Ervaringen met Bisoprolol

bisoprolol

Hoge bloeddruk (45 meningen)
Hartklachten (21 meningen)
Hartinfarct (8 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

24-07-2023 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik heb 3 maand na een ablatie tegen ritmestoornis opeens een te hoge hartslag in rust gekregen (tussen de 95-100 in slaap). De ritmestoornis is dus weg , maar vervangen door een lichte tachycardie. Tot dat moment naam ik 1.25 mg bisoprolol, maar nu is deze verhoogd naar 5 mg per dag. Dit helpt om de hartslag in rust naar 70 te halen, maar niet stabiel. Het springt nogal wa[lees meer...]t op en neer. Maar sinds ik de hogere dosis neem heb ik een wazige kop, constant moe, raak snel buiten adem bij inspanning en ik heb opeens weer opvliegers. Ook is mijn bloeddruk opeens erg laag, wat mij duizeligheid geeft bij het opstaan van bed of een stoel. Ik vind dit nogal vervelend en lastig en zou graag weer omlaag met de dosis, maar durf niet.

06-12-2021 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik neem dit sinds 2 weken om hartoverslagen tegen te gaan (1000 / 2000 in 24u) Na 2 weken zijn deze aanzienlijk vermindert. Bijwerkingen: hoofdpijn, koude handen/voeten Inname: tablet smelt vaak zeer snel op de tong, wat gebruiksgemak verlaagd.

23-12-2020 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Hartritme stoornissen van linkervoorkamer. Ik moet de Bisoprolol samen met Apocard Retard 3 maanden innemen en dan op controle terug komen. Als deze bijverschijnselen na een paar weken niet verminderen/overgaan neem ik contact op met de cardioloog.

12-10-2020 | Vrouw | 27
bisoprolol (10mg)
Hartritmestoornissen
Ik heb heel af en toe een lage bloeddruk, ik heb namelijk een zeldzame hartafwijking die Wpw of beter wolff parkinson white syndrome heet. Ben op mijn 21ste opgenomen voor een ablatie en had toen een max ritme van 240hr/min. Mijn medicatie is al enkele keren opgedreven. Van 1.25 voor 1jaar naar 2.5mg voor 2 jaar op naar 5mg te gaan voor nog eens 2jaar om dat nu sinds dat i[lees meer...]k uitval rechts heb gehad ( rechter lichaamszijde was voor 30min inactief ) opgedreven naar 10mg. Nog steeds onzeker of alles goed zal blijven gaan. Maar ik geloof als verpleegkundige in de medische wereld en heb vertrouwen in de dokters die me helpen zowel cardioloog als neuroloog.

05-10-2020 | Vrouw | 50
bisoprolol (1,25mg)
Hartritmestoornissen
Angina pectoris, hartritmestoornissen en longemfyseem aderverkalking kransslagader zit voor 70procent dicht. Te lage bloeddruk bovendruk 80 onderdruk 40. En al twee openhartoperatie gehad en bij de tweede operatie hartstilstand gehad ,zat bloedpropje in mijn hartzakje.5 hartinfarcten. Een tia gehad kon een week niet praten.wou niet na ziekenhuis toe mond hing scheef. Er to[lees meer...]ch goed uit te komen. Toen was ik 30 jaar oud . Me eerste openhartoperatie was ik 46 jaar oud en de tweede was al na 2 maanden.nu een Defrozen Shoulder links en rechterschouder. Heb er in rechts en linkse schouder al drie spuiten in gehad. Ga nu kapot van de pijn. Slik oxazepam oxycodon 5mg kort werkend 6 0p een dag. 2x 20 mg oxycodon op een dag bromazapine 6 nu 4 x daags 1 tablet fenthany pleister 25 ug 7en een halve mg Dormicum. En mijn hartmedicatie natuurlijk. Maar ik heb nu al 6 maanden pijn in mijn linkerschouder, echt niet te houden die pijn met alles wat ik slik. Slaap ook slecht. Nu begin rechterschouder ook al. Ik kan dus niks. Niet op mijn scootmobiel kunnen rijden. Dan ga ik helemaal kapot van de pijn. Zelfs mijn jack russel lukt bijna niet om uit te laten. We weten dat het met mijn een aflopende zaak is. Door mijn hart wat familiair gebonden is. Dus belde net op dat ik kapot gaat van de pijn en loop te huilen en dat is niks voor mijn. Want mijn pijn grens lig hoog zeiden ze toen ik een meisje van 13jaar was. Is er dan echt niks voor doe schouder zodat ik nog een beetje kan functioneren kan. Kreeg donderdag 1 oktober nortriptyline van 10 nu. Was voor zenuwenpijn zei de huisarts. Ik slaap er niet door en heb nog pijn. Waarom pak mijn lichaam niks. Zit altijd elke dag met pijn. Zo wel met mijn hart die ook te weinig zuurstof krijg en met angina pectoris. Ik ben op en zo moe en weet het echt niet meer en huisarts schijnbaar ook niet. Maar ik lig elke nacht wakker en lig te janken van de pijn. Al de medicatie die ik slik help ook niet. Het enigste wat ik nu echt wil is eens lekker slapen zonder tien keer wakker te worden huilend van de pijn. Wie kan mijn aub helpen. Yvonne

16-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

19-10-2019 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.

