Ervaringen met Sotalol

Hartkloppingen (9 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

02-04-2020 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Sotalol werkt wel goed bij mij. Aleen steen koude handen, heel vervelend.

13-02-2020 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Mijn man slikt sinds september 2019 sotalol, toen 2* 80 mg voor persisterend atrium fibrilleren. Cardioversies (3*) hielpen niet. Hartritme was daarvoor 85-115 pm en onregelmatig en vanaf het sotalol gebruik 35-50 met steeds vaker toch weer fibrillaties met 180-190 slagen pm. Veel bijwerkingen (vooral slapeloosheid, concentratieproblemen) Begin januari gelukkig ablatie-be[lees meer...]handeling. Deze is zo goed gelukt dat-ie vanaf half januari al naar halvering van de sotalol mocht (van 160 naar 80 mg per dag) Sinds ‘n week echter toch ook weer last van deze lage dosering: weinig slapen en kan op z’n werk slecht vooruit omdat-ie het in z’n hoofd niet goed kan processen. Algeheel gevoel van ‘niet lekker in z’n vel’. We kunnen niet wachten tot-ie helemaal van de sotalol af kan.

01-02-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Slik al aantal jaren Sotalol wegens boezemfibrilleren. Eerst van een ander merk (weet niet meer welk). Beviel goed. Heel af en toe last van fibrilleren (Eens in de drie maanden of zo). Apotheek stapte over op Aurobindo. Heb niet gevraagd waarom. (Gunstigere prijs? )Maar sinds die tijd heb ik steeds meer last van hartkloppingen. Vooral als ik hem ruim voor het ontbijt neem.[lees meer...] Eerst een keer per maand, dan per week en nu een paar keer per week.

04-01-2020 | Vrouw | 70
Boezemfibrilleren
Nu ik op de dosis: 1 x 120 mg. En 1 x 80 mg. zit. Tot nu toe 1x een aanval van BF gehad. Ik wacht nu op een oproep voor een mini maze. Ik hoop dan met dit medicijn te kunnen stoppen. Ik heb veel nare bijwerkingen. Bonkend hart, verward, vergeetachtig, heel weinig energie, pijn bovenbenen en vooral paniekaanvallen.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Atriumfibrilleren
Na atriumfibrilleren sotalol 2x daags 40 mg gaan gebruiken. De eerste 3 maanden enorme hoofdfpijn gehad en veel zweten. Bloeddruk steeg enorm. Boven de 200. Daarna zwakte alle bijwerkingen langzaam af en nu heeft mijn lichaam dit blijkbaar goed geaccepteerd. Voel me veel beter dan voorheen. H Al met al nu zeer tevreden.iervoor gebruikte ik verapamil en metoprolol. Nu merk [lees meer...]ik enorm verschil. Mijn lichaam was altijd aan het stuiteren, veel last van hartritmestoornissen en was altijd moe. Nu is mijn lichaam tot rust gekomen en voel ik me super. Heel af en toe nog 2 a 3 tellen even hartkloppingen.

30-08-2019 | Man | 62
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

14-06-2019 | Man | 48
Atriumfibrilleren
Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking

11-04-2019 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.