Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen gebied van rode huid tandvleesproblemen algemene malaise gezwollen enkels rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier hand is rood veranderde stoelgang

Hoge bloeddruk (300 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

29-08-2021 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

16-08-2021 | Man | 68

03-08-2021 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
In het begin voelde ik me erg moe en energieloos. Nu na 2 maanden gaat het beter. Maar vooral het lang wakker blijven en niet goed in slaap kunnen komen en toch vroeg wakker worden is verschrikkelijk. Dat is nog steeds. Daar word je dus ook moe en depri van.

02-08-2021 | Vrouw | 82
Hoge bloeddruk
Gedurende de dag kreeg ik opgezette enkels/benen en ben overgegaan naar Lisinopril. De bijwerkingen daarvan zijn voor mij funest in de vorm van dag en nacht (kriebel)hoestbuien. Zeker in Corona-tijd is ieder kuchje verdacht.

24-07-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
De H.H heeft altijd bijwerkingen herkent, Deze bijwerkingen niet. Strakke enkels, hartkloppingen,dikke voeten,6mnd. wiebelende been,haaruitval.Spierpijn arm en been,Kon nek niet meer goed overeind houden.Manueel therapeut,hij leraar Han, voelde dat dit anders was.Podotherapeut zei"je voeten veranderen steeds.Dacht ouderdom. Maar deze bijwerkingen verdwenen weer. Nu voel ik[lees meer...] die spier af en toe even terugkomen.Totdat na 3 jaar ik plotseling de zenuwen van mijn benen niet meer goed kon sturen en fietsen was gevaarlijk.Gestopt afkick verschijnselen de zelfde als wanneer je het gebruikt.Ga nu 4 week in zonder.Drink bietensap Meloen. Zuiveringszout 6 halve theelepeltjes. Veel water.Maar ben er nog niet.Alle bijwerking bij mijn H.A. neer gelegd.Denk dat ik dit middel eerst 5mgr, daarna 10 zeker 6 jaar gebruikt.

04-07-2021 | Vrouw | 96
Hoge bloeddruk
Na een week, hevige maagkrampen, kaakkramp. Gevoel dat ik vanaf mijn hals en hoofd aan het blozen was, zag ook rood en voelde heel warm. Geen koorts Het ergste Is wel de jeuk over mijn hele lijf, begon op plekken waar haar zit, daarnaast heel erg veel jeuk in mijn handen. Op aanraden cardioloog gestopt met dit medicijn. Gestart met ander medicijn

23-06-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

21-06-2021 | Man | 28
Hoge bloeddruk
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

18-06-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

11-06-2021 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Ondanks dat de bloeddruk acceptabel was,adviseerde de cardioloog om toch dit middel te gaan nemen. Na 10 dagen direct gestopt met Amlodipine omdat de bijwerkingen werkelijk het leven onmogelijk maakte. Hartkloppingen en overslag de gehele dag en nacht waardoor slapen bijna onmogelijk. Mijn conclusie een voor mij totaal onbruikbaar en niet acceptabel medicijn waarvan de [lees meer...]voorschrijving niet begrijpbaar is. Na stoppen zijn de bijwerkingen dan ook direct verdwenen!

06-06-2021 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
slechte ervaringen heel erge opgezwollen tandvlees en een witte tong ben daar heel er beroerd van en veel hoesten.

24-05-2021 | Man | 78
Angina pectoris

20-05-2021 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Door prednisongebruik hoge bloeddruk . Algeheel malaisegevoel. Slecht slapen lig te baden in mijn zweet daarna ijzig koud. Tintelingen. Rood hoofd, oedeem enkels. Bloeddruk bleef hoog. Ben iom arts gestopt vandaag. Hopelijk voel ik me weer snel de "oude" .

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

06-04-2021 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.

01-04-2021 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.