09-10-2018 | Vrouw | 20
bisoprolol (1,25mg)

03-05-2018 | Man | 64

23-04-2018 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Naast Amiodaron en Irbesartan heb ik dit medicijn gekregen. Na eerder gebruik, ongeveer 2 mnd geleden kreeg ik het vermoeden dat dit de veroorzaker van mijn ademhalingsprobleem was. Na een paar dagen stoppen verdwenen de klachten. Sinds 2 dagen weer genomen en de klachten kwamen weer terug, Morgen weer overleg met de cardioloog. Zeer vervelend. Ik niet slapen, partner nie[lees meer...]t slapen en dus moe en prikkelbaar overdag. Heb wel het gevoel dat mijn hart rustiger is.

30-01-2018 | Vrouw | 50
Hartritmestoornis
Ik had hoge bloeddruk die ging na de medicijnen niet veel omlaag mijn hartritme was te snel en toen dus ook bisoprolol gelregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed Ik was in het begin als ik opstond erg flauw dat ik me moest vast grijpen om niet te vallen . Ook valt fietsen wat ik vaak deed niet mee ik kom adem te kort puur omdat het medicijn je hart niet harder laa[lees meer...]t kloppen bij inspanning. Het hartfilmpje was niet goed dus nu 8 februari 2018 naar de cardioloog

04-12-2017 | Man | 65
Hartritmestoornissen
hallo ben zeer ziek van dit medicament:maar het helpt wel tegen hartritme stoornissen zoek naar medicament met minder bijwerkingen.

17-04-2017 | Man | 56
Hartritmestoornis
Ik heb veel last van extra-systolen, na grondige controle door de cardioloog blijken dit goedaardige overslagen te zijn. Vooral na de maaltijd zijn ze uitgesproken voelbaar en wel 10 tot 20 per minuut. Ik moet hier volgens de specialist geen medicatie voor nemen, moet er maar mee leren leven.... Omdat ik bleef klagen gaf hij mij bisoprolol 2,5 mg, te nemen als ik er veel [lees meer...]last van had. Veel helpt dit echter niet, ik vraag mij dan ook af of er mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er een betere medicatie voorhanden is ....

06-04-2017 | Vrouw | 50
Hartritmestoornis
sinds een week bisoprolol 2,5mg. de eerste 3 dagen zo vreselijk moe dat ik alleen nog maar wilde slapen. misselijk. En nu na 1 week gebruik heel erg benauwd, zo erg dat het pijn doet op mijn borst. net alle andere reacties gelezen en voor mij is het duidelijk. Ik stop ermee. dan maar (goedaardige) overslagen, waar je volgens de cardioloog ook 100 mee kan worden. Ik voelde [lees meer...]die trouwens ook wel heel erg, maar deze bijwerkingen zijn nog veel erger.

02-04-2017 | Man | 64
Hartritmestoornis
de apotheek uitgifte kosten zijn drie maal de kostprijs per keer !!

16-09-2016 | Vrouw | 38
Hartritmestoornis
Vanwege een hartritmestoornis, ben ik nu door de specialist naar huis gestuurd met bisoprolol. In januari heb ik een ablatie gehad, welke helaas niet effectief is gebleken. De bisoprolol vind ik echt troep.. Ik ben de hele dag zo ontzettend moe dat ik de hele dag door kan slapen, krijg diarree, maagpijn, maagzuur, nachtmerries etc etc. Terwijl ik ze nog maar net een week s[lees meer...]lik. In december heb ik ook bisoprolol meegekregen maar dan 5mg. Hier heb ik er maar eentje van op, maar toen werd ik zo benauwd dat ik er accuut mee gestopt ben. AFgelopen weekend ben ik opgenomen geweest vanwege langdurig aanhoudende hartritmestoornissen met een afwijkend ECG. Helaas door het weekend geen fatsoenlijk gesprek kunnen hebben met de specialist en nu sturen ze me naar huis met bisoprolol.. en dat terwijl ik al constant een te lage bloeddruk heb en bekend met met fenomeen van raynaud. Lijkt mij een slechte zaak om dan fulltime bisorpolol te slikken. Het is gewoon troep. Volgende week maar een afspraak plannen met de specialist.. want ik ga deze troep echt niet levenslang slikken.. bah bah