Hartritmestoornissen (11 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

12-04-2010 | Vrouw
atenolol
Dit medicijn helpt mij heel goed om mij hoge bloeddruk op pijl te houden. Het heeft voor mij geen bijwerkingen.

23-03-2010 | Vrouw
Bloeddruk
Bij langdurig gebruik benauwdheid, astma en andere verschijnselen.

20-01-2010 | Vrouw
atenolol
Heb nog weinig ervaringen gelezen als middel tegen migraine.. Ben heel benieuwd naar die ervaringen. Ik kan er nog niet veel overzeggen, behalve dan dat ik meer benauwd ben, maar heb ook astma. Merk tot nu toe weinig effect.

16-12-2009 | Vrouw
Hypertensie
bloeddruk is verlaagd, geen bijwerkingen

27-11-2009 | Vrouw
Verhoogde bloeddruk
Ik lees het nu ook bij iemand anders, heb idd ook erge last van koude neus, handen en voeten en dit vooral 's avonds en 's nachts.

27-11-2009 | Vrouw
Verhoogde bloeddruk

25-11-2009 | Vrouw
atenolol
Veel last van een vertraagde hartslag. Dit is vooral met sporten een probleem, sterker, sporten lijkt onmogelijk omdat de hartslag niet hoog genoeg te krijgen is. Wat hiertegen wel helpt is sporten vlak voor de volgende dosis of sporten net na inname. Wel onhandig dus. Ook veel last van koude neus, handen en voeten.

08-03-2009 | Vrouw
Hogebloeddruk
Mijn bloeddruk is nooit stabiel schommeld geregeld tussen de140/90 155/95 ondanks de Atenolol ook toen ik meer slikte, dus ben ik maar gaan halveren met het zelfde resultaat

11-02-2020 | Man | 76
atenolol (50mg)
Geen problemen, bloeddruk onder controle

11-02-2020 | Man | 76
atenolol (50mg)
Ik gebruik alweer dan 25 jaar atenolol in verband met een hoge bloeddruk. Meet de voorgeschreven dosering en dagelijkse inname op een vast tijd bleef de bloeddruk op een aanvaardbaar niveau voor mijn leeftijd. De laatste jaar of daaromtrent kreeg ik in verband met het preferentie beleid van de verzekering atenolol van het merk Actavis. Door leveringsproblemen in de tweede [lees meer...]helft van 2018, kreeg ik eenmalig voor 3 maanden atenolol van het merk TEVA. Daarna weer terug naar Actavis. Echter in augustus 2019 was Actavis weer niet leverbaar en werd er atenolol van het merk Sandoz verstrekt door de apotheek. Na ca. 3 maanden gebruik merkte ik op dat mijn hartritme omhoog was gegaan naar ca 130. Toeval of veroorzaakt door wisseling van fabrikant? Intussen door de cardioloog overgezet naar metoprolol en een cardioversie ondergaan, maar heb nog steeds hartritme problemen.

10-01-2020 | Man | 60
Hartklachten
Atenolol is een betablokker waarbij je helder blijft; ik ben ermee begonnen omdat ik van metoprolol te lusteloos en mentaal geremd werd. Bijkomend voordeel blijkt dat mijn ademhalingsspieren beter functioneren -- ik kan weer beter zingen nu ik mijn ademsteun (middenrif) beter kan controleren.

05-06-2018 | Man | 41
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte ongeveer 2 jaar metoprolol tegen migraine en de laatste 4 maanden verhoogd naar 50mg om hartritmestoornissen tegen te gaan. Door de metoprolol moe, nachtelijke hallucinaties, en down... In overleg met specialist over op de atenolol, nu sinds een week of 2. Wat een verschil! De voordelen van atenolol t.o.v. metoprolol (voor mijn individuele geval dan) [lees meer...] - Veel meer energie - Slaap goed, niet meer wakker en geen nachtelijke hallucinaties - Beter libido - Veel minder down -Hart klopt enorm rustig...geen gebonk en geen misslagen - Werkt ook preventief tegen mijn migraine - Huid veel rustiger Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Dit medicijn gebruik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. In eerste instantie 25 mg per dag maar na klachten over koude handen en voeten verlaagd naar 12,5 mg per dag. Het innemen is wat lastiger omdat ik het al kleine tabletje van 25 mg door midden moet breken.

04-09-2017 | Man | 54
Hartinfarct

02-07-2017 | Man | 59

17-04-2017 | Man | 74
atenolol (50mg)
gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum