloeddruk die weer goed is, niet schommelt, net zoals hij was g[lees meer...]edurende het gebruik van de Aprovel. Dosering moet wel aangepast worden omdat bloeddruk nu soms aan de lage kant is. Dat gaat binnenkort gebeuren.

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
erg beroerd geweest onrustig..gejaagd.. duizelig..misselijk hoofdpijn 2 keer daarvoor naar de huisarts geweest...en 2 keer naar het ziekenhuis.. ben gestopt met dit nare medicijn..en betaal nu zelf mijn oude bloeddruk pillen Aprovel. bedankt menzis

27-06-2013 | Vrouw | 66
irbesartan (150mg)
Hypertensie
sinds het gebruik van irbesaratan van jubilant i.p.v. aprovel ben ik ziek..2 keer ziekenhuis geweest..2 keer huisarts geweest gestopt met dit medicijn. bedankt menzis

10-06-2013 | Vrouw | 68
irbesartan
Ben sinds kort op aandringen van de apotheek overgestapt van Aprovel naar Irbesartan Actavis. Voel me helemaal niet lekker en heb, zonder reden, slapeloze nachten. De laatste 5 dagen heb ik in totaal 6 uur geslapen, ik word er helemaal vervelend van. Mijn bovenbloeddruk is ondertussen gestegen tot over de 200 en de onderdruk zit boven de 110. Kan dit nu niet anders??

01-05-2013 | Vrouw | 70
Jeuk
Sinds jaren Aprovel gebruikt, daar kon ik me goed mee redden. In Feb 2013 kreeg ik van de apotheek ineens Irbesertan van Mylan, zou zelfde werkzamestof hebben maar voordeliger zijn. Sindsdien voel ik me niet goed meer. Bloeddruk gaat omhoog en omlaag , last van m'n rug en netelroos. Weer naar de dokter geweest, die vroeg aan mij wat heb je nu voor medicijn ? Dat is helem[lees meer...]aal verkeerd. Heb nu Metoprololtartraat gekregen, ga ik vandaag mee beginnen , is volgens mij een ander soort medicijn ? Help kunnen ze nu eens stoppen met dat wisselen van medicijnen ik raak helemaal in de war.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum