Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen gebied van rode huid tandvleesproblemen algemene malaise gezwollen enkels rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier hand is rood veranderde stoelgang

Hoge bloeddruk (300 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

26-03-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

18-03-2021 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

04-03-2021 | Man | 70
Angina pectoris
Ik krijg dikke voeten en dikke enkels druk op de borst en stekende pijn bij het hart ,en pijn in de rug.

02-03-2021 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Ik heb 35 jaar dit geslikt na de zwangerschap van mijn zoon. Ben na afbouwen gestopt, gelukkig mijn bloeddruk is nu mooi. Maar ik was heel hard bezig met afvallen en dat lukte, maar ben nu aangekomen. Ook corona natuurlijk maar ....tis wel heel erg veel verschil ineens. Heeft iemand daar ook ervaringen mee????

27-02-2021 | Vrouw | 65
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

01-02-2021 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

19-01-2021 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

11-11-2020 | Man | 36
amlodipine (10mg)
mijn bloeddruk gaat eigenlijk niet echt omlaag hij blijft regelmatig te hoog hij schommelt nogal

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

26-09-2020 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

26-07-2020 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

17-07-2020 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

13-07-2020 | Man | 77
Hoge bloeddruk
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,