valsartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

28-07-2016 | Man | 70
valsartan (80mg)
Als laatste geneesmiddel Valsartan 80mg erbij gekregen. Nu, samen met Metformine 500mg, Mylan Hydr. 25mg en Lercanidipine 20mg. Enorme jeuk aan benen, voeten en borstbereik. Ook zijn mijn benen en voeten gezwollen.

14-07-2016 | Man | 63
valsartan (40mg)
Heeft na 2 weken nog niet het gewenste effect, samen met Amlodipine. Nu hydrochloorthiazide erbij slikken.

13-07-2016 | Man | 60
valsartan (80mg)
Kreeg eerst Irbesatan van Actavis mee om te proberen, 2 weken gebruikt geen bijwerkingen. Echter hier ook net als met de Valsartan niet meer verkrijgbaar van Actavis. Ook deze van Auro meegekregen, met allerlei bijwerkingen buikpijn oorsuizen enz. Je wordt er gek van steeds andere fabricanten van deze medicijnen. Nu morgen weer andere Valsartan proberen.

10-06-2016 | Vrouw | 49
valsartan (320mg)

09-03-2016 | Man | 65
Hypertensie

01-11-2015 | Man | 59

10-09-2015 | Vrouw | 80
Diabetes type 2
Bloeddruk altijd normaal. Nooit meer utschieters. Wel halfjaarlijkse controle door huisarts.

26-08-2015 | Man | 68
valsartan (160mg)
Na een tijdje op advies van de huisarts heb ik de hydrochloorthiazide en valsartan gescheiden ingenomen om de bloeddruk vooral in de vooravond beter onder controle te krijgen. De specialist achtte dat niet zinvol, omdat tijdens het slapen de bloeddruk meestal omlaag gaat en omdat de werkingsduur 24 uur is. Ben dus weer overgestapt op valsartanhydrochloorthiazide. Helaas de[lees meer...] volgende dag kreeg ik al last van een hoge fluittoon in mijn hoofd: tinnitus! Nu loop ik elke dag ermee rond en zal waarschijnlijk mijn hele leven ermee moeten rondlopen, een heel enge gedachte! Elke dag, 24 uur een hoge doordringende fluittoon. Ik wens het niemand toe.

14-07-2015 | Vrouw | 43
valsartan (80mg)
Sinds 2010 gebruikte ik Diovan 80, in 2014 overgegaan op Valsartan 80. In eerste instantie erg duizelig geweest, maar na een maand waren de klachten voorbij. De enige echte klacht die ik heb is het syndroom van Renaud. Hier had ik voorheen nooit last van. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben gekregen ? Zodra het buiten maar iets kouder wordt, worden mijn hand[lees meer...]en wit, dan blauw en compleet gevoelloos.

07-07-2015 | Man | 75
valsartan (160mg)
Hoge bloeddruk aanvuling op metropololsuccinaat

23-06-2015 | Vrouw | 45
valsartan (80mg)
Eerst leek het te werken maar nu het idd valsartan is niet meer. Bloeddruk blijft hoog en heb elke avond hoofdpijn ben erg moe en duizelig nu na jaar gestopt krijg nu verapamil ivm ook hartritme stoornissen lees net dat daar nog veel meer ernstige bijwerkingen aan zitten.

29-05-2015 | Vrouw | 42
valsartan (40mg)
Hypertensie
Op het preoperatief spreekuur vond de anesthesist mijn bloeddruk nogal hoog en adviseerde mij naar de huisarts te gaan. Heb toen een 24-uurs meting gehad en ben toen begonnen met 80 mg. Na een halfjaar was de bloeddruk flink gezakt, zelfs wat laag. Daarom begonnen met 40 mg. Bevalt tot nu toe prima.

25-03-2015 | Vrouw | 57
valsartan (160mg)
sinds ik dit gebruik is mijn bloeddruk optimaal

15-03-2015 | Vrouw | 67

14-03-2015 | Man | 62
valsartan (80mg)
zeer veel hoofpijn en misselijk

13-03-2015 | Vrouw | 55
valsartan (160mg)
nam vroeger co-diovane, dat heel goed was en zonder bijwerkingen, ben overgegaan op het goedkopere valsartan en heb er 2 soorten gebruikt heb nu veel spierpijn en ben heel moe en heb moeite om te werken. En je beseft pas later dat het door de medicatie is

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum