amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

16-01-2020 | Man | 53
amlodipine (10mg)
Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

13-01-2020 | Man | 62

13-01-2020 | Vrouw | 51
amlodipine (10mg)
zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend

10-01-2020 | Man | 60
Angina pectoris
Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.

08-01-2020 | Vrouw | 65
amlodipine (10mg)
Mijn bloeddruk is eindelijk gezakt. Jaren tussen 140/90 minimaal en gewoonlijk 190/100 tot zelfs metingen tot 250/135. Helaas wel licht verdikte hartspier aan over gehouden. Nu eindelijk wel normale bloeddruk. Voel me stukken beter. Bijwerking dikke benen is volgens medici normaal. Niet hinderlijk geluklig. Af en toe kramp in de kuiten 's nachts. Na regelmatig 'ma[lees meer...]sseren ' door in bed afwisselend de benen en kuiten in de matras te duwen geen last meer van kramp.

24-11-2019 | Vrouw | 67
amlodipine (5mg)
Het gebruik van dit medicijn is goed Alleen heb ik de indruk dat ik nu last krijg van enkele bijwerkingen.

22-11-2019 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.

14-11-2019 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
neem het nu vijf weken in. mijn gezondheid holt achteruit.kan heel slecht lopen van de rugpijn en spierpijn in de benen.als ik opsta heb ik al dikke benen. dit kan niet goed zijn.

08-11-2019 | Man | 60
amlodipine (5mg)
Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten

06-11-2019 | Vrouw | 58
amlodipine (5mg)
Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig

31-10-2019 | Man | 66
amlodipine (5mg)
Mijn bloeddruk te hoog en vocht vasthouden. Moet veel plassen. Op zich geen probleem maar s-nachts is het een probleem. Ook in de nacht veel plassen en kan dan niet meer in slaap komen. Voorlopig slik ik het niet meer en ga dus tegen het advies van de HA. Nu slik ik het niet meer en

19-10-2019 | Vrouw | 54
amlodipine (5mg)
Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.

16-10-2019 | Man | 50
amlodipine (5mg)
Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)

13-10-2019 | Man | 67
Hypertensie
Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI

28-08-2019 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Na jaren gebruik van dit medicijn heb ik nu al maanden last van erge kramp in kuiten en voeten in de nacht, heel vervelend. Hoorde dat meer mensen hier last van hadden dus ben gestopt met dit medicijn en de kramp is weg ,maar heb nu veel last van zweten het loopt met straaltjes van mijn hoofd.met nu afspraak met HA om hierover te praten.

25-06-2019 | Vrouw | 51
Hypertensie
Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